Principal Divertisment Recenzie de film: Lemnul ia un salt de credință și se scurge

Recenzie de film: Lemnul ia un salt de credință și se scurge

Hunnam.

cum să trimiți ceva anonim

Este rar să vezi probleme dificile și controversate explorate într-un film narativ contemporan și The Ledge, scris și regizat de Matthew Chapman, este neînfricat de pericolul eșecului comercial cu care se confruntă în mod evident. Într-un moment în care majoritatea filmelor nu sunt despre nimic important, acesta merită meritul pentru abordarea unor teme nepopulare, cum ar fi homofobia alimentată de religie și ateismul. În cele din urmă nu reușește, nu din cauza ideilor sale filosofice, ci pentru că introduce atât de multe dintre ele în același timp, încât nici măcar un spectator cu un bloc de note nu poate ține pasul.

Un tânăr tulburat pe nume Gavin (actorul britanic Charlie Hunnam, rolul principal al producției originale de televiziune engleză a Queer as Folk ) pășește pe nivelul superior al unei clădiri înalte pentru a se sinucide. Un polițist pe nume Hollis (Terrence Howard) este trimis să-l scoată din asta. Nu este o zi bună pentru niciunul dintre ei. Gavin este un manager de hotel care are o aventură nefericită cu un angajat hotelier cu probleme și un contabil pe nume Shana (Liv Tyler, prea mult timp pentru a fi un student convingător). Hollis este un devotat soț catolic și loial care tocmai a descoperit că este steril de la naștere și își dă seama brusc că cei doi copii ai săi nu sunt ai lui. Gavin are, de asemenea, un coleg de cameră cu SIDA, care înfășoară filmul cu o altă problemă importantă de contemplat, iar Shana are, de asemenea, un soț creștin fanatic, născut din nou, pe nume Joe (Patrick Wilson), care le pune probleme tuturor.

Gavin are un termen limită. Dacă nu sare până la ora 12, altcineva va muri, din motive care nu sunt dezvăluite până la sfârșit. În ceea ce privește credința, polițistul îl întreabă pe bărbatul de pe pervaz, aveți ceva? Acest lucru îi oferă omului alb cinic fără speranță și omului negru deziluzionat, dar spiritual, cu supraviețuitorul, vorbește mult timp pentru a bate în jurul numeroaselor puncte de vedere asupra morții, adulterului, libertăților minorităților, drepturilor homosexualilor și neîncrederii câștigate de rasa umană în general. În calitate de parteneri de pe bordură, Gavin conflictual al domnului Hunnam și Hollis distras al domnului Howard par mai credibili decât restul personajelor din film. Ar putea schimba cu ușurință locuri.

Deoarece niciunul dintre ei nu poate părăsi scena, poveștile lor sunt relatate în flashback-uri. Vedem că Shana și Joe îi invită pe noi vecinii lor, Gavin și colegul său de cameră gay Chris, la cină, confundându-i cu iubiții. Gavin iese la iveală când Joe face referire la un pasaj din Biblie care îi condamnă la iad, apoi se oferă să se roage pentru păcatele lor. Este o ruptură care se adâncește când Gavin se îndrăgostește de Shana suprimată, care este neîmplinită sexual, dar obligată față de Joe pentru vindecarea dependenței de droguri. Gavin a fost înșelat de Moș Crăciun, Zâna dinților și de moartea unei fiice. Dumnezeu este doar un alt prieten imaginar. Pentru Gavin, Dumnezeu îi creează războaie, genociduri, cutremure și plăgi. Pentru Joe, frumusețea mântuirii eterne este că Dumnezeu dă sens vieții. Totul se transformă într-o dezbatere abstractă între credința oarbă și eșecul de a accepta cerul ca un concept valid fără o bucată de dovezi. Idei bune, cu siguranță, pentru un film mai bun, dar personajele din Teiul există pentru singurul scop al argumentării, iar scenariul este prea îngust pentru a atrage privitorul necondiționat.

Fără spoilere, dar discuția duce la confruntările inevitabile dintre Joe și Gavin, Joe și Shana, Gavin și Hollis, iar Joe citește Psalmul 23 cu un pistol încărcat în mână. Deși nu este identificat niciun cadru, filmul a fost filmat în Baton Rouge, La., Iar vederea la râu în fundal este în mod clar noroiul Mississippi. Regia este perfectă, actorii toți buni, cu excepția lui Liv Tyler, care seamănă mai puțin cu Ava Gardner decât de obicei - probabil pentru că este dezbrăcată de tot machiajul și oboseala ca un os. În distribuția secundară, mi-a plăcut în special Christopher Gorham în rolul mic, dar esențial al colegului de cameră gay al lui Gavin, Chris. Ateul este cel mai provocator caz pentru dezbatere, dar este prea arogant și atent la minte pentru a fi un adevărat liberal, în timp ce fanaticul fundamentalist scoate în evidență genul de dogmă extremistă de foc și pucioasă și ura de inspirație religioasă care îl face nu numai nesimțit în 2011, dar naiv. Singurul suspans din Teiul se concentrează pe o singură întrebare: Va sări sau nu? În cele din urmă veți afla, dar nu merită să așteptați.

rreed@observer.com

LEDGE

Durată 101 minute