Principal filme Recenzie „The Flash”: nu e rău ca comedie, nu e bun ca supererou epic

Recenzie „The Flash”: nu e rău ca comedie, nu e bun ca supererou epic

Ezra Miller ca Flash în „The Flash” Warner Bros. Pictures/DC Comics

Am intrat în ecranizarea mea de Blițul cu un nor de furtună plutind deasupra capului meu. Chiar și eu, un cititor de benzi desenate cu supereroi de o viață, am devenit epuizat de volumul mare de proiecte Marvel și DC care domină ecranele noastre, mai ales acum că filmele cu supereroi au căpătat multe dintre cele mai frustrante calități ale omologilor lor de cerneală și hârtie. Marketingul pentru Blițul prezintă toate cele mai proaste trăsături actuale ale genului, de la CGI insuficient pregătit până la invenții multiversale suprasolicitate, concepute pentru a scoate în evidență biblioteca de proprietate intelectuală a studioului. Fiecare zvon sau detaliu stricat pe care l-am auzit despre acest film înainte de a-l vedea m-a făcut să mă tem de experiență.

BLIȚUL ★/1/2 (1,5/4 stele )
Regizat de către: Andy Muschietti
Compus de: Christina Hodson
În rolurile principale: Ezra Miller, Sasha Calle, Michael Shannon, Ron Livingston, Maribel Verdú, Kiersey Clemons, Antje Traue, Michael Keaton
Timpul pentru alergat: 144 de minute.

Poate că aceste așteptări de cratering au ajuns să funcționeze Blițul câteva favoruri, pentru că, în ciuda atitudinii mele negative, am ajuns să mă distrez. Blițul nu este o capodoperă de redefinire a genului și este puțin probabil să atragă spectatorii care nu sunt deja înscriși în opera super-eroului, dar este un film mult mai bun decât ceea ce este promovat. Vândut ca un crossover al Ligii Justiției plin de cameo, este de fapt o aventură comică de călătorie în timp, concentrată în mod coerent pe călătoria emoțională a personajului său principal. Aceasta este o laudă slabă, dar este și o surpriză plăcută.

Dezastru de publicitate pe jos Ezra Miller joacă rolul lui Barry Allen, un om de știință criminalist care a fost stropit cu substanțe chimice, lovit de fulger și conectat la fantastica „forță viteză”, care îi permite să depășească mașinile, gloanțe și timpul însuși. El și-a petrecut ultimii câțiva ani luptând împotriva criminalității și reacționând la dezastre ca The Flash, super-erou mascat și membru al Ligii Justiției. Deși fața și spatele filmului sunt pline de apariții cameo ale colegilor săi supereroi, permițând mai multor actori din DC Extended Universe și nu numai să accepte un apel cortina, acesta este într-adevăr filmul lui Barry (și, prin extensie, al lui Ezra Miller). Nici măcar Michael Keaton, care își reia rolul ca versiunea lui Batman văzută ultima dată în 1992. Batman se întoarce , pot scapa filmul din mâinile lor. Performanța lui Miller nu este, așa cum a susținut în mod infam designerul de producție al filmului luna trecută, atât de bună încât ar putea fă-mă să uit lista tot mai mare de acuzații penale a actorului, dar este unul dintre cele mai puternice atuuri ale filmului.

Cea mai mare parte a filmului este o aventură cu prietenii în care Miller îi portretizează pe ambii prieteni. Există Barry, super-eroul experimentat, dar împrăștiat, din cronologia originală a filmului, și este Barry, un adolescent imatur dintr-o nouă realitate care a fost creată atunci când Barry (primul) se întoarce în timp pentru a preveni uciderea mamei sale. Barry original este prins într-un 2013 alternativ (concomitent cu evenimentele din primul film DCEU, Omul de oțel ) și trebuie să facă echipă cu sinele lui mai tânăr pentru a salva lumea de la un dezastru creat de el. Aceasta este o îngâmfare grozavă din trei motive: în primul rând, permite unui personaj care este destul de răzvrătit, pentru început, să fie la capătul primitor al propriei sale personalități, în timp ce învață să aprecieze modul în care copilăria lui traumatizantă i-a modelat viața, ceea ce este cheia pentru temele povestirii. În al doilea rând, Miller are o chimie grozavă cu ei înșiși, făcând interacțiunea dintre cei doi Barry, de departe, cel mai de succes efect special al filmului. Și în al treilea rând, înseamnă că mai puțini actori au fost forțați să interacționeze cu Ezra Miller din ce în ce mai înfiorător și dezgustat pe platourile de filmare.

Deși toate reprezentările super-vitezei trăiesc în umbra secvenței „Time in a Bottle” din X-Men: Zilele viitorului trecut , regizorul Andy Muschietti și, fără îndoială, echipa de efecte vizuale extrem de epuizată creează modalități evocatoare de a reprezenta puterile Flash-ului pe ecran, de la gagurile cu încetinitorul în stil Looney Tunes până la caleidoscopul sferic al călătoriei în timp cu hiperviteză. Muschietti și compania se îndreaptă spre distracția de desene animate a personajului și există o mulțime de comedie cuprinzătoare în acțiune, ceea ce este aproape suficient pentru a scuza cât de ceară și cauciucoasă este fiecare om digital de-a lungul întregului film. Pe de o parte, abia îmi vine să cred că un studio important a lansat unul dintre cele mai mari și mai scumpe filme ale lor arătând așa. Pe de altă parte, ceea ce mă uitam nu m-a plictisit niciodată și, din moment ce atât de mult din film este o comedie, eram mult mai înclinat să-mi suspend neîncrederea.

Ezra Miller ca Flash (atât în ​​stânga, cât și în centru) și Sasha Calle în rolul Supergirl în „The Flash”. Warner Bros. Pictures/DC Comics

Ce te doare Blițul este mandatul ca acesta să funcționeze ca o resetare selectivă a universului filmului DC, o punte între DCEU și succesorul său produs de James Gunn. (miliardul de dolari Aquaman franciza va continua în cea mai mare parte neschimbată, în timp ce restul va fi suprascris de către noua conducere, în speranța de a ajunge în cele din urmă în picioare cu mașina mamut Marvel.) Povestea filmului se bazează pe Punct de aprindere , un eveniment de benzi desenate din 2011 în care amestecul lui Barry în cronologia creează o nouă realitate sumbră. Bebelusul Superman din acest univers (sau în film, Supergirl) este recuperat de o agenție guvernamentală crudă în loc de fermieri amabili, iar Batmanul său nu este Bruce Wayne, ci tatăl său Thomas, care este înnebunit de durere după ce tânărul Bruce este împuşcat în faţa lui. Acest Batman hiperviolent, cu armele, este produsul acelorași impulsuri care l-au determinat pe Barry să facă această mizerie în primul rând, incapacitatea de a renunța la o pierdere teribilă. În adaptarea cinematografică, Thomas este schimbat cu versiunea Keaton a lui Batman, pentru că cineva de la Warner Bros. a văzut câți bani Spider-Man: No Way Home făcut și a spus: „Să facem asta”. Keaton face o treabă bună reluând interpretarea sa liniștită prostească a personajului, dar prezența lui nu adaugă nimic în afară de un pop nostalgie ieftin pentru telespectatorii mai în vârstă.

Nu pot decât să mă întreb cum ar fi putut arăta acest film dacă nu ar fi fost forțat să fie finalul epic al unui univers mai larg de supereroi și nu ar fi fost lăsat să prospere ca o comedie proastă și plină de inimă de călătorie în timp. O parte din motivul pentru care atât de mulți spectatori își exprimă extenuarea față de cinematograful cu supereroi este modul în care fiecare film în parte a explodat la scara unui Razbunatorii crossover. Fiecare film „solo” este acum un film în echipă, iar fiecare poveste are mize de sfârșit de realitate. Aceasta este o problemă moștenită din materialul sursă. Întrebați orice fan de benzi desenate și vă vor spune că marile titluri ale evenimentelor de vară rareori duc la cele mai bune povești și, chiar și atunci când sunt bune, aveți nevoie de povești mai intime și episodice între ele, altfel nu se simt. ca orice. Ora sau cam asa ceva in care Blițul este despre un personaj care are o aventură ciudată cu sinele lui mai tânăr, mă impresionează cu adevărat. Restul este o distragere tolerabilă, nu suficientă pentru a strica experiența, dar suficientă pentru a mă face să mă întreb ce ar fi putut fi. Într-o cronologie vecină, Blițul ar fi fost cu adevărat grozav. Dar, dacă filmul m-a învățat ceva, probabil că ar trebui să trec peste asta.