Principal Alte Recenzia „Un bărbat numit Otto”: O risipă previzibilă și plodură a lui Tom Hanks

Recenzia „Un bărbat numit Otto”: O risipă previzibilă și plodură a lui Tom Hanks

Tom Hanks în „A Man Called Otto”. Taverna Niko

Un bărbat pe nume Otto este o interpretare anevoioasă și previzibilă a filmului suedez din 2015 Un bărbat pe nume Ove, prăfuit pentru a-i mulțumi pe spectatorii disperați după un pic de optimism într-o atmosferă cinematografică actuală de depresie, violență și răutate, transportată din Scandinavia la Pittsburgh și adaptată pentru a se potrivi personalității încântătoare a lui Tom Hanks. Nu este cea mai bună oră a lui în film, dar cred că a trebuit să o facă. A fost produs de Rita Wilson, a.k.a. doamna Tom Hanks. Rezultatul, scris de David Magee și regizat de Marc Foster, este un film care urmărește punctele, cu câteva momente de farmec, care își propune să mulțumească publicul, dar îi lipsește suficientă prospețime și perspectivă pentru a face ceva special.

UN OM CHEAM OTTO ★★ (2/4 stele )
Regizat de către: Marc Forster
Scris de: David Magee
În rolurile principale: Tom Hanks, Mariana Trevino, Rachel Keller, Manuel Garcia-Rulfo
Timpul pentru alergat: 126 de minute.

Otto este un Grinch modern care vede bucuria în nimic. Profund deprimat de moartea iubitei sale soții cu șase luni mai devreme, forțat să se pensioneze anticipat de compania pentru care lucrează și simțindu-se total lipsit de valoare, și-a pierdut dorința de a trăi. Criticând și judecând vecinii din culmea urâtă în care locuiește, el dezvăluie pe toți cei care nu reușesc să-și recicleze în mod corespunzător gunoiul sau parcul perfect paralel și este înfuriat de pisica fără stăpân care atârnă în jurul ușii, tânjind după afecțiune. El crede că toată lumea este un idiot, nu așteaptă cu nerăbdare nicio plăcere și se gândește constant la noi modalități de a se sinucide. Ba chiar îl insultă pe funcționarul din magazinul de hardware care îi vinde frânghia pentru a se spânzura. Un căluș care întrerupe fiecare nouă încercare pe care o negociază de a o face singur - monoxid de carbon, laț de casă, un salt în calea unui tren care se apropie - devine rapid plictisitor, în timp ce Otto devine mai detestabil în fiecare scenă. În timp ce vedeta bună și temperată lucrează împotriva tipului pentru a-l face pe exasperantul Otto simpatic, așteptăm ca ceva să-l schimbe înapoi în Tom Hanks.

Ceva se întâmplă în sfârșit când un cuplu mexican cu două fiice mici ridică un U-Haul și se mută în ușa alăturată. Otto este un bătrân ticălos care urăște pe toată lumea, așa că devastarea bruscă a reveriei sale oferă o nouă sursă de enervare. Tom, soțul, îl înnebunește împrumutând scări și unelte depozitate în siguranță și îngrijit în garajul lui Otto, dar Marisol, soția, are atât de multă căldură și personalitate încât nicio măsură de grosolănie și respingere nu o poate alunga. Filmul este cel mai bun atunci când se concentrează pe relația dintre domnul Hanks și actrița mexicană Mariana Trevino, ca o Marisol minunată și plină de spirit. (Unii vor spune că fură poza.) Înainte să poți spune „pico de gallo”, Marisol oferă mese gătite acasă, iar Otto îngrijește copiii, citește cu voce tare poveștile copiilor și repară electrocasnicele vecinilor săi. Și asta nu este tot. Se împrietenește cu un tânăr transsexual și îl învață că este în regulă să fie diferit. Întinde mâna să aibă grijă de un vechi prieten care este în coma. Și îi angajează pe toți cei din blocul lui într-o luptă împotriva capitaliștilor lacomi de la firma imobiliară care vrea să evacueze întregul cartier. Cu o multitudine de motive noi pentru a-și găsi în sfârșit valoare în sine, Otto decide să continue să trăiască, astfel încât să poată ajuta pe toți cei care au nevoie de el, deoarece sunt prea neștii pentru a se ajuta singuri. În cele din urmă, filmul (și Otto) sunt pline de dragoste, ceea ce nu este în totalitate convingător, iar publicul face supradoze de melasă.

Cea mai mare problemă a mea cu acest melasă nu este risipa lui Tom Hanks, care rareori este atât de greșit și plin de sfaturi proaste încât își înstrăinează fanii dincolo de răscumpărare (deși ca fătuul col. Parker în Elvis s-a apropiat periculos de mult). Este faptul că subiectele serioase și provocatoare (multiculturalismul, criza locuințelor, discriminarea sexuală, eutanasie, prejudecăți față de imigranți, pentru început) sunt introduse și respinse mai repede decât o listă de aperitive la un drive-thru. Filmul este atât de supraîncărcat de dulceață încât aveți nevoie de o injecție de insulină pentru a trece prin el.