Principal filme Recenzie „Argylle”: Bătălii distractive ridicole cu sughițuri în complot

Recenzie „Argylle”: Bătălii distractive ridicole cu sughițuri în complot

Bryce Dallas Howard și Sam Rockwell în Pentru Argy . Peter Mountain/Universal Pictures

Matthew Vaughn a insuflat genului de spionaj un sentiment de distracție violentă și iritară în 2014. Kingsman , care a generat o continuare și un prequel la fel de scandalos. Ultimul lui, Pentru Argy , păstrează ridicolul distractiv al fostei francize în timp ce evită acțiunile îmbibate de sânge pentru o fantezie elegantă. Filmul, scris de Jason Fuchs și bazat pe un roman Elly Conway (pe care fanii au bănuit, poate în mod incorect, că este un pseudonim pentru Taylor Swift), se mândrește cu performanțe puternice și secvențe memorabile din punct de vedere creativ, dar uneori se pierde într-un roller coaster de intriga. întorsături pe care mulți le vor vedea venind.

PENTRU ARGIE ★★1/2 (2,5/4 stele )
Regizat de către: Matthew Vaughn
Compus de: Jason Fuchs
În rolurile principale: Henry Cavill, Bryce Dallas Howard, Sam Rockwell, Bryan Cranston, Catherine O'Hara, Dua Lipa, Ariana DeBose, John Cena, Samuel L. Jackson
Timpul pentru alergat: 105 minute.

Bryce Dallas Howard joacă rolul unui romancier retras, numit și Elly Conway. Ea a scris o serie de romane de spionaj cu cele mai bune vânzări despre un spion asemănător lui James Bond, numit Agent Argylle (Henry Cavill, cu o tăietură inexplicabilă). Elly se păstrează singură în afara lecturilor cărților, petrecând mai mult timp cu pisica ei Alfie, un albastru rusesc care îi aparține lui Vaughn în viața reală, și pe Skype cu mama ei Ruth (Catherine O’Hara). După ce Elly se urcă într-un tren pentru a-și vizita părinții, devine evident că cărțile ei ar putea să nu fie în întregime ficțiune. Cu ajutorul lui Aiden (Sam Rockwell într-o formă de vârf), Elly fugă dintr-o organizație globală misterioasă care își dorește informațiile pe care se presupune că le are. A ști mai multe ar strica surprizele constante, dar a fi suficient să spunem că există o mulțime de acțiune și senzații tari, în timp ce Elly descoperă legătura dintre romanele ei și jocul de spionaj din lumea reală.

Henry Cavill, Dua Lipa și John Cena (din stânga) în Pentru Argy . Peter Mountain/Universal Picture

Howard, care a fost murdar de către Jurassic World franciza, este distribuită perfect ca Elly, o femeie mai preocupată de pisica ei decât de soarta lumii. Ea joacă fiecare întorsătură cu ușurință credibilă și plăcută, iar prezența ei deschide filmul unui public mai larg decât Kingsman , care s-a simțit întotdeauna orientat spre bărbați. Distribuția extinsă include, de asemenea, mereu amuzantul John Cena în rolul lui Wyatt, partenerul fictiv al agentului Argylle, și Samuel L. Jackson și Bryan Cranston ca lideri ai spionajului, care își caută controlul. Rolul mult-anunțat al lui Dua Lipa este minuscul și este, în esență, cascadorii și momeală pentru remorcă. Toți ceilalți, în special O’Hara și Rockwell, merg all-in pe tonul intens, care face cu ochiul. Când face clic, în special în secvențele de luptă culminante, este pentru că distribuția și Vaughn refuză să se abțină.

Bryan Cranston și Chip (regizorul Matthew pisica lui Vaughn) în Pentru Argy . Universal Pictures

Pentru Argy se bazează pe publicul care nu știe ce urmează, dar este imposibil să eviți spoilerele, dintre care multe au făcut parte de fapt din campania de marcare a filmului. Durează prea mult, mai mult de două ore, uneori greșit prin expunere. Nenorocitul, jucat cu brio de Cranston, nu este deosebit de convingător. Nu este clar ce îl motivează (dominarea lumii? bani?) iar personajul este generic de lemn. Elly lui Howard se simte specifică și complexă, ceea ce face doar juxtapunerea mai evidentă.

Vaughn are un plan pentru mai multe filme din această serie, precum și o eventuală echipă în stilul Răzbunătorilor între personajele din Pentru Argy iar cei din Kingsman . Este o idee distractivă, mai ales având în vedere abilitățile regizorului de a coregrafia scene de acțiune originale, de mare energie, care nu par a fi reșapate. Și ca Kingsman , Pentru Argy este elegant și distractiv, cu un simț al umorului ironic care ajută la menținerea impulsului. În ciuda sughițurilor sale, este o plimbare plăcută, care are potențialul unui public larg datorită protagonistului său fermecător și evaluării PG-13. Taylor Swift a scris romanul pe care se bazează? Îndoielnic, dar cu siguranță are aceeași atracție bună ca și muzica ei.