Principal Știri Mike Pence critică tweetul „nepăsător” al lui Trump înaintea revoltelor de la Capitol: „M-a pus în pericol pe mine și familia mea”

Mike Pence critică tweetul „nepăsător” al lui Trump înaintea revoltelor de la Capitol: „M-a pus în pericol pe mine și familia mea”

mike pence Vezi galeria   Vicepreședintele Mike Pence vorbește în timpul unei întâlniri în cadrul vicepreședintelui's Ceremonial Office on the White House complex in Washington, with family members of the six Citgo executives currently detained in Venezuela
Trump US Venezuela, Washington, USA - 02 Apr 2019   Un monitor îl arată pe fostul vicepreședinte al SUA, Mike Pence, în timpul unei audieri publice a Comitetului Selectat al Camerei pentru a investiga atacul din 6 ianuarie asupra Capitoliului SUA, pe Capitol Hill din Washington, DC, SUA, 16 iunie 2022. Comisia este de așteptat să aibă loc la cel puțin șase audieri publice.
6 ianuarie Audierile comisiei selectate ale Camerei, Washington, Statele Unite ale Americii - 16 iunie 2022   Vicepreședintele Mike Pence vorbește cu susținătorii săi cu o zi înainte de alegerile intermediare.
Vicepreședintele Mike Pence face campanie cu guvernatorul Brian Kemp cu o zi înainte de alegerile de jumătate de mandat, Aeroportul Internațional Cobb County, Kennesaw, Georgia, SUA - 23 mai 2022
Credit imagine: Aimee Dilger/SOPA Images/Shutterstock

Fost vicepreședinte Mike Pence a recunoscut că a fost „furios”, când a auzit ce era președintele de atunci Donald Trump a postat pe Twitter despre el în timp ce mulțimea a atacat Capitoliul în timpul atacului din 6 ianuarie. Pence a denunțat tweet-ul lui Trump la acea vreme într-o previzualizare pentru viitorul său interviu la ABC cu David Muir, lansat luni, 14 noiembrie.

filme pe netflix si hulu

Înainte ca Pence să-și împărtășească reacția, Muir a citit tweetul lui Trump către fostul vicepreședinte. „Mike Pence nu a avut curajul să facă ceea ce ar fi trebuit făcut”, a scris președintele de atunci în timpul atacurilor. Pence a făcut o pauză lungă înainte de a dezvălui ceea ce i-a spus fiicei sale, sfidând cererea lui Trump de a anula ilegal alegerile. „M-a enervat, dar m-am întors către fiica mea care stătea în apropiere și i-am spus: „Nu este nevoie de curaj pentru a încălca legea. Este nevoie de curaj pentru a respecta legea'”, a spus el. „Ale președintelui cuvintele erau nesăbuite . Este clar că a decis să facă parte din problemă.”

Într-un alt moment al interviului, prezentatorul de știri de noapte a enumerat multe persoane cu care a vorbit Pence, inclusiv secretarul apărării, procurorul general interimar și șeful poliției din Capitoliu, și a întrebat ce făcea Trump în acel moment. Când a întrebat ce crede Pence despre Trump care îi urmărește, fostul vicepreședinte părea că nu mai are cuvinte. „David, am fost la Capitoliu. Nu am fost la Casa Albă”, a spus el. „Nu pot explica ce făcea președintele în ziua aceea. Eram la un doc de încărcare din Capitoliu, unde avea loc o revoltă.”

Pence a spus că a fost „furiat” de tweet-ul lui Trump în timpul atacului asupra Capitoliului. (Aimee Dilger/SOPA Images/Shutterstock)

De asemenea, Muir l-a întrebat pe Pence de ce Trump nu dădea el însuși telefoane, iar Pence a spus că doar fostul președinte poate răspunde. „Aceasta ar fi o întrebare bună pentru el”, a răspuns el.

De la atacul din 6 ianuarie, au fost lansate multe informații despre pericolul pe care suporterii lui Trump l-au reprezentat pe Pence în timpul insurecției de către Comitetul Selectat al Camerei. care l-a citat pe Trump . În timp ce revoltății au luat cu asalt clădirea cerând ca Pence să fie spânzurat, detaliul de securitate al fostului vicepreședinte lucra pentru a-l evacua din clădire. Pe măsură ce atacul era în desfășurare, a fost dezvăluit că membrii detaliului său de securitate „chemat să-și ia rămas bun membrilor familiei”, în cazul în care s-ar fi întâmplat cel mai rău.

Muir a întrebat de ce Trump nu a făcut apeluri la șefii apărării în timpul atacului. (Mark Reinstein/Shutterstock)

În cadrul uneia dintre audieri, rep. Pete Aguilar a dezvăluit că revoltații au ajuns la 40 de picioare lui Pence și fostul său consilier Greg Jacob a fost șocat să afle cât de mult pericol se aflau. „Pot auzi zgomotul revoltăților din clădire în timp ce ne-am mutat, dar nu cred că am știut că erau atât de aproape”, a spus el.

Interviul lui Pence cu Muir va fi difuzat pe ABC luni, 14 noiembrie, la ora 22:00. EST.