Principal artele Recenzie: Chinuitoarea „& Julieta” eșuează la fiecare nivel

Recenzie: Chinuitoarea „& Julieta” eșuează la fiecare nivel

Lorna Courtney ca Julieta în „& Juliet”. Matthew Murphy

& Julieta | 150 min cu pauză | STEPHEN SONDHEIM TEATRE 124 W 43RD ST, NYC

Deși noul show de la Broadway imbecil & Julieta la teatrul proaspăt numit pentru Stephen Sondheim (care trebuie să se întoarcă în mormântul lui) se numește „muzical”, „muzica” este suficient de proastă pentru a cere o nouă definiție a cuvântului, în timp ce orice altceva pe scenă nu mai aduce nimic mai mult. de două ore și jumătate de gunoi. Am renunțat să mai încerc să-mi dau seama ce i-a motivat pe Luke Sheppard (regizor), Max Martin (carte și versuri) și David West Read (carte) să urmărească ideea șchiopătată de a fabrica o narațiune urâtă care pune întrebarea „Dacă Romeo ar muri, dar Julieta. nu s-a sinucis, ci a trăit pentru a-i plictisi pe toți ceilalți de moarte?” Este o idee stupidă importată din Londra, care demonstrează că trăim într-o perioadă în care gunoiul împrăștie peisajul teatral peste tot.

Premisa: Anne Hathaway, a.k.a. soția lui William Shakespeare, nu se poate mulțumi cu faptul că soțul ei a scris una dintre capodoperele tragice ale lumii și îl sâcâie fără milă să o schimbe, adăugând noi personaje, noi răsturnări ale intrigii care abia conțin destule. energie pentru a împiedica publicul să sforăie, mult sex și un final fericit îmbrăcat cu rock și pop strigător. Soții Capuleți vor să o închidă pe Julieta într-o mănăstire, dar ea este o precursoare timpurie a mișcării #MeToo și o bătaie de tobe pentru prost gust, așa că sfidează autoritatea părintească și pleacă singură pentru a descoperi sex și cântece cacofonice precum „ Arată-mi dragoste”, „Arată-mi ce înseamnă a fi singur” și „Nu sunt o fată, nu sunt încă o femeie” care ar trebui să fie auzite doar cu degetele în urechi.

Din motive care nu au sens, acțiunea se mută la Paris, care are toalete interioare, propriul DJ și este mai plictisitoare decât a visat oricine vreodată în anul 1595. Atât de plictisitoare, de fapt, încât Julieta abia își găsește entuziasmul atârnă de un candelabru. Ea aproape se căsătorește cu un băiat pe nume Francois, dar totul se schimbă din nou când Francois (Philippe Arroyo) sărută un băiat pe nume May și se îndrăgostește de Chapstick-ul lui cu aromă de cireșe, în timp ce ei cântă „I-am sărutat un băiat și mi-a plăcut”. De aici, gunoiul se transformă în confuzie. Romeo se întoarce din morți, ceea ce provoacă o ruptură între Shakespeare și se așteaptă ca Julieta să aleagă totul de unde au rămas, cortegând-o în noaptea dinaintea nunții cu Francois (acum numit Frankie). Frankie este sfâșiat între a fi bărbat pentru Juliet și a fi femeie pentru May. Toți rimează „Te rog, nu da sus” cu „Te-ai încurcat pe mine sus.' Și de fiecare dată când crezi că, din milă, se va termina, se mai târăște, sub direcția cu piciorul strâmb a lui Luke Sheppard.

Totul eșuează la fiecare nivel. Seturile stridente și vulgare ale Soutra Gilmour arată ca niște banane split neon care explodează. Costumele din secolul al XVI-lea ale Paloma Young sunt niște niște niște niște fuste mini, șosete pentru genunchi și pantofi de tenis supradimensionați. Presupusa „coregrafie” a lui Jennifer Weber repetă aceleași mișcări sacadate iar și iar în fiecare număr, ne prezentând nimic altceva decât sărind ca niște pinguini spastici. Melodiile sunt execrabile, dar oricât de rău sunt, sună și mai rău strigat în stilul melisma mai potrivit pentru gospel decât pop-rock. Excepție este Betsy Wolfe ca Anne Hathaway, care a demonstrat că poate cânta în spectacole anterioare, mult mai bune, cu materialul potrivit. Același lucru este valabil și pentru Paulo Szot, înșelat cu un accent franțuzesc banal și cântece fără melodii. A câștigat un premiu Tony pentru debutul său pe Broadway în rolul lui Emile de Becque în filmul foarte lăudat al Lincoln Center. Pacificul de Sud . Ce crimă să-i vezi talentul atât de irosit într-o partitură care poate fi respinsă doar ca dezastruoasă.

Până la sfârșitul a două ore și jumătate de această tortură, exacerbată de aplauzele tumultoase ale unui public tânăr care se comportă de parcă ar aplauda World Series de pe locurile din interiorul terenului de pe Yankee Stadium, m-am simțit ca și cum aș fi la un pas. a unei căderi nervoase. & Julieta este cea mai chinuitoare experiență pe care am avut-o pe Broadway în ultimele decenii.