Principal artele Recenzie: „Un zgomot frumos” este un portret al vedetei rock ca un senior deprimat

Recenzie: „Un zgomot frumos” este un portret al vedetei rock ca un senior deprimat

Will Swenson în rolul tânărului Neil Diamond în „A Beautiful Noise”. Julieta Cervantes

A Beautiful Noise: The Neil Diamond Musical | 2 ore 15 minute. O pauză. | Teatrul Broadhurst | 240 West 44th Street | 212-239-6200

În urmă cu douăzeci și unu de ani, la o lună după 11 septembrie, am trecut în revistă O mama! pe Broadway, cu o așteptare de distracție care s-a încremenit în curând. Acest muzical timpuriu cu tonomat, în care albumul de cântece ABBA a fost injectat cu chit, mi s-a părut o nostalgie neplăcută. „Dar asta nu ar trebui să-i împiedice pe patronii Boomer să se antreneze sufletul pe culoar”, am spus eu cu un rânjet, „agitându-și brațele în ritmul „Dancing Queen”. Două decenii mai târziu (liliac tremurând în timp ce scriu), tresărind A Beautiful Noise: The Neil Diamond Musical , Acum murmur în lacrimi, Dragostea pe care mi-ai dat-o, nimic altceva nu mă poate salva. S.O.S.

Pentru O mama! a avut un complot; Un Zgomot Frumos are o întâlnire cu un psihiatru. Undeva, în ultimii ani de pensionare, starul pop Neil Dimond (Mark Jacoby) stăruitor și morocănos – oh, și fabulos de bogat – stă în fața unui psiholog fără nume (Linda Powell), pentru că soția lui insistă să primească ajutor. Ajutor cu ce? Evaziunea din jurul bolilor mintale este primul semn că scriitorul de cărți Anthony McCarten merge pe coji de ouă în timp ce încearcă să creeze o dramă din traiectoria lui Diamond. Era un băiat evreu drăguț din Flatbush, care a muncit din greu, a scos numeroase melodii de succes, s-a căsătorit de trei ori – dar s-a luptat cu depresia toată viața. Domnul știe că un artist poate petrece zeci de ani exploatându-și durerea și încă are nevoie de terapie, dar timiditatea lui McCarten cu privire la ceea ce îl aduce pe bătrânul Diamond pe canapea slăbește credibilitatea în centrul acestei parade atrăgătoare.

Tot respectul pentru acel catalog, care se numără printre viermii lui „I’m a Believer”, „Solitary Man”, „September Morn” și cântecul swinging din 1969 „Sweet Caroline”. (Acesta din urmă este imnul neoficial al Boston Red Sox și sunat în mod constant la Fenway Park - probabil pentru că este vorba despre un tip care ajunge la baza a treia.) Personal, am intrat în contact cu Diamond. muncă prin postul de radio ușor de ascultat, folosit de mama mea ca zgomot alb emoțional; s-a amestecat cu noroiul moale al lui Helen Reddy, Gordon Lightfoot și The Carpenters. Când eram adolescent, Diamond era un talent savurat doar în mod ironic, rockul lui mopey, vag religios, un contrast demn de râs cu costumele sclipitoare și mârâitul șopârlă. Asta înseamnă că nu se așteaptă prea multe de la o îmbrățișare neglijentă a lui Diamond pe Broadway – cu excepția cazului în care echipa creativă are un cadru uluitor sau o abordare ireverentă.

Ei nu. Terapeutul Powell scoate un volum de versuri adunate, răsfoind prin el și convingându-și pacienta să-și conecteze versurile cu trauma trecută. Este ca și cum McCarten și-a semnalat propria încercare a Mad Libs de a crea o poveste. Dacă există o călătorie curajoasă și emoționantă a sufletului pentru Neil Diamond, el a ratat-o. Sau McCarten nu știe cum să facă acest personaj încăpățânat interior activ și simpatic (spre deosebire de fabulația lui inspirată pentru Cei Doi Papi ). Oricum, nu există suficientă tensiune narativă sau caracter în evoluție pentru a da viață acestui Wikimusical după numere, povestit blând de pe margine de bătrânul Neil în biroul său de terapeut. În timp ce privirea mea se îndrepta spre Jacoby și Powell, urmărind trecutul lui Neil desfășurându-se ca și cum ar fi un AOR Ebenezer Scrooge, mi-am dorit ca producătorii să aibă acele scaune pe fire. Imaginați-vă: Fotolii de psiholog zburător — vă împinge înapoi la Scenele primare!

Will Swenson în rolul tânărului Neil Diamond, Mark Jacoby în rolul lui Neil Diamond acum și Linda Powell ca terapeutul său (din stânga). Julieta Cervantes

La sfârșitul unui al doilea act îmbibat, psihanaliza cu chirie redusă (smulgând în mod flagrant descoperirea asistată de grup a lui Bobby în Companie ) atinge punctul culminant într-un aranjament mixt (de Sonny Paladino) din „America” și „Brooklyn Roads”. Doctorul îl îndrumă pe Neil să fuzioneze cu copilul său interior, acel băiat visător din Brooklyn ai cărui părinți imigranți zgomotoși, din a doua generație. . . l-ai iubit prea mult? „Suntem evrei! Bineînțeles că suntem îngrijorați!” mama lui țipă la el. Nimeni nu cere abuz sexual sau tentativă de sinucidere, dar această psihodramă autocompătătoare construită în jurul copiilor singuratici, supradotați și a distractorului de workaholic are nevoie de mai multă carne pe oasele ei cu paiete.

Înțelegem că Neil a fost un cântec capricios (poreclit „Hamlet” de către proprietarul Bitter End) care a primit admirația fanilor, dar nu suficient de respect în industrie. Era un tiran în studio? A mers vreodată la dezintoxicare? Ai aventuri sordide cu groupies? Cine ştie? Ingredientele esențiale pentru o biografie rock suculentă lipsesc: sexul (abia), drogurile (inexistente) și rock 'n' roll (un fel). Fără depravare, fără fund, doar Neil fiind sumbru, egoist Neil. Sunt surprins că terapeutul lui nu renunță înainte de pauză. Personajului lui Powell i se refuză un nume, cu atât mai puțin o șansă de a respinge solipsismul petulant al croonerului intitulat. Prima regulă a unui scriitor de cărți care intervievează un subiect celebru: obțineți permisiunea semnată pentru a-i numi un nenorocit în scenariu.

Am evitat să menționez performanța vedetă până acum, în principal pentru că Will Swenson nu dă una. În ciuda unei urmăriri vocale ciudate, trupa harnică nu reușește să depășească factorul inerent al brânzei în acest demers neînceput – fiind el însuși o sursă de încredere de camembert teatral. Musculos, atât de serios că este fals, încercând să se conecteze cu colegii săi actori și cu publicul, Swenson seamănă cu un unchi gătit la reuniunea de familie, care karaokează prostiile din „Kentucky Woman” și dă peste gratar. Verifică tânărul Diamond în concert pe Youtube. Un băiat emo mai slab, mai blând, cu un pic de mister și acel accent slab ne-ar face să ne aplecăm mai degrabă înainte decât pe spate.

Robyn Hurder ca Marcia Murphy. Julieta Cervantes

Chiar dacă Swenson suportă greul reflectoarelor pedepsitoare, el are sprijin. Robyn Hurder, o blondă care dansează greu, face sex și transpira în proces, în rolul a doua soție a lui Neil, care spune adevărul, Marcia. În calitate de iubita lui de liceu, Jessie Fisher dezlănțuie o soprană bogată și fumurie și o strălucire angelică pentru rândul din spate. Există o (încercare) de ușurare comică de către Tom Alan Robbins și Michael McCormick ca producător strâmb și, respectiv, mafiot, cu care Neil semnează neînțelept. Dar prea multe scene pur și simplu capsează succesele lui Neil la divorțuri la sesiuni, cu excizii aleatorii (duet Barbra Streisand, Cântăreața de jazz film flop). Nici punerea în scenă prea anxioasă a lui Michael Mayer, nici coregrafia puternică și zdravănă a lui Steven Hoggett nu aduc prea multă fluiditate în concursul sacadat și vacant.

Totul se rezumă la povestire: povestea pe care și-o spune Neil; alesul Un Zgomot Frumos ne spune din nou. Muzicalele (majoritatea dintre ele) au nevoie de o carte rezonantă, lipicioasă, așa cum un stejar are nevoie de structura rădăcină; cărțile de succes sunt rizomatice – invizibile și peste tot. Este un criteriu mai urgent pentru subgenul jukebox-ul love-it-or-hate-it, care decade atât de ușor în meta-prostie. Sigur, publicul se îngrămădesc la catalogul unei icoane îndrăgite, dar dacă faima ar fi suficientă, flop-urile trecute pietruite în jurul The Beach Boys, Elvis și Johnny Cash ar fi în continuare difuzate, nu aproape uitate ( Vibrații bune, toate s-au zguduit , și Inel de foc pentru cei care nu tezaurizează Playbills). Frumos—The Carole King Musical și Jersey Boys prins acel fulger pop în sticlă printr-o combinație de umor și dispozitive fictive nemiloase. „Rockstar în analiză” este o idee cu potențial; canapeaua este un loc încărcat pentru furie, lacrimi și revelație. Sau un pui de somn frumos.

Cumpărați bilete aici.