Principal filme Recenzie „Juniper”: Charlotte Rampling arde o gaură în ecran

Recenzie „Juniper”: Charlotte Rampling arde o gaură în ecran

Charlotte Rampling în „Ienupăr”. Greenwich Entertainment

Mărturisire: o iubesc pe Charlotte Rampling. Am iubit-o întotdeauna, de când m-am încântat pentru prima dată în timp ce îi urmăream primele apariții pe ecran ca colega de cameră ticăloasă a lui Lynn Redgrave în Fata Georgy (1966), și, mai ales, în drama sensibilă din 1969 a lui James Salter Trei, în care a jucat rolul unei fete ademenitoare care rupe relația dintre cei mai buni prieteni studenți americani într-o vacanță de vară în sudul Franței. Trei este un film genial, nuanțat, atât de obscur încât puțini oameni l-au văzut vreodată. Nu a fost niciodată lansat pe home video, dar îl puteți găsi pe You Tube. A lansat o carieră unică în filme, care a deschis noi drumuri în lucrări prin regizori pretențioși de valoare și gust, de la Luchino Visconti la Woody Allen. Acum, la 77 de ani, cu rarea ocazie în care Charlotte Rampling iese din semipensie din casa ei din Paris pentru a apărea într-un film, este un moment care ar trebui să fie însoțit de artificii.

IENUPĂR ★★★1/2 (3,5/4 stele )
Regizat de către: Matthew J. Saville
Compus de: Matthew J. Saville
În rolurile principale: Charlotte Rampling , Matthew J. Saville, Marton Csokas
Timpul pentru alergat: 94 de minute.

O astfel de ocazie este Ienupăr, o nouă lucrare din Noua Zeelandă în care ea face o gaură prin ecran într-o altă pretenție captivantă a ei pentru un rol altfel neexcepțional, devorând fiecare cadru ca mușchiul crud. Ea o interpretează pe Ruth, o celebră corespondentă de război și fotojurnalist forțată fără tragere de inimă de vârstă și boală să se pensioneze. După o cădere urâtă care a lăsat-o cu un picior rupt, fiul ei, Robert (Marton Csokas, atât de minunat alături de Ian McKellan și Natasha Richardson în îngrozitorul film britanic din 2005). Azil) , care a fost înstrăinat de mama sa de ani de zile, o transportă la ferma familiei îndepărtată pentru a se vindeca și îl forțează pe chipeșul său fiu adolescent Sam (un debut uluitor al noului venit neozeelandez George Ferrier) să părăsească școala și să se întoarcă acasă pentru a avea grijă de ea. .

inversează telefonul # caută în sus

Urmează o relație ostilă, neîncrezătoare și provocatoare între o bunica furioasă și furioasă și nepotul ei nefericit. Sam o învinuiește pe Ruth pentru nefericirea mamei sale înainte de a muri și nu vrea să fie acolo. Cu greu o cunoaște pe „cățea bătrână”, dar acceptă fără vârste să-i scutească de îndatoririle îndelungatei ei asistente, atâta timp cât nu trebuie să vorbească cu ea. Nu-i de mirare. Ruth este acerbă, pretențioasă, implacabilă și rea ca o cobra, chiar și în infirmitatea ei, țintă în scaunul cu rotile și sorbind gin toată ziua. În mod previzibil, filmul, regizat tandru de Victor Saville, vorbește despre modul în care aceste lumi divergente ajung la un punct de întâlnire treptat al raportorului vieții.

Nu vă așteptați la surprize. Știți unde merge narațiunea din momentul în care sosește Ruth, iar răsturnările emoționale nu fac decât să adauge la mesajul general pe care filmul îl transmite despre importanța vindecării dinamicii familiale fracturate. Pe măsură ce Ruth se topește treptat, m-am topit cu ea, iar eventuala maturitate pe care Sam o afișează este examinată cu atenție de regizorul pentru prima dată, Saville, în scenariul său la fel de convingător. Desigur, este de la sine înțeles că doamna Rampling domnește triumfător asupra materialului în nenumărate moduri. Nu mai este marea frumusețe a tinereții ei, ea este totuși fascinantă și unică și nu a uitat nimic despre meșteșuguri. Privirea îndepărtată din ochii ei dezmintă concentrarea totală care o menține concentrată. Când ea dezgheță suficient de mult pentru a-și îndemna nepotul să organizeze o petrecere de bețiune pentru prietenii lui, am vrut să fiu și eu invitată. Fumând și bând cu furie alături de cei mai buni dintre bărbați și învățându-i cum să tragă corect cu o pușcă de vânătoare, ea îi cucerește pe ei – și pe nepotul ei, de asemenea. În momentul în care personalitatea ei ticăloasă se atenuează, tragedia lovește și Sam este mai mult decât nerăbdător să o mute la spital cu ambulanța, schimbarea sa în inimă în timp ce o trage cu atenție este sinceră și de înțeles. „Încă l-am prins?” „Da, ai,” spune asistenta ei. Susțin moțiunea și cazul este închis. Scena finală a resemnării și a felului de libertate care a făcut-o pe Ruth genul de femeie care era obișnuită este cu adevărat emoționantă.

inca nu inteleg titlul. Mi s-a spus că se referă la boabele de ienupăr folosite la prepararea puternicului gin pe care Ruth îl savurează de la început până la sfârșit, dar asta e o întindere, dacă mă întrebați pe mine. prefer să mă gândesc Ienupăr ca muzică de cameră — în surdină, moale, cu o anumită durere care persistă.

care este valoarea netă bill o'reilly