Principal Divertisment Recenzie „Kubo și cele două corzi”: o capodoperă cool, dar defectă, cu stop-motion

Recenzie „Kubo și cele două corzi”: o capodoperă cool, dar defectă, cu stop-motion

Kubo și maimuța lui de companie, Charlize Theron.Fotografie prin Focus Features

Diane Lane casa de cărți sezonul 6

Dacă trebuie să clipiți, faceți-l acum, Kubo, magistralul povestitor băiat, intonează în momentele de deschidere ale Kubo și cele două corzi pe măsură ce povestea familiei, memoria, soarta și onoarea începe să se desfășoare.

Băiatul, exprimat cu un sentiment de sfidare și aventură așteptată de Game of Thrones' Art Parkinson, o spune de câteva ori mai mult înainte ca riff-ul epic animat pe povești cu samurai să ajungă la concluzia sa. Ați fi înțelept să țineți cont de avertisment. A clipi ar însemna să ratezi ceva ciudat și minunat în ceea ce este, fără îndoială, unul dintre cele mai creative și vizionare filme de acest gen, datând poate de la Disney la sfârșitul anilor 30 și Pixar la mijlocul anilor 90.

Cu toate acestea, în timp ce linia vorbește despre virtutea acordării atenției acestei experiențe unice de filmare, sugerează și călcâiul singuratic al lui Ahile al filmului: este destul de conștient de cât de special este. La un deceniu în devenire, filmul își poate lăsa pedigree-ul Joseph-Campbell-by-way-of-Akira-Kurosawa ca un student de film din anul al treilea și uneori pare să prefere să uimească și să uimească, mai degrabă decât să distreze. Imaginile uimitoare și mediul frumos conceput distrag privitorul de la faptul că structura de căutare a poveștii este asemănătoare cu McGuffin și concluzia confuză emoțional.

În acest caz, povestea, inspirată de folclorul japonez, este despre natura complicată a moștenirilor familiale. Eroul nostru are un singur ochi pentru că bunicul său răzbunător, Regele Lunii (exprimat de Ralph Fiennes, alias Voldemort) i-a furat celălalt. Împreună cu cele două fiice ale sale cachete și umbre (ambele Rooney Mara), el este la vânătoare pentru a finaliza setul. Pentru a împiedica acest lucru, mama lui Kubo, într-o stare de durere uimită, după pierderea soțului ei din mâinile familiei sale rele, îl ține la adăpost într-o peșteră după apusul soarelui. Kubo ar prefera să rămână în sat făcând alergări asemănătoare lui Dick Dale pe samisen-ul său cu trei coarde, riff-uri care fac ca poveștile pe care le spune să prindă viață prin origami animat.

KUBO ȘI CELE DOUĂ CORDURI ★★★
( 3/4 stele )

Scris de: Marc Haimes și Chris Butler
Regizat de către:
Travis Knight
Cu stea: Charlize Theron, Mathew McConaughey și Art Parkinson
Timpul pentru alergat: 101 min.

Povestea își începe cursul atunci când Kubo nu reușește să țină seama de avertismentele mamei sale, aducând distrugerea lumii care l-a ținut în siguranță și l-a pornit într-o aventură în mare parte înzăpezită, în căutarea a trei artefacte pe care va trebui să le înfrunte și să le învingă extrem de crudele. bunicul. El este ajutat de trei protectori improbabili: o versiune mută de origami a mândrului războinic pe care l-a avut odinioară tatăl său, un ochi în mare măsură lipsit de umor asupra maimuței premiate și un samurai tâmpit blestemat cu corpul unui gândac și în posesia celei mai frauduloase amintiri de această parte. de Dory peștele tang. Charlize Theron, dură ca o friptură de 2 dolari, face maimuța, în timp ce McConaughey, în cea mai amuzantă rolă în eoni, exprimă gândacul. Este o împerechere inspirată Abbott și Costello, una care ar funcționa probabil la fel de bine și în acțiunea live.

Întâlnirile din căutarea lor, inclusiv un războinic scheletic supradimensionat, care îl va face pe Ray Harryhausen să zâmbească din cer și o călătorie pe un lac blestemat într-o navă construită din frunze căzute încorporate cu magia tot mai puternică a lui Kubo, duc la confruntarea așteptată cu hoțul globului ocular, o bătălie care este înfricoșătoare și palpitantă. Este semnificativ să rețineți că, deși nu este niciodată copleșitor, există momente în film care pot fi obsedante pentru adulți și terifiante pentru copii.

Acestea sunt semnul unui film care refuză să vorbească cu publicul său sau să renunțe vreodată la aerul său neașteptat, o lipsă de compromis pe care o puteți aștepta de la oamenii de la Laika, studioul din Portland, Oregon, care face ca stop motion să fie relevant ... chiar vitală. Dar această gândire unică vorbește și despre respectul înalt în care Kubo și cele două corzi se menține. Uneori, factorul interesant al filmului poate sta în calea coeziunii sale emoționale și narative, ducând la un deznodământ mai convenabil decât câștigat cu adevărat.

Da, acesta este un film care poate fi la fel de hubristic ca o bere din Portland; la fel ca unele dintre aceste preparate îndrăznețe, are un final ușor descurajant. Dar este acesta un motiv suficient de bun pentru a ignora această fabulă mai mare decât viața? Nu chiar - acesta este filmul rar care, în cele mai bune momente ale sale, este ca o scufundare colectivă în vâscul primordial din care au apărut odată toate poveștile. Oricât de imperfectă ar fi, magia - filmul sau altfel - este încă o minune de văzut.