Principal televizor „House of the Dragon”: un Game of Thrones mai ușor de urmărit, dar încă sângeros

„House of the Dragon”: un Game of Thrones mai ușor de urmărit, dar încă sângeros

Milly Alcock (față) și Paddy Considine HBO HBO

Această recenzie este fără spoilere.

Urzeala tronurilor poate deveni ultimul exemplu autentic de televiziune cu programare. A debutat în 2011, cu doi ani înainte ca Netflix să înceapă să-și lanseze propriul serial direct în flux, Tronuri a fost ca nimic altceva în aer, o întorsătură murdară și adultă a fanteziei medievale care a adunat treptat un public uriaș, cuprinzând grupuri de vârstă și alte categorii demografice care, în cea mai mare parte, urmăreau în același timp cu restul fusului lor orar. A fost emisiunea pe care nimeni nu a îndrăznit să-l rateze duminică seara, ca nu cumva să fie lăsați în afara conversației cu apă rece (sau echivalentul său modern, canalul dedicat Slack) luni dimineață.

nu sunt marinar, sunt căpitanul

Astăzi, publicul nu este doar mai fragmentat în ceea ce urmărește, ci și atunci când îl vizionează. Majoritatea serviciilor de streaming publică episoade noi (sau sezoane întregi) de seriale de succes la 12 a.m., ora Pacificului, iar fanii se conectează pentru a viziona dimineața înainte de serviciu, în acea seară sau în weekendul următor. Oricât de convenabil este, ceea ce se pierde este singurul motiv de a trăi într-o monocultură deținută de corporații: experiența împărtășită de a te bucura de o operă de ficțiune împreună cu întreaga ta comunitate, toate odată.

HBO, care lansează în continuare cea mai mare parte a programelor lor în orele de maximă audiență simultan pe HBO Max, este una dintre singurele mărci în măsură să recapteze această fervoare a culturii pop și căutarea lor de a găsi următoarea Urzeala tronurilor i-a condus, inevitabil, la Urzeala tronurilor . Duminica trecută, audiența prin cablu și streaming s-au conectat deopotrivă la ora 21:00. pentru a viziona premiera lui Casa Dragonului , seria prequel plasată în lumea Westeros a lui George R. R. Martin. Episodul de deschidere este uimitor de familiar și, desigur, aceasta este ideea. Casa Dragonului este piesa HBO la revendicarea bazei de fani care au fost amar dezamăgiți A primit ultimele sezoane ale lui, care s-au grăbit astfel încât producătorii David Benioff și D.B. Weiss ar putea trece la altele, care urmează să fie anulat în curând proiecte .

Westeros este acum în mâini noi, cele ale lui Ryan J. Condal, co-creatorul dramei SF din SUA Colonie . (Nu, nici eu nu l-am văzut.) Pentru mine, un spectator care a intrat și ieșit din vizionare Urzeala tronurilor , Casa Dragonului la început pare mai mult sau mai puțin același spectacol, la bine și la rău. Cu toate acestea, după ce am previzualizat următoarele cinci săptămâni de episoade, trebuie să recunosc că a început să-și pună cârlige în mine, în parte datorită a ceea ce îl face diferit de predecesorul său. Deși nu am nicio îndoială că va lua în cele din urmă forma unei epopee de război extinsă, deocamdată, Casa Dragonului este mai mult o dramă de familie, deși despre o familie foarte incestuoasă care călărește fiare mitice și controlează soarta unei întregi civilizații.

cafeaua te face sa faci pipi

O parte din recursul lui Urzeala tronurilor este scara masivă a lumii sale, care este explorată în așa fel încât durează ani de zile pentru ca mulți dintre personajele principale să se întâlnească chiar unul pe altul. Prin comparatie, Casa Dragonului este o narațiune mult mai mică și, în consecință, mult mai ușor de urmărit. După cum sugerează titlul său, noua serie se concentrează strâns pe treburile Casei Targaryen, dinastia călăreților dragoni cu păr alb care a domnit peste ținutul cvasimedieval Westeros cu aproximativ două secole înainte de evenimentele din Urzeala tronurilor . Când se deschide seria, familia Targaryen este condusă de regele Viserys (Paddy Considine), a cărui domnie neremarcabilă nu a produs nici războaie, nici dezastre majore și nici moștenitori bărbați. Singurul său copil în viață este Prințesa Rhaenyra (Milly Alcock), un călăreț cu dragoni ascuțit și aventuros, care tradiția cere să fie trecută peste tron ​​în favoarea unchiului ei înfiorător, Prințul Daemon (Matt Smith). Adică, cu excepția cazului în care nou-născutul în așteptare al Reginei Aemma (Siam Brooke) este un băiat, caz în care copilul îi depășește pe amândoi. Drama sezonului înconjoară această chestiune de succesiune și întrebarea dacă este mai bine să înfurii publicul prin împuternicirea unei femei extrem de competente și cu temperament egal, sau să-i lase să aibă greblul însetat de sânge care ar putea să-și ardă dragonul. întregul regat, dar cel puțin are un penis. Este mai nuanțat decât atât, desigur, dar mesajul se rezumă în principal la „patriarhia este rău și prost” și, ei bine, nici un rahat.

Așa cum susține că civilizația este construită pe suferința femeilor, Casa Dragonului este construit pe aceeași fundație. „Câmpul nostru de luptă este pântecele”, îi spune regina Aemma fiicei sale, referitor la responsabilitatea femeilor nobile de a se căsători cu cine este cel mai prudent din punct de vedere politic pentru familiile lor și de a scoate cât mai mulți potențiali moștenitori. Protagonistele feminine ale spectacolului sunt toate prizonierele tradiției, singurele lor alegeri fiind să sufere în liniște sau să sufere tare. Sezonul include mai multe scene explicite de naștere agonizantă și periculoasă, care mi-au provocat cu succes furia că oricine din lumea emisiunii sau din propria noastră țară ar trebui să fie forțat să facă asta împotriva voinței lor. De asemenea, include foarte puține speranțe ca lucrurile să se îmbunătățească, ceea ce poate face obositor de vizionat. Fani ai Urzeala tronurilor probabil că nu va deranja Casa Dragonului cruzimea lui (aceasta a făcut parte din atractia originalului), dar mi-a fost greu să mă opresc. Violența este sângeroasă și urâtă, sexul este aproape întotdeauna inconfortabil sau transgresiv, iar personajele sunt doar simpatice, astfel încât să ne compătimească circumstanțele lor teribile.

Emily Carey HBO HBO

Faptul este că absolut nici unul se distrează bine Casa Dragonului , iar asta îmi este mai greu, ca spectator, să mă distrez. Regele Viserys este înconjurat de consilieri și „prieteni” care își împing agendele, în măsura în care până și el, cea mai puternică persoană din lumea sa, se simte dezumanizat. Prințesa Rhaenyra este în mod justificat amară de refuzul societății de a-și recunoaște potențialul ca războinic și lider. Prințul Daegon este prea deprimat pentru a se bucura de orgia lui, pentru că nimeni nu apreciază ce ticălos diabolic de rău este, cu excepția nepoatei sale, pe care nu are voie să o ia. (Cu excepția cazului în care se căsătoresc, caz în care nenorocitul cu verișoara se numește „statecraft.”) Cel mai interesant personaj al serialului este Alicent Hightower (Emily Carey), fiica adolescentă a celui mai apropiat consilier al regelui, care este forțată să devină un operator politic viclean ca o chestiune de supravieţuire. Performanța lui Carey este una remarcabilă în rândul unei distribuții puternice, dar nici măcar ea nu apare chiar așa cum a făcut Peter Dinklage la fel de genial, niciodată nu a făcut bine lui Tyrion Lannister în Urzeala tronurilor . Ca urmare a subiectului sumbru, bucuria pur și simplu nu există.

cum să verifici antecedentele cuiva

Prin urmare Casa Dragonului Cea mai interesantă trăsătură a lui este cea care îl face cel mai diferit de predecesorul său: Unde A primit a spus o poveste care arde încet răspândită pe hartă, HotD este răspândită în timp, cu luni sau chiar ani care au loc între episoade. Ritmul spectacolului este dictat de nevoile poveștii, evitând una dintre cele mai mari probleme cu A primit anotimpurile mai mici ale lui, în care dorința de a grăbi finalul a costat spectacolul sentimentul de amploare. Fiecare episod pare un capitol complet din povestea familiei, iar efectele pe termen lung ale fiecărei alegeri sunt la doar un episod distanță. Acest lucru ar putea face spectacolul mai distractiv de urmărit săptămânal decât săptămânal, deși este destul de puțin probabil ca vreo serie să restabilize magia televiziunii. Cultura a trecut mai departe. Cu toate acestea, dacă doriți să recăpătați acest obicei, să vă înscrieți pentru un alt sezon de fotbal, există câțiva jucători noi talentați, antrenorii care ți-au frânt inima au fost concediați, iar jocul este practic așa cum îți amintești.