Principal televizor Recenzia „The Brothers Sun”: Scrierea neplăcută ruinează un spectacol bun

Recenzia „The Brothers Sun”: Scrierea neplăcută ruinează un spectacol bun

Michelle Yeoh, Sam Song Li și Justin Chien (din stânga) în Soarele Fraților . AMAZUL NETFLIX

Se pare că foarte puține filme și emisiuni sunt capabile să producă o poveste simplă spusă bine în zilele noastre, cu tentația de a introduce întorsături neașteptate (a se citi: inutile, nesatisfăcătoare) câștigând în cea mai mare parte a timpului. Acesta este cazul cu serialele de altfel plăcute de la Netflix Soarele Fraților , care începe ca o emisiune despre un copil care învață că este înrudit cu gangsterii taiwanezi și se termină cu un complot atât de dezordonat și de embargo, încât această recenzie nici măcar nu poate începe să se aprofundeze în ea.

Spectacolul începe cu o tentativă de crimă. Ținta? Aparent, este Charles Sun (Justin Chien), moștenitorul dinastiei criminale a Dragonilor de Jad, dar atacul asupra lui este cu adevărat menit să-l scoată pe înfricoșătorul Big Sun (Johnny Kou). Complotul de asasinat este nespus, rupând încrederea deja subțire în lumea interlopă a Taiwanului, așa că Charles trebuie să se aventureze în însorita California pentru a-și proteja mama Eileen (Michelle Yeoh) și fratele său mai mic, complet ignorant, Bruce (Sam Song Li), pe care nu i-a avut. văzut în aproape două decenii. Acolo, familia trebuie să se confrunte cu noi amenințări, vechi tradiții și un adjunct al procurorului (Highdee Kuan) hotărât.

Bruce se află, fără să vrea, în centrul acestei povești, un elev de facultate care vrea să facă improvizații în ciuda cursurilor sale scumpe de pre-medicina. El este, așa cum spun multe alte personaje de-a lungul seriei, „moale”. Atât protagonistul, cât și surogatul publicului, el trebuie să navigheze în această nouă lume a triadelor vicioase, în timp ce se împacă cu faptul că de fapt a fost viața lui tot timpul. Este o poveste unică de maturizare, mai puțin un „pește din” și mai mult un „covor scos sub tine”, iar Li proaspăt o vinde bine.

Da, în rolul ei cel mai mare de la interpretarea ei câștigătoare de Oscar în Totul Peste tot Odată , joacă rolul unei mame care și-a trăit o mare parte din viață în secret. Vicleană și pricepută dincolo de imaginația cea mai sălbatică a fiului ei cel mai mic, ea este o a doua șefă feroce a Dragonilor de Jad, în ciuda anilor în care s-a ascuns. Oricât de mult este un unificator între Bruce și Charles în mod esențial înstrăinați, ea reprezintă o față foarte diferită a culturii triadei taiwaneze decât cu care este obișnuit fiul ei cel mare.

Ca un trio de familie plin de tensiune, Bruce, Charles și Eileen sunt TV grozav: doi frați din lumi diferite și o mamă care practic a ars puntea dintre ei. Dinamica lui Li și Chien nu s-ar simți deplasată într-un sitcom de familie, deoarece personajele lor compensează ani de zile de ceartă între frați ratată. Mama atotștiutoare a lui Yeoh este și ea bună, cu contrastul în modul în care îi tratează pe fiii ei o emoție emoționantă prin rândul serialului. Acestea fiind spuse, Soarele Fraților abandonează saga familială convingătoare în favoarea conspirațiilor internaționale, a ticăloșilor scrise subțire și a retururilor motivaționale totale.

Sam Song Li și Justin Chien în Soarele Fraților . MICHAEL DESMOND/NETFLIX

Fără a intra adânc în detalii, grupul întunecat care urmărește familia Sun nu este niciodată deosebit de iluminat. Sigur, ei primesc un nume și un monolog ticălos de la ora 11, plin până la refuz cu o expunere densă, dar cu greu se înregistrează. Acest presupus Big Bad Threat este aproape omniprezent, capabil să-i urmărească și să atace Suns la fiecare pas, dar greutatea acțiunilor lor nu pare să încline niciodată balanța în serie. Te lasă să aștepți ca celălalt pantof să scadă, ca miza să se ridice, dar conflictul rămâne static, plictisitor și, sincer, plictisitor.

Soarele Fraților suferă de asemenea de o caracterizare laborioasă. Conversațiile despre datoria familiei sunt repetate iar și iar, pe măsură ce Bruce, Charles și Eileen încearcă să-și găsească locul în această lume periculoasă și niciunul dintre ei. par capabili să decidă cât de serios să ia amenințările din jurul lor. Dar apoi Soarele Fraților nu pot decide dacă vrea să fie o dramă de familie, un thriller polițist sau un serial de acțiune inteligent.

Justin Chien în rolul lui Charles Soarele Fraților . MICHAEL DESMOND/NETFLIX

În timp ce complotul este stâncos, secvențele de acțiune ale spectacolului sunt orice altceva decât. Soarele Fraților pune un accent enorm pe scenele de luptă fizică foarte coregrafiate (conform lui Li, i-au luat pe băieții de la John Wick pentru a ajuta cu asta și se vede). Munca camerei este la fel de cinetică ca și actorii de pe ecran, iar Chien este deosebit de impresionant ca principalul arbitru al violenței al spectacolului. Și, deși multe sunt brutale și sfâșietoare, unele dintre scenele de luptă sunt difuzate mai mult cu o clipă cu ochiul decât cu o scârșare – există o mulțime de distracție în aceste momente.

Soarele Fraților este totul- și - genul de spectacol-chiuveta-bucătărie și atrage o mulțime de spectatori cu inteligența, distribuția talentată și acțiunea ei. Dar dacă serialul va rămâne cu adevărat sau nu cu oameni este cu totul altă chestiune. Spectacolul este distractiv și o mare parte din drama de familie este emoționantă, dar scrisul îndoielnic al seriei subminează în cele din urmă această calitate.