Principal Divertisment Recenzie ‘Bokeh’: O superbă apocalipsă pașnică

Recenzie ‘Bokeh’: O superbă apocalipsă pașnică

Matt O’Leary și Maika Monroe intră Bokeh .Filme media

Uneori cele mai bune lucruri vin în pachete mici: trufe, analgezice, inele cu diamante. Și așa se întâmplă cu o surpriză îngrijită, cu buget redus Bokeh, din - din toate locurile - Islanda! Da, țara respectivă are o industrie cinematografică, deși și ea este minusculă, dar cu acest film ca dovadă, destul de capabilă să producă filme fascinante, valabile și în afara drumurilor bătute.

BOKEH ★★★

( 3/4 stele )

Scris și regizat de: Geoffrey Orthwein și Andrew Sullivan

Cu stea: Maika Monroe, Matt O'Leary și Arnar Jónsson

Timpul pentru alergat: 92 min.

Nu am văzut nimic din Islanda dincolo de aeroportul din Reykjavik, dar când veți vedea acest film, care se deschide săptămâna aceasta în cinematografe limitate și pe internet, veți fi forțați să fiți de acord - cu toții am pierdut ceva. Acesta este un ținut de pajiști verzi înghețate, chei înghețate, biserici rustice rustice și cascade țâșnitoare. În Bokeh, peisajul spectaculos oferă un fundal pastoral perfect pentru o premisă dramatică neliniștitoare. Riley și Jenai, a tânăr cuplu american pe vacanța în Islanda se trezește într-o dimineață și descoperă, spre groaza lor, că sunt ultimii doi oameni vii de pe Pământ. Pentru restul acestui film unic și imaginativ, încearcă să dea sens celor întâmplate - lor și restului lumii așa cum au știut-o. Străzile și trotuarele pustii sunt același albastru pudros ca cerul pastelat deasupra lor - la fel de aspru ca o radiografie. De la telefoanele lor mobile, încearcă să efectueze câteva apeluri. Nimeni nu răspunde nicăieri. Pe computerul lor laptop, nu există e-mailuri, postări sau texte de niciun fel de la nimeni. Încearcă să raționalizeze. Dacă este o ciumă, unde sunt cadavrele? Dacă este o invazie extraterestră, ce s-a întâmplat cu navele spațiale? În anii 90 minute care urmează, nedumerirea și confuzia se transformă în frică și un sentiment de izolare neplăcută, atunci un amestec de resemnare și eventuală disperare. Plictiseala nu este o opțiune.

În aceste circumstanțe, băiatul este cel pragmatic, acceptându-și soarta cu bucurie și cu o mulțime de alegeri multiple. Întrebarea, pune el, nu este ce se întâmplă? dar ce facem în legătură cu asta? Mojo-ul său este Re-stoc pe fiecare articol important din magazinele de alimente și îmbrăcăminte, apoi stabilește drepturi de locuințe în cea mai confortabilă casă din oraș și modernizează cu un automobil mai mare și mai bun. Fata este mai preocupată să ajungă la familia ei și speră că nu vor rămâne fără apă și electricitate. Mai târziu, când se obosesc doar să viziteze turismul și să probeze listele de vinuri în restaurantele goale, ajung la probleme mai presante, cum ar fi modul în care situația lor se încadrează în temele religiei și științei. Scrierea și codirecția, realizate de echipa lui Geoffrey Orthwein și Andrew Sullivan, sunt atât de atenți și revelatori încât spectatorul împărtășește în fiecare scenă, iar Matt O'Leary și Maika Monroe, cei doi actori care domină fiecare cadru al imaginii, sunt atât de atrăgători și de inteligenți încât abia aștepți să îi cunoști mai bine. Mai ales domnul O'Leary, care este atât de natural și de carismatic încât, dacă există vreo justiție, el primește vedete în cărțile sale de tarot. Ideea lui de perfecțiune este o sursă nesfârșită de tot ceea ce au nevoie, cu nimeni în jur cu care să o împărtășească, în timp ce ea își face griji cu privire la ceea ce vine după ce noutatea dispare. Ce se întâmplă dacă ceva fatal ajunge la unul sau la altul, fără medici, spitale sau 911 de apelat? Imaginați-vă panica care apare atunci când sunteți ultimul om de pe planetă și rămâneți prins într-un lift!

Gura inițială de adrenalină de a ști că ești singur, fără stresul grijilor lumești, aduce un sentiment de pace fără precedent. Partea teribilă vine cu realitatea că pacea - sau iluzia ei - este ca orice altceva: poate merge atât de departe în construcția vieții și a morții. Pe măsură ce fata se predă treptat disperare, filmul pune cea mai importantă întrebare dintre toate: care este sensul vieții dacă trecutul este lipsit de sens și nu există viitor? Frumos și provocator, Bokeh are un aspect curat și o senzație rece, care contribuie enorm la starea de spirit și tonul întregului film. Titlul (credeam că nu o să întrebi niciodată) este un termen în fotografie, ceea ce înseamnă calitatea estetică a neclarității din imaginile care nu sunt focalizate, captate prin obiectivul unei camere. Este o întindere, dar acesta este singurul lucru pretențios Bokeh.