Principal Divertisment 'Black Mirror' Sezonul 4 Recenzie: Care este durata de viață a unei serii de antologie?

'Black Mirror' Sezonul 4 Recenzie: Care este durata de viață a unei serii de antologie?

'Oglinda neagra'© Netflix 2017

Oglinda neagra este o zi modernă inventivă zona Amurgului serie de antologii care spune o poveste de avertizare în continuă schimbare despre pericolele tehnologiei. Timp de trei sezoane, creatorul și scriitorul seriei Charlie Booker a folosit în mod strălucit acest concept pentru a spune povești clar definite și neliniștitoare despre tehnico-paranoia secolului XXI. Dar cât timp poate rămâne proaspătă această serie - și orice antologie, de altfel? Sezonul patru din Netflix Negru Mirror, care va fi lansat în streamer pe 29 decembrie, oferă un răspuns.

Există structuri antologice pro și contra, în special formatul episod cu episod pe care Booker îl folosește. În plus, oferă povestitorilor o pânză nelimitată care poate fi proiectată și pictată oricum consideră că este potrivit. Nu există restricții (Picasso ar avea o zi de câmp ca showrunner). În ceea ce privește aspectul negativ, ești obligat să începi de la zero de fiecare dată, ceea ce trebuie să fie epuizant. La un moment dat, trebuie să crezi că motorul ar putea să nu mai aibă abur.

După ce a fost pliat în marca Netflix pentru sezonul trei și mai departe, Oglinda neagra a reușit să colecționeze o distribuție mai internațională. Acest lucru a sporit calitatea spectacolelor în întreaga lume și a adus câteva fețe mai familiare în spectacol (în ultimii ani au apărut Jon Hamm, Bryce Dallas Howard, Mackenzie Davis, Jesse Plemons și alte nume pe care le-ați putea recunoaște. Jodie Foster regizează un episod din acest sezon). Dar chiar și interpreții cu un talent remarcabil nu pot distrage în totalitate faptul că în sezonul patru Oglinda neagra se simte un pic prea familiar, chiar dacă este încă plăcut.

Episoadele timpurii ale noii curse aspiră la culmile sezonului unu Toată istoria ta și 2014 Craciun alb cu Hamm. Aceste tranșe nu numai că se potrivesc tehnologiilor similare, dar prezintă și căderi similare. Introduceți degetul în priza electrică o dată, veți fi șocat. Fă-o din nou ... Ai ideea.

La fel ca o casă remodelată, există noi caracteristici și mobilier în aceste episoade, detalii și riduri și care o îmbracă atractiv și ne atrag atenția. Un episod extraordinar de lungime de lungmetraj amplasat în spațiu, o luptă tensionată și coșmară în alb și negru pentru supraviețuire; sunt multe de plăcut. Dar apoi există momente în care noul strat de vopsea nu este la fel de gros și strălucitor și ți se amintește că, într-un fel sau altul, ai mai fost aici. Teroarea ta este înlăturată, iar impactul spectacolului este amortizat, deoarece nu poți să nu o compari cu arcul similar al trecutului episodului.

A numi sezonul rehash este mult prea dur, dar o reciclare modestă? Asta s-ar potrivi. Ca atare, unele episoade nu se simt la fel de moderne ca tehnologia pe care au visat-o. TiVo mai funcțional, spre deosebire de Smart TV-ul care schimbă jocul. 'Oglinda neagra'Christos Kalohoridis / Netflix

Oglinda neagra Temele și metodele de livrare sunt totuși la fel de puternice ca oricând. Când o mamă se teme pentru siguranța copilului ei, cum ajung să-i modeleze eforturile de a-i proteja? Cum se manifestă paranoia unui părinte în generația următoare? Este sănătos escapismul fanteziei? Avem cu toții un monstru care se ascunde în noi sau suntem doar un produs al forțelor societății care acționează asupra noastră, ca o piatră rotunjită într-un râu? Spectacolul își folosește în mod inteligent structura de resetare pentru a încadra aceste tipuri de povești în diferite genuri, cum ar fi comedii romantice, filme slasher, aventuri spațiale și fantezii de răzbunare. În acest sens, fiecare episod are potențialul de a fi diferit și nou.

Booker a aterizat pe Black Mirror drept titlu când se uita la ecranul blocat al iPhone-ului său. Seria este menită să direcționeze o inspecție întunecată spre interior. El folosește tehnologia ca fundal pentru a studia condiția umană. Dar această structură poate duce, de asemenea, la unele probleme dificile.

O parte din Oglinda neagra Apelul se scufundă rapid în universul unic al fiecărui episod. Care sunt regulile? Cine sunt personajele? Ce aspect al acestei lumi, în cea mai mare parte familiară, este curent? Dar, uneori, admirabilul obiectiv al emisiunii de a ne scoate din zona noastră de pat, baie și dincolo ne lasă să căutăm prea atent răsucirile și încrețirile acelui univers în detrimentul poveștii care se desfășoară chiar în fața noastră. E ca și cum Domnule Robot sezonul doi: știm cu toții că urmează ceva, așa că încercăm să saltăm mental înainte și dacă dezvăluirea nu îndeplinește standardele noastre construite sau este exact ceea ce am prezis, aceasta afectează tot ce a venit înainte. Din păcate, anumite episoade cad pradă acestei capcane.

Încurcarea suplimentară a aportului noului sezon este un episod auto-referențial și meta care încearcă să conecteze toate Oglinda neagra . În timp ce se mulțumește într-un mod de serviciu fan, episodul funcționează și împotriva ideii din spatele antologiilor. Poate că a fost un zigzag conștient de sine, dat fiind criticile mele, o modalitate de a condimenta lucrurile. Și, deși există anumite delicii de făcut acolo, totul se desfășoară într-o manieră mult prea previzibilă și dificilă. Este un exemplu rar de spectacol intelectual care devine puțin prea drăguț pentru binele propriu.

Se pare că am urât noul sezon, dar nu am făcut-o. Primele patru episoade sunt solide, pur și simplu nu sunt la fel de bun . Cu toate acestea, nu există capitole remarcabile precum Nosedive și San Junipero din sezonul trecut Star Trek riff U.S.S. Callister se apropie. Natura giratorie a tuturor acestor aspecte este importantă de luat în considerare nu numai pentru Oglinda neagra , dar pentru toate celelalte serii de antologii care ne vor veni în viitorul apropiat. Apple a semnat un acord scump cu Steven Spielberg pentru a-și readuce spectacolul de antologie SF Povești uimitoare . CBS All Access este în discuții cu Jordan Peele pentru un zona Amurgului renaștere. Cum rămâne unul dintre aceste spectacole proaspete an de an?

Acest potop actual de conținut pe care îl vedem prezintă mai multe povești povestite decât oricând. Dar originalitatea este ca o resursă nerenovabilă. Cu cât îl folosiți mai mult, cu atât se epuizează mai repede.