Principal Pagina Principala Recenzie: Don Roos o pune pe Natalie Portman prin Ringer în Cealaltă femeie

Recenzie: Don Roos o pune pe Natalie Portman prin Ringer în Cealaltă femeie

Pierderea nou-născutului, înțelege, eclipsează toate celelalte probleme pentru Emilia (un titlu mai potrivit pentru film ar fi Pruncul mort , dar mă îndoiesc cumva că asta ar duce la creșterea vânzărilor de bilete). Două luni mai târziu, este devastată și vulnerabilă, cu părul neîngrijit, cu fața în declin. Uită să-și asigure haina împotriva frigului de iarnă; trece repede peste cărucioare în Central Park; și îi face pe William, Jack și pe oricine altcineva care se apropie suficient. Prin flashback-uri, aflăm că mariajul ei este încă nou - Emilia era deja însărcinată în câteva luni când Jack a părăsit-o pe Carolyn - și că nu s-a adaptat pe deplin la viața de mamă vitregă, să nu mai vorbim de una îndurerată. William este un copil bun, dar poate fi păzit și crunt neintenționat (el o informează cu ușurință pe Emilia că fiica ei nu a fost niciodată o persoană - ceva ce a auzit de la mama sa - și le sugerează să vândă mobilierul neutilizat al bebelușului pe eBay), și Emilia ripostează cu mici acte de neglijență, încurajându-l să mănânce o înghețată, deși are intoleranță la lactoză și îl ia cu patinaj fără cască. Între timp, Carolyn este încă atât de furioasă și de rănită încât încearcă să o împiedice pe Emilia să fie tutela lui William (Lisa Kudrow, atât de nuanțată și minunată în Opusul sexului , are puțin de făcut aici, dar scuipă venin în fiecare scenă în care apare).

Altă femeie are scurte momente de ușurință și farmec (în principal în scenele dintre doamna Portman și domnul Tahan, care au o chimie dulce), dar în cea mai mare parte este deprimant și nu doar din cauza copilului de elefant mort din cameră. Fiecare personaj are un fel de durere sau vinovăție: colega de muncă a Emiliei, Mindy (Lauren Ambrose), se luptă cu infertilitatea, iar părinții ei (Debra Monk și Michael Cristofer) lucrează la relansarea relației lor după infidelități cauzate de dependența sexuală a tatălui ei. Singurul personaj care nu este trist de cele mai multe ori este Anthony Rapp, care se bucură de aproximativ trei minute din timpul total al ecranului ca Simon, un alt coleg de serviciu care servește în principal pentru a asculta simpatic problemele Emiliei ( Chirie verificările trebuie să fi încetinit). Nu este nimic în neregulă cu filmele deprimante, dar nu intrați în teatru așteptând ceva asemănător unei comedii - SIDS are un mod de a diminua starea de spirit.

Sau, gândindu-ne bine, poate că deprimant nu este cuvântul. Poate că este neliniștitor. Este neliniștitor să o vezi pe Emilia suferind de coșmarul ei de viață, deoarece uneori este greu să te simți rău pentru ea. Ea face o piesă nerușinată pentru Jack, știind foarte bine că este căsătorit, chiar prezentându-se la o petrecere de companie la apartamentul său, purtând o rochie mică, fără bretele și o expresie a dreptului, de parcă nu există niciun motiv în lume că casa lui perfectă - și familia - nu ar trebui să fie a ei. La cina de repetiție pentru nunta lor, ea îl demite pe Mindy, care a pierdut recent avortul, cu un nesincer. și se distinge cu viitorul ei soț, aparent fără o grijă în lume (cu siguranță nu pentru soția lui jilted și fiul singuratic). Carolyn poate fi descrisă ca o harpie unidimensională, dar Emilia nu este sfântă. Cu siguranță nu merita ce s-a întâmplat, dar ai senzația neliniștită că a venit ceva la ea.

Deși este greu să nu te lăsa cuprins de drama sfâșietoare, mai ales cu o performanță atât de solidă și complexă a doamnei Portman, unele scene sună false. O plimbare de amintire pentru sarcină și pierderile sugarilor aproape de sfârșitul filmului servește ca un catalizator pentru o explozie între Emilia și tatăl ei, care pare cam lipsită de sens (acum, pe deasupra, trebuie să ne îngrijorăm de tati probleme?). Există o ramură de măslin extinsă către Emilia de la Carolyn care pare prea rapidă și ordonată, având în vedere vitriolul copleșitor al acesteia. Și moartea bebelușului - care a pătruns deja în fiecare scenă din film - este desenată din nou în detalii oribile spre final, completată cu un flashback (o scenă care nu are legătură cu intriga, dar care, totuși, se simte ca exagerată).

Domnul Roos are un dar pentru a scrie narațiuni care afectează, complicate, dar Cealalta femeie este cu siguranță cea mai chinuită lucrare a sa de până acum, un total de 180 de zaharine Marley și eu (nu că este neapărat un lucru rău). Este genul de film pe care nu îl veți mai dori să îl vedeți niciodată, dar acesta rămâne cu voi după ce luminile se aprind și sunteți eliberat înapoi pe stradă, într-o lume care brusc pare puțin mai suportabilă.

ulamarche@observer.com

CEALALTA FEMEIE
Durată 102 minute