Principal Filme Recenzie „Greyhound”: tata din America face acum filme cu tati și asta este în regulă

Recenzie „Greyhound”: tata din America face acum filme cu tati și asta este în regulă

Tom Hanks joacă rolul căpitanului Ernest Krause în Greyhound-ul Apple TV +.Apple TV +

Tom Hanks a deținut cu afecțiune postul de tată al Americii timp de aproape un deceniu, dar nu a îmbrățișat pe deplin titlul bântuit până nu a găzduit Noaptea de sâmbătă în direct în 2016. Anul trecut, într-un precursor al lucrării sale nominalizate la Oscar ca domnul Rogers, a aruncat un pulover și a dat acestei țări un vorbe încurajatoare în monologul său de deschidere. Potrivit cercetărilor noastre minuțioase, fiecare suflet american s-a trezit a doua zi dimineață simțindu-se puțin mai bine despre starea lumii.

În calitate de tată al Americii, Hanks s-a jucat cu proverbialul film al tatălui - un concept simplu, direct care implică de obicei un război mondial sau o altă poveste istorică adevărată care conferă privitorului un fel de înțelepciune morală, adesea în mod vag patern - de ani de zile fără niciodată scufundându-se complet cu ambele picioare. Căpitanul Phillips, Saving Mr. Banks, Podul Spionilor, Sully toate sunt vag tate-esque în moralitatea lor susținătoare, capricioasă sau povestire reală, dar nu tatălui complet, dintr-un motiv sau altul. (Exemplele cheie de film tată includ Ford v Ferrari , Rudy , Tărâmul viselor , Miracol. ) Dar pe măsură ce Hanks, care împlinește vârsta de 64 de ani pe 9 iulie, continuă să îmbătrânească, el a trecut frumos în bătrânul său într-o fază de misiune. Ogar , pe care Apple TV + l-a achiziționat cu titlu enorm 70 de milioane de dolari , cimentează ferm această tranziție.

În timp ce Tom Cruise (58 de ani), Denzel Washington (65 de ani) și Liam Neeson (68 de ani) au menținut atracția blockbusterului cu o serie de filme de acțiune Old Man, Hanks a pivotat spre rolul personajelor americane din viața reală iubite și / sau eroice pentru a face la fel. În Ogar , joacă rolul căpitanului Ernest Krause, un căpitan fără experiență al marinei americane la prima comandă însărcinată cu conducerea unui convoi aliat urmărit de pachetele de lupi naziste în U-boat în cel de-al doilea război mondial. Ernest este departe de a fi un Superman, dar este răbdător și competent, la fel ca filmul din jurul său.

Ogar nu este la fel de schimbătoare de jocuri sau de convingătoare ca și lucrările anterioare ale lui Hanks Robert Zemeckis , Steven Spielberg, Penny Marshall sau Sam Mendes - filme care au contestat status quos-urile sau au extras nuclee profund emoționale. Caracterele sale sunt plate din necesitate, iar nuanțele sale sunt alb-negru și vă lasă puțin gol. Dar este eficient și economic, deoarece imită subiectul său al Marinei, concentrându-se intens asupra preciziei de funcționare. Așa cum podul unei nave de luptă fredonează din sarcină în sarcină cu o productivitate asemănătoare liniei de asamblare, la fel face și ea Ogar , o serie de 92 de minute de șah se mișcă între forțele opuse. Acțiune, contramutare, atac și parare. Un pic lipsit de aromă în caracterizare, dar pe deplin competent în activitatea procedurală.

GREYHOUND ★★ 1/2
(2,5 / 4 stele )
Regizat de către: Aaron Schneider
Scris de: Tom Hanks (scenariu), C.S. Forester (roman)
Cu stea: Tom Hanks, Stephen Graham, Elisabeth Shue
Timpul pentru alergat: 91 minute.

Nu există nicio îndoială că marea, cerul și grindina vânturilor și gloanțelor ar fi fost mai potrivite pentru marele ecran. Asistând la valurile care se prăbușeau, care se prăbușeau și la leviatanii mecanici de la om G rehound reușește să vă reamintească pentru ce sunt utilizate cel mai bine cinematografele. Dar Hanks te ghidează prin toate acestea, cu calmul constant și controlul unui tată veteran, un bărbat a cărui misiune este să-și facă echipajul să se simtă în siguranță chiar și atunci când este afectat de îndoiala de sine.

Ogar evită să pătrundă prea adânc în insecuritatea lui Ernest, pe măsură ce un căpitan neexperimentat a ajuns în circumstanțe extraordinare. Scenariul, scris chiar de Hanks , este dezbrăcat și raționalizat, astfel încât să se miște la fel de repede ca subsul personajului său. Frământările sale interioare se manifestă, în schimb, printr-o lipsă de apetit pe tot parcursul filmului, o expresie practică, dacă nu altceva. Ceea ce este surprinzător de solid este că Ogar este foarte mult despre supraviețuirea eșecului și prețuirea vieții asupra victoriei. Ernest trebuie să facă în mod constant alegerea dificilă între salvarea unor vieți inocente sau înaintarea misiunii. El își plânge alegerile că nu sunt suficient de bune, la care comandantul său subliniază în mod adecvat: Ceea ce ai făcut ieri ne-a adus astăzi. Nu trebuie să fii perfect pentru a-ți face treaba, iar finalizarea lucrării înseamnă și acceptarea pierderii pe parcurs.

Ogar nu te emoționează emoțional la fel ca un film de război ca al lui Hanks Salvați soldatul Ryan , dar își îndeplinește scopul. În afara ecranului, oferă și lui Hanks un alt vehicul de vârf, care este din ce în ce mai rar pentru actorii de 60 de ani nu dispus să sară din elicoptere și altele asemenea. Hanks va avea întotdeauna măreție în el, dar dacă restul carierei sale este ocupat de filme de tată care se simt bine, care fac suficient pentru a satisface pur și simplu, bine, și asta este în regulă.

Ogar debutează pe Apple TV + pe 10 iulie.