Principal Mod De Viata Recenzii extraordinare, producție extraordinară, așa că de ce (Oh, de ce) s-a închis?

Recenzii extraordinare, producție extraordinară, așa că de ce (Oh, de ce) s-a închis?

Este întotdeauna trist când se închide un spectacol, și insuportabil, așa că atunci când închiderea este uimitor de neașteptată. Când aclamata renaștere a filmului Larry Kramer din 1985 The Normal Heart s-a încheiat după nouă săptămâni la public pe 29 iunie, șocul a fost palpabil. Căci aici a existat o producție memorabilă care a fost luată în considerare pentru un transfer pe Broadway cu doar două săptămâni înainte de închiderea sa bruscă. Ce s-a întâmplat?

În cele din urmă, toate spectacolele se închid din același motiv: publicul pur și simplu nu este acolo. Dar Inima normală, drama imensă mișcătoare, inovatoare a SIDA a domnului Kramer, scrisă cu sânge și indignare, avea toate motivele să creadă că va găsi un public atunci când vor intra recenziile. Cum poate un spectacol cu ​​recenzii la fel de bune ca acest rezervor? dramaturgul său dezamăgit m-a întrebat retoric.

Este îngrijorător să raportăm că criticii care au susținut cu entuziasm The Normal Heart - eu însumi printre ei - au avut puțină sau deloc influență. O verificare la fața locului a tuturor criticilor piesei (ziare, reviste, dot-com și radio) dezvăluie acest lucru: Din 42 de recenzii, șapte au fost negative, 21 au fost pozitive și 14 au fost rave.

Printre degetele mari s-au numărat puncte de vânzare influente la fel de variate precum The New York Times (o forță de vânt, dramă de referință - Ben Brantley) și Variety (o lucrare definitorie de teatru, blistere cu convingere și inimă - Charles Isherwood). John Simon, de la revista New York, renumit pentru că nu a fost prea ușor încântat, a încheiat recenzia lui: În cele din urmă veți auzi colegi de teatru plângând în jurul vostru, sunetul înăbușit doar de cel al propriului tău plâns cathartic.

Domnul Simon raporta sincer ceea ce simțeau toți cei care au văzut Inima normală. Producția, condusă de excelentul Raul Esparza care interpretează alter ego-ul domnului Kramer, Ned Weeks, a creat o conexiune neobișnuit de profundă cu publicul său, la fel cum a făcut piesa rănită, din inimă, cu aproape 20 de ani în urmă.

Deci, la fel ca și toate recenziile favorabile, The Normal Heart a încurajat cuvântul din gură pozitiv - esențial pentru construirea unui public - și, potrivit producătorului său executiv, Carol Fineman, cuvântul nu ar fi putut fi mai bun.

Putem adăuga un alt pozitiv major: publicul său principal. Un spectacol cu ​​un nucleu de suport gata pregătit reprezintă mai mult decât o șansă de luptă. Golda’s Balcony, piesa despre Golda Meir, de exemplu, are publicul său evreiesc încorporat. Inima normală este o piesă despre homosexuali într-o America neclintită. Îmi frânge inima să o spun, dar unde erau? Domnul Kramer, activistul gay fără compromisuri, a întrebat când am vorbit. Unde erau ale noastre? Unii au plecat, dar nu ne-au susținut, nu.

O duce controversat mult mai departe. Nu susțin nimic. De ce atât de puțini dintre noi au vorbit despre SIDA în anii 1980? Până în prezent, nu înțeleg. Suntem o comunitate negativă. Cred că suntem mai invizibili ca niciodată.

Într-adevăr? Cu căsătoria homosexuală la orizont? Nu trebuie să faceți nimic pentru a susține drepturile homosexualilor. el a raspuns. Puteți doar să semnați o petiție. De ce homosexualii nu au mers la Inima normală? Vă spun: Vor vedea în schimb Hugh Jackman.

Poate - dar s-ar putea ca generația gay mai tânără de astăzi să fie liberă de greutatea istoriei tragice în felul în care o generație de evrei post-Holocaust nu mai vrea să fie definită de trecutul ei insuportabil.

Unde erau drepte la The Normal Heart? (O să-l vadă pe Hugh Jackman!) Dar renașterea a avut motive întemeiate să anticipeze sprijinul crossover. La urma urmei, o piesă nu are gen (și o piesă grozavă este o piesă grozavă). Când The Normal Heart s-a deschis la Teatrul Public Joseph Papp în 1985, a funcționat timp de 10 luni și a atras un public crossover pentru ceea ce a devenit cea mai lungă producție din istoria publicului.

Papp i-a plăcut atât de mult jocul, încât a continuat să ruleze, în ciuda prezenței scăzute. De fiecare dată când venea la criză, el nu putea să-l închidă.

Acum, ia în considerare această realitate dură, de neiertat: producția actuală a jucat în Public’s Anspacher, un spațiu intim cu doar 275 de locuri. Dar nici o performanță nu s-a epuizat vreodată. De fapt, vânzările la bilete - inclusiv biletele reduse - nu au fost niciodată mai mari de 58%, iar în ultimele două săptămâni au fost dezastruos mai mici.

În climatul economic de astăzi, a existat puțină sau deloc altă alegere decât închiderea spectacolului. Acesta este un caz rar în teatru când nimeni nu dă vina pe producători, totuși. Unul dintre ei, Hal Luftig, a pierdut 100.000 de dolari. Spectacolul a fost produs de întreprinzătorul, nonprofit Worth Street Theatre Company și bugetat la aproximativ 300.000 de dolari - destul de scăzut chiar și pentru Off Broadway, unde costurile unei producții pot dura cel puțin de două ori mai mult.

De ce a avut nevoie compania nonprofit Worth Street Theatre Company de ajutor financiar extern din partea investitorilor? Bugetul obișnuit pentru producțiile sale modeste este redus. Dar The Normal Heart are 16 schimbări de scenă și nouă actori, ceea ce îl face un spectacol mare pentru Off Broadway. Fără ajutor extern sau filantropie privată, nu ar fi putut fi pusă în scenă la acest nivel înalt. Așa cum a fost, publicul a oferit producției o pauză generoasă asupra costurilor sale normale de închiriere.

Domnul Luftig, luptându-se pentru a menține producția pe linia de plutire, va strânge încă 200.000 de dolari de la susținătorii piesei, cum ar fi Scott Rudin și Daryl Roth (ambii producători quixotici ai Carolinei sau Change on Broadway). Banii au fost folosiți pentru explozii prin e-mail, publicitate, noi lucrări de artă, direct mail și un nou om de marketing și promovare. Dar rezultatele tuturor celor care necesită timp.

Apoi, într-o lovitură decisivă, Joanna Gleason, care a jucat rolul cheie al medicului, a părăsit spectacolul. Elanul serios s-a pierdut când producția a luat o pauză de două săptămâni la începutul lunii iunie pentru a repeta actrița înlocuitoare Lisa Kron. Dar s-a crezut că spectacolul are încă o șansă, deoarece domnul Kramer a făcut publicitate în nenumărate apariții în timpul Săptămânii Gay Pride. El recunoaște că a greșit. Oamenii gay au avut o petrecere grozavă! subliniază el. O piesă politică serioasă a fost ultimul lucru pe agenda lor.

Nu au existat vânzări de bilete în avans pentru a câștiga mai mult timp. Explozia P.R. nu a avut loc; S-au pierdut 70.000 de dolari în ultimele două săptămâni. Inima normală s-a închis marți următoare Săptămânii Gay Pride.

Nu am intenția să scriu din nou o piesă, spune domnul Kramer. Care-i rostul? Cine va veni să-l vadă? Dacă nu scrieți Avenue Q.

Este greu să nu concluzionăm că drama serioasă din teatrul american este în pericol evident; șansele ca munca bună să găsească un public angajat devin din ce în ce mai grele. Amintiți-vă, în ciuda celor cinci premii Tony și a recenziilor strălucitoare, Asasinii lui Stephen Sondheim s-au închis devreme, chiar dacă domnul Sondheim are propriul său public de bază al sondezienilor.

Dar apoi, domnul Sondheim nu a avut niciodată un succes comercial pe Broadway. Și, pentru toate concluziile îngrijorătoare pe care le-am putea trage din experiența The Normal Heart a domnului Kramer, un motiv major pentru care nu a avut o durată lungă este sfâșietorul inimii.

Orice renaștere a unui clasic american modern se bazează pe cei care au văzut-o prima dată runda revenind pentru a o revedea. Ne întoarcem din multe motive nostalgice: să recapturăm experiența, să retrăim un timp și un loc într-un fel de întoarcere acasă. Dar generația tânără și înspăimântată care a mers prima dată la The Normal Heart în urmă cu 20 de ani nu poate face asta. Atât de mulți dintre prietenii noștri homosexuali au murit de atunci, iar cei dragi nu se mai pot întoarce acasă.

Lasa. Când totul este spus și gata, îmi iau inima că povestea Inimii normale a fost din nou publică, că oamenii buni au susținut-o și că toți cei care au văzut-o s-au bucurat. S-ar putea să nu însemne prea mult în această lume cockamamie, dar este ceva.

Este totul.