Principal filme Recenzia „Inventatorul”: un Leonardo da Vinci cu o animație plină de dragoste, fără prea multă poveste

Recenzia „Inventatorul”: un Leonardo da Vinci cu o animație plină de dragoste, fără prea multă poveste

Leonardo da Vinci (cu vocea lui Stephen Fry) și Marguerite (cu vocea lui Daisy Ridley) în Inventatorul . Studio de curiozitate

Un inventator inteligent precum Leonardo da Vinci pare subiectul ideal pentru o formă de artă inteligentă precum animația stop-motion. Și în multe privințe el este: creațiile lui Da Vinci se traduc pe ecran cu capriciu și pricepere în Inventatorul , scris, produs și regizat de Jim Capobianco și co-regiat de Pierre-Luc Granjon. Dar, în ciuda protagonistului său, exprimat de actorul britanic Stephen Fry, filmul se simte ciudat de dezbinat, de parcă nu ar exista suficientă poveste pentru a susține 90 de minute de animație stop-motion frumos realizată și desenată manual.

INVENTATORUL ★★1/2 (2,5/4 stele )
Regizat de către: Jim Capobianco
Compus de: Jim Capobianco
În rolurile principale: Stephen Fry, Marion Cotillard, Daisy Ridley, Matt Berry
Timpul pentru alergat: 92 de minute.

Îl întâlnim pe Da Vinci spre sfârșitul vieții sale. El lucrează cu studii în Italia, dar Papa Leon X (Matt Berry) nu este un fan al creațiilor sale. Acest tip de lucrare, spune papa, ar trebui să fie devotată și să-i aducă un omagiu lui Dumnezeu, nu să fie atât de fantezist. Dar Da Vinci se află într-o căutare existențială pentru a înțelege scopul vieții. Capobianco, cunoscut drept scenaristul Ratatouille , întrerupe stop-motionul cu secvențe schițate, desenate manual, în care inventatorul caută sens înainte de a urca în marele dincolo. Este profund, într-un sens bun, deși spectatorii mai tineri își vor pierde atenția frecvent în aceste scene. Da Vinci părăsește în cele din urmă Italia la curtea franceză, unde familia regală îi încredințează să construiască un oraș perfect.

Totul este pregătit pentru imagini convingătoare. Animația este executată cu grijă și dragoste autentică pentru mediu, iar meșteșugul este impresionant. Dar povestea este adesea fără scop și surprinzător de plată. Da Vinci face echipă cu o tânără pe nume Marguerite (Daisy Ridley), în timp ce își explorează ideile în Franța, dar există puține în ceea ce privește intriga reală. Există câteva melodii, dar nu vă veți aminti niciuna dintre ele. Există un fel de conflict cu Louise of Savoy, exprimată de singura persoană franceză reală din filmul Marion Cotillard, dar miza aici este mică.

Stop-motion necesită o cantitate imensă de timp și abilități, motiv pentru care este atât de rar realizat. Inventatorul evocă stilul old-school al Rankin-Bass într-un mod care este plăcut nostalgic. Aproape că poți simți și atinge personajele. Deci este dezamăgitor că filmul nu pare să știe ce este sau cui este. Nu pare să fie pentru copii, în special pentru cei mici, deși copiii mai mari și adolescenții ar putea fi interesați de viața și opera lui Da Vinci prezentate într-un mod mai puțin erudit. Pune întrebări mari despre viață și sens care ar putea să-i oblige pe adulți, dar în cele din urmă este greu să vezi această aterizare oriunde în afara unui public de nișă. Dacă apreciezi stop-motionul ca artă, este o necesitate. Dacă vrei o poveste bună, poate că nu.

În cele din urmă, Da Vinci își găsește sensul, deși nu este pe deplin împărtășit cu publicul. Această alegere pare emblematică pentru filmul în sine. Capobianco și realizatorii săi prezintă vizual ceva sincer frumos. Este o reamintire a motivului pentru care stop-motion este un gen care merită păstrat și perpetuat. Dar sub fațada colorată fundația este subconstruită. La fel ca și munca lui Da Vinci, totuși, poate este suficient să încerci ceva interesant și să vezi dacă funcționează.