Principal televizor Recenzie „Star Trek: Picard”: Un ultim sezon recapătează gloriile trecute, dar obține o victorie

Recenzie „Star Trek: Picard”: Un ultim sezon recapătează gloriile trecute, dar obține o victorie

Jonathan Frakes (stânga) în rolul lui Riker și Patrick Stewart în rolul lui Picard în „Star Trek: Picard”. Trae Patton/Paramount+

Anul este 2023, iar răzbunarea tocilarilor este la îndemână. Nu numai că hobby-urile și interesele jenante de ieri sunt motoarele masive ale pieței de astăzi (supereroi, jocuri video, Dungeons & Dragons), dar și proscrișii conduc acum clubhouse.

Priviți în vârful piramidei la Studiourile Marvel și îl veți găsi pe Kevin Fiege, obsesiv de benzi desenate pe tot parcursul vieții. Trilogia sequel Războiul Stelelor a fost rezervată de filme ale regizorului J.J. Abrams, a cărui adorație pentru original este evidentă în fiecare cadru, la bine și la rău. Succesul comercial al muncii lor indică strategia actuală a divertismentului corporativ de a lăsa cerințele sau așteptările unor fanbase mari și vocale - genul care vă poate face sau distruge filmul pe rețelele sociale - să dicteze direcția creativă a celor mai valoroase francize ale lor. În timp ce acest efort de a oferi fanilor exact ceea ce își doresc ocazional are ca rezultat ceva distractiv și satisfăcător, chiar și aceste succese tind să fie recursive și repetitive, și este de înțeles. Oamenii a căror dragoste pentru un personaj fictiv sau pentru o lume consumă totul vor cere aproape întotdeauna mai mult de la fel, cu cât mai puține variații posibil. Și atâta timp cât oamenii care se ocupă de realizarea acestor noi iterații sunt ei înșiși duri, vor fi prea bucuroși să le ofere.

Așa este cazul celui de-al treilea sezon al Star Trek: Picard , un produs pe placul publicului care ia calea cea mai sigura catre victorie si obtine o victorie.

Actualul șef al Star Trek, Alex Kurtzman, are ceea ce eu consider o relație sănătoasă cu franciza, îmbrățișând diversitatea bazei de fani și încercând să ofere „ceva pentru toată lumea” mai degrabă decât „un lucru pentru toată lumea”. Lista actuală a spectacolelor Trek include cele contemporane și hiperbolice Star Trek: Descoperire , episodul de școală veche Star Trek: Strange New Worlds , și două seriale animate radical diferite, care vizează fanii mai în vârstă și, respectiv, copiii neinițiați. Rața ciudată din grămadă este, fără îndoială Star Trek: Picard , care a fost conceput de showrunner-ul original Michael Chabon ca o dramă pentru adulți mai meditativă despre personajul său principal îmbătrânit, interpretat de un Sir Patrick Stewart care revine și o distribuție nouă de personaje secundare mai tinere. Povestea a fost primită cu o recepție neuniformă, iar cel de-al doilea sezon, condus de Akiva Goldsman, a fost o aventură și mai zdrențuită de călătorie în timp, plasată aproape în întregime pe Pământul contemporan. Spune ce vrei despre aceste două sezoane ale Picard ( si cu siguranta am ), cel puțin, au plecat în direcții neașteptate. Asumarea lor de risc nu a dat roade, dar trebuie să respect faptul că au fost dispuși să se arunce în adâncul capătului.

Patrick Stewart ca Picard (stânga) Michael Dorn ca Worf în „Star Trek: Picard”. Trae Patton/Paramount+

În schimb, al treilea și ultimul sezon al Star Trek: Picard poartă aripi. Noul showrunner Terry Matalas a remodelat din nou spectacolul, de data aceasta după imaginea filmelor Trek din anii '80 pe care i-a plăcut să crească, și anume Star Trek II: Mânia lui Khan și Star Trek VI: Țara nedescoperită . Acestea sunt filmele scriitorului-regizor Nicholas Meyer, care a revizuit Vagon Train to the Stars al lui Gene Roddenberry într-o aventură navală mai serioasă în spațiu. (Se întâmplă, de asemenea, să fie propriile mele intrări preferate din franciza de film.) Pentru prima dată, Star Trek: Picard este plasat în principal la bordul unei nave a Flotei cu un echipaj al Flotei, întâmpinând fenomene astrale ciudate și angajându-se în niște bătălii spațiale interesante. Aproape toate personajele introduse în primele două sezoane au fost abandonate în favoarea reunirii distribuției Star Trek: The Next Generation , ceea ce, din păcate, nu este o tragedie în afară de tinerii actori care și-au pierdut slujba în favoarea unor oameni a căror carieră s-a încheiat cu aproape 20 de ani în urmă. Acest sezon de zece ore este, în esență, crack-ul lui Matalas la realizarea unui Star Trek XI , o ultimă tranșă a Următoarea generație serie de filme care atrage publicul în masă și revine din cel de-al zecelea capitol sumbru și nesatisfăcător, Star Trek: Nemesis .

La toate acestea știam să mă aștept înainte de a începe să vizionez episoadele pe care Paramount mi le-a oferit pentru revizuire și, de fapt, prima mea oră de vizionare mi-a întărit majoritatea prejudecăților împotriva lor. M-am simțit în mod flagrant, agresiv și ca și cum aș fi la o întâlnire cu cineva care este prea dornic să mulțumească, am fost puțin jenat și foarte dezamăgit. Privitorul obișnuit, probabil, nu va înțelege citatele vizuale, auditive și de poveste aproape constante din Mânia lui Khan , dar pentru mine - aparent tipul de persoană către care sunt vizate aceste bițuri - au fost insuportabile. Între maratonul de clinchete către alte Star Treks mai bune, fluxul nesfârșit de dialog expozitiv stângaci și unul dintre cele mai previzibile finaluri de răsturnare din amintirea recentă, eram gata să anulez sezonul atunci și acolo ca echivalentul lui Trek cu Războiul Stelelor: Ascensiunea lui Skywalker , o tranșă atât de disperată de aprobare încât a sacrificat orice identitate proprie. Cu toate acestea, din moment ce nu sunt doar un completist Star Trek, ci și un profesionist a cărui capacitate de a plăti chiria depinde de asta, am insistat mai departe. Și, până când mi-am terminat cele șase episoade anticipate, nu numai că nu am mai urât serialul, ci am intrat în mod legitim în ea și acum anticipez cu nerăbdare sosirea ultimelor patru episoade în căsuța mea de e-mail.

Îmbunătățirea dintre primul și următoarele episoade este uluitoare. Picard imediat se simte mai mult ca un spectacol pentru și scris de adulți. (Cele mai înfiorătoare scenarii ale sezonului sunt atribuite ambele cel puțin parțial lui Terry Matalas. Scrierea pentru televiziune este un efort de grup, dar este greu de observat cât de mult mai transpirat și fals inteligent este dialogul în aceste două episoade.) Referințele obraznice și farmecul împrumutat nu se oprește niciodată în totalitate, dar povestitorii extind treptat varietatea Treks-urilor din trecut din care își atrag influența. Deși este încă mai sigur decât să axăm povestea pe elemente cu totul noi, nu mă așteptam la istorie de la intrări mai puțin văzute în franciză, cum ar fi Deep Space Nine sau chiar sezoane anterioare ale Picard pentru a deveni piese critice din povestea de fundal. (Dacă nu sunteți familiarizat cu ei, nu vă faceți griji, vă vor prinde din urmă.) Mai important, niciunul dintre personajele familiare a căror prezență în serial este de așteptat să atragă fani nostalgici decăzuți sunt exact așa cum le-am lăsat. . Toți au crescut, și nu toți în aceleași direcții, ceea ce a dus la un conflict de caractere bine câștigat, ceva faimos care este insuficient pe Generația următoare . Există o mulțime de servicii pentru fani și nu încetează niciodată să fie o reșapare a poveștilor anterioare, de succes din Star Trek, dar nu este nici o colecție blândă de Greatest Hits. Există aici destule lucruri noi pentru a-și justifica existența în cartea mea.

Cu toate acestea, în ciuda cât de mult Picard se îmbunătățește pe parcursul sezonului, este puțin probabil ca acesta să atingă vreodată măreția filmelor Star Trek după care este modelat. Star Trek II: Mânia lui Khan este un favorit iubit al fanilor astăzi, dar a fost subiectul unei controverse nu mici când a fost lansat în 1982 pentru măsura în care a reinventat Star Trek. Nici producătorul Harve Bennett, nici regizorul și scenaristul necreditat Nicholas Meyer nu au fost Trekkies și nu s-au sfiat să-și injecteze propriile sensibilități în lucrare în detrimentul creatorului Trek, Gene Roddenberry. (Se zvonește chiar că Roddenberry are a încercat să saboteze în mod deliberat filmul Din ciudă.) Star Trek este în mod clar sacru pentru Terry Matalas și echipa sa și au creat ceva care ar trebui să-i mulțumească pe alții pentru care este la fel de prețios. Este de către fani și pentru fani, ceea ce este o modalitate fiabilă de a garanta o primire imediată caldă. Nu este, totuși, cum creezi ceva care iese în evidență, care stă de la sine sau care rezista testului timpului.