Principal filme Recenzia „The Whale”: Performanța sfâșietoare a lui Brendan Fraser nu este egalată de o direcție suprasolicitată

Recenzia „The Whale”: Performanța sfâșietoare a lui Brendan Fraser nu este egalată de o direcție suprasolicitată

Brendan Fraser în „The Whale”. A24

Unele lucruri nu pot fi negate, chiar și sub amenințarea armei. Una dintre ele este puterea, uimirea și surpriza inerente performanței autentice, realiste și sfâșietoare a lui Brendan Fraser în Balena. Filmul nu este egal cu standardele pe care și le stabilește nici în scenariul fals și lung al lui Samuel D. Hunter, nici în regia exagerată a lui Darren Aronofsky. Este o rușine, deoarece amândoi diminuează impactul pasiunii pe ringul central al vedetei și îi fură aplauzele pe care le merită atât de bogat. Rareori îmi pasă mult de filmele lui Aronofsky pentru că el nu cunoaște semnificația cuvântului subtilitate și actorii săi, care par să-l adoră, suferă consecințele și sunt acuzați pe nedrept pentru excesele sale în moduri dăunătoare. I s-a întâmplat lui Mickey Rourke în Luptatorul, Hugh Jackman intră Fantana, Jennifer Lawrence în abominabilul Mamă! si toata lumea in Recviem pentru un vis.

BALENA ★★ (2/4 stele )
Regizat de către: Darren Aronofsky
Compus de: Samuel D. Hunter
În rolurile principale: Brendan Fraser, Sadie Sink, Hong Chau, Ty Simpkins, Samantha Morton
Timpul pentru alergat: 117 minute.

Cu noroc și un surplus considerabil de îndemânare, aceeași soartă tristă ar putea scăpa de Brendan Fraser, dar atât de mulți critici urăsc Balena că vedeta a câștigat până acum zero premii la tombolele de la finalul anului. Proteticele pot fi creditate cu unele dintre cele 600 de lire sterline din creșterea în greutate pe ecran a acestui actor cândva svelt și sculptat, dar spectatorii care cred că tranziția lui șocantă este doar un alt truc de la Hollywood sunt sfătuiți că, în interviuri, el admite cea mai mare parte a greutății suportate de problemele emoționale ale sale. viata personala este reala. Camera nu minte și, hotărât să revină, acum este obsedat de sarcina de a depăși obezitatea reală. Îi urez noroc pentru că mi-ar plăcea să-l văd în mai multe filme.

Între timp, în ciuda Balena ‘s multe imperfecțiuni, vă îndemn să vedeți transformarea lui Brendan Fraser. H Îl joacă curajos pe Charlie, un profesor gay care predă scrierea creativă online – slab, izolat, maniaco-depresiv, uriaș și rușinat de ceea ce i-a făcut corpului său după ce moartea iubitului l-a costat dorința de a supraviețui. După un atac de cord suferit în timp ce se masturba și un diagnostic de insuficiență cardiacă congestivă cu o tensiune arterială de 238 peste 134, vede brusc scrisul de pe perete și, temându-se cum se va termina totul, face un ultim efort concertat pentru a se reuni cu resentimentele sale. dar fosta soție grijulie (Samantha Morton) și fiica sa adolescentă înstrăinată de mult timp (Sadie Sink), care se preface doar că sunt interesate de sănătatea tatălui ei după ce acesta promite că îi va scrie eseurile școlare. Această pereche îndoielnică, împreună cu o asistentă îndelung suferindă (Hong Chau, care apare în prezent pe ecran ca maitre omucidere al lui Ralph Fiennes în Meniul) care îl dorește pe Charlie internat în spital și un tânăr evanghelist din ușă în ușă (Ty Simpkins) sunt singurii săi aliați în acest scenariu de supraviețuire, iar timpul petrecut încercând să-l vindece pare interminabil.

Balena are momente care ating inima și pasaje care angajează mintea, dar paralelele insuportabile pe care le face constant între obezitatea lui Charlie și Moby Dick, Cartea preferată a lui Charlie, s-ar putea să fi funcționat mai bine în piesa de teatru a lui Samuel D. Hunter decât în ​​adaptarea lui pentru ecran, unde pur și simplu sună fals și trage ritmul la un târâș. Ritmul (sau lipsa acestuia) în direcția lui Darren Aronofsky continuă să încetinească filmul până la o serie de opriri și porniri. Asta îl lasă pe Brendan Fraser să-și facă propria limonadă cu mai multe lămâi decât poate suporta în siguranță. Scenele abundă cu el clătinându-se gol până la toaletă și incapabil să se ridice de pe scaun, luptând cu bomboane și sufocându-se cu gălețile de pui prăjit, urmate de vărsături cu proiectile care nu au nimic de-a face cu actoria. Când nu îmi acopeream ochii, m-am trezit ascultând un dialog amorțitor despre mântuire care nu suna adevărat. Așa că admir efortul și demonstrația necruțătoare de meșteșug și curaj care obțin note mari pentru Brendan Fraser într-un film pe care mă bucur că l-am văzut, dar nu vreau să-l revăd niciodată.