Principal filme Recenzia „Operațiunea Fortune”: Un alt film de acțiune Guy Ritchie, care poate fi uitat instantaneu

Recenzia „Operațiunea Fortune”: Un alt film de acțiune Guy Ritchie, care poate fi uitat instantaneu

Aubrey Plaza, Jason Statham și Bugzy Malone (din stânga) în „Operațiunea Fortune: Ruse de Guerre”. Daniel Smith/Lionsgate

Aterizare în multiplexuri cu mai mult de un an întârziere după unele remanieri și rescrieri de afaceri (nu este o idee bună ca băieții tăi răi să fie gangsteri ucraineni în acest moment al istoriei), Operațiunea Fortune: Război viclean este un thriller de spionaj cu capul gol, care este aproape instantaneu de uitat. Cu toate acestea, un singur element remarcabil va rămâne cu tine mult timp după ce orice alt aspect al acestui actor de acțiune intitulat serios a alunecat fără a fi amintit în eterul culturii pop.

interviu cu rachel maddow kellyanne conway

OPERAȚIA FORTUNE: RUSE OF WAR ★★ (2/4 stele )
Regizat de către: Guy Ritchie
Compus de: Guy Ritchie, Ivan Atkinson, Marn Davies
În rolurile principale: Jason Statham, Aubrey Plaza, Cary Elwes, Bugzy Malone, Josh Hartnett, Hugh Grant
Timpul pentru alergat: 114 minute.

Deci, cu asta, să ridicăm o halbă lui Hugh Grant!

Acest lucru nu este nimic nou pentru Grant; cel Patru nunți și o înmormântare starul a răscumpărat cel puțin parțial reluările genului Cockneyed Operațiunea Fortune regizorul Guy Ritchie, de când perechea a făcut echipă pentru prima dată în 2015 Omul de la U.N.C.L.E. (P.I. hilar al lui Grant a fost, de asemenea, principalul punct de vânzare al caperului de canabis din 2019 al lui Ritchie Domnilor. )

De data aceasta, Grant își adună interiorul lui Bob Hoskins într-o întorsătură plină de bucurie ca un traficant de arme miliardar înțelept și uluit, care intermediază vânzarea a ceva numit „The Handle”, o servietă de super-tehnologie care fie controlează sistemele de apărare ale planetei, lumea. economie sau ambele — este greu de spus.

Ritchie este la fel de investit în detaliile poveștii sale ca și în personajele care o populează; adică deloc.

Având în vedere relațiile fără scântei dintre actorii principali, ca să nu mai vorbim de dialogul plumb și constant nefast, Ritchie nu a fost la fel de preocupat de scenariul, pe care l-a scris împreună cu Ivan Atkinson și Marn Davies, aceeași pereche care a ajutat la dezvoltarea poveștii pentru Domnilor. (Că Grant generează atât de multe râsete se datorează în întregime manierului său, care este la fel de îngâmfat și uscat ca un martini bine făcut, și nu pentru că i s-a dat de fapt ceva amuzant de făcut.)

Lourdes Faberes (stânga) și Hugh Grant în „Operațiunea Fortune: Ruse de Guerre”. Daniel Smith/Lionsgate

Ritchie – acum este al 13-lea film de când și-a făcut debutul regizoral cu filmul din 1998 Blocare, stoc și două butoaie de fumare este mult mai implicat în realizarea unui film. De la o secvență de deschidere care sincopează pașii duri ale mijlociului de inteligență al lui Cary Elwes cu un atac sângeros asupra unui laborator tehnologic până la un deznodământ exploziv deasupra Londrei, Ritchie creează ritmic filmul pentru a pătrunde în lobii noștri frontali cu o eficiență aproape fără frecare. Filmele lui sunt Coca-Cola Diet Cherry cinematografice: se scad destul de ușor cu condiția să nu vă gândiți la ceea ce ingerați .

În această ieșire, Ritchie este în mod deosebit sincronizat cu colaboratorul muzical de lungă durată Christopher Benstead, a cărui partitură percutantă și plină oferă o scânteie de vitalitate care altfel lipsește din scenariu.

În timp ce dragostea regizorului pentru meșteșuguri poate fi văzută în orice, de la costume (el a fost de multă vreme unul dintre cei mai avansați realizatori ai filmelor moderne pentru bărbați) până la casting, ea nu se extinde și la spectacole – în afara celor de la Grant.

Jason Statham, la cea de-a patra colaborare cu Ritchie, nu face altceva decât să treacă prin mișcare ca un iubitor de vinuri fine, „un set specific de abilități”, din păcate, numit Orson Fortune, în timp ce nou-venitul lui Ritchie, Aubrey Plaza, o interpretează pe specialista în tehnologie Sarah Fidel de parcă ea așteaptă ca valetul să-i aducă mașina. Josh Hartnett, ca un himbo vedetă de cinema folosit de agenți pentru a-l momea pe superfanul lui Grant, pare atât de profund pierdut încât te întrebi dacă i s-a dat măcar un personaj de jucat.

Într-adevăr, înțelegerea înnăscută a lui Richie cu privire la cum să pună laolaltă ingredientele brute ale formei filmului, combinată cu măcelăria lui absolută a elementelor sale dramatice, te face să te întrebi dacă nu era timpul ca el să treacă la o formă de filmare mai puțin dependentă de caracter, dialog. și intriga — documentare despre natură, poate?

Atâta timp cât Hugh Grant este la îndemână pentru a oferi narațiunea, desigur.