Principal filme Recenzie „65”: Adam Driver se luptă cu dinozauri într-un film care ar fi trebuit să fie un joc

Recenzie „65”: Adam Driver se luptă cu dinozauri într-un film care ar fi trebuit să fie un joc

Adam Driver în ’65.’ Patti Perret

Cea mai tare emisiune TV în acest moment este Ultimul dintre noi , o dramă SF – bazată pe un joc Sony PlayStation – despre un tată zdrobit și o fată orfană care traversează un peisaj post-apocaliptic periculos. Cea mai recentă lansare în cinematografe a Sony este 65 , o dramă SF despre un tată cu inima frântă și o fată orfană care traversează un peisaj preistoric periculos și se pare că ar fi trebuit să fie un joc video.

65 ★★ (2/4 stele )
Regizat de către: Scott Beck, Bryan Woods
Compus de: Scott Beck, Bryan Woods
În rolurile principale: Adam Driver, Ariana Greenblatt, Chloe Coleman, Connor Taylor
Timpul pentru alergat: 93 de minute.

Aceasta nu este critica blestemabilă care ar fi fost acum o generație, deoarece jocurile au devenit o formă de povestire versatilă și robustă în ultimele două decenii. Cu toate acestea, unele povești și structuri de povești joacă mai mult cu punctele forte ale unui mediu decât altuia. 65 este un exemplu eficient și profesionist al genului „survival horror”, care ar putea să nu fie originar din jocurile video, dar cu siguranță a prosperat acolo. Ca Ultimul dintre noi , care provine din jocurile survival horror, 65 urmărește o pereche de personaje într-o călătorie de la A la B, confruntându-se cu o varietate de creaturi urâte pe parcurs. Adam Driver îl interpretează pe Mills, personajul jucătorului, dacă vreți, un pilot de cargou spațial care încearcă să-l aducă pe supraviețuitorul vulnerabil al navei lor prăbușite într-o capsă de evacuare de cealaltă parte a unei văi pline de animale sălbatice periculoase. Ideea este că ciudata planetă extraterestră pe care s-au prăbușit Mills și tânăra supraviețuitoare Koa (Ariana Greenblatt) este Pământul, acum 65 de milioane de ani, iar fiarele ciudate din calea lor sunt dinozauri.

O mulțime de filme au intrări simple, de tip „ajunge la punctul de control”, și nu este nimic inerent în neregulă în asta. De fapt, măiestria lui John Carpenter asupra cinematografiei obiective liniare este considerată a fi o influență cheie asupra povestirii jocurilor video. Ceea ce face ca 65 sentimentul ca un joc are mai mult de-a face cu ceea ce este nu avea. Povestea tragică a lui Mills ne este prezentată mai ales în primele minute ale filmului, înainte de prăbușirea incitantă a navei spațiale. Tot ce trebuie să știi despre el - în esență, tot ce ai nevoie interpreta personajul — există de la început. Scopurile și nevoile lui nu se schimbă, ele doar se intensifică odată cu miza. Învățăm doar o singură informație nouă despre el de-a lungul filmului, iar restul texturii este adăugată prin mesaje înregistrate de la fiica iubită a lui Mills (Chloe Coleman). Amintește de câte jocuri distribuie intriga sau materialul personajelor prin mesaje noi de la personajele secundare colectate în timpul jocului. Din nou, nimic din toate acestea nu este criminal, dar nivelul de simplitate a caracterului care susține un caracter de jucător de jocuri video face ca vizionarea să fie redusă aici.

Ariana Greenblatt (l) și Adam Driver în ’65.’ Patti Perret

Mills și Koa nu împărtășesc un limbaj comun, ceea ce înseamnă că filmul are dialog limitat. Cea mai importantă comunicare de caracter este transmisă prin acte de serviciu, ajutându-se reciproc să rămână în viață. Filmele nu trebuie să se bazeze pe dialog pentru a transmite sau promova caracterul (sau Sergio Leone nu l-ar fi putut face pe Clint Eastwood un star), dar spectacolele lui Driver și Greenblatt nu sunt suficient de interesante pentru a da viață personajelor lor subscrise. Legătura lor este construită pentru a face față provocărilor împreună, la fel ca în jocurile video.

Unde funcționează influența jocurilor video 65 Favoarea lui se află în povestirea sa de mediu. Scriitorii-regizorii Scott Beck și Bryan Woods (care a scris Un loc linistit ) lăsați designul de producție de Kevin Ishioka ( Avatar , Tron: Moștenire ) fac o mulțime de muncă stabilind pericolele junglei preistorice, precum și tehnologia futuristă a naufragiaților extratereștri. Ocazional bucată de dialog expozitiv de la asistentul de computer al lui Mills pare inutilă, deoarece decorurile și recuzita extraterestre ne-au furnizat deja informațiile de care avem nevoie. (De exemplu, știm că pușca lui Mills rămâne fără muniție, deoarece există mai puține lumini pe țeavă decât erau atunci când a încărcat-o.) În ceea ce privește dinozaurii, nu este necesară nicio explicație. Publicul intră de fapt în teatru cu mai multe cunoștințe despre pericolele Perioadei Cretacice decât o fac personajele, dar înțeleg destul de repede imaginea: gândaci mari, șopârle mari, probleme mari.

De asemenea, spre meritul său, 65 nu depășește binevenitul, venind la 93 de minute. Nu există subploturi sau tachineri superflue la construirea lumii pe termen lung. Beck și Woods nu par să aibă ambiții de franciză aici, ceea ce este, sincer, revigorant de la un film de gen de studio în anul 2023. 65 este, în esență, o versiune cu buget mare a unei funcții de creatură simplă, creată pentru streaming, nimic mai mult și nimic mai puțin. Sau, pentru a reveni la metafora jocului nostru video, este o campanie liniară pentru un singur jucător, concepută pentru a fi jucată o dată înainte de a-ți petrece cea mai mare parte a timpului în multiplayer online sau în modul hoardă. Nu ar fi genul de joc pe care l-ai juca și te-ai gândi: „Ar trebui să transforme asta într-un film”. În schimb, m-am trezit că îmi doresc asta 65 fusese lansat la începutul anilor 2000, când fiecare caracteristică de studio avea garantată o adaptare a jocului video. Nu am niciun interes să văd 65 a doua oara. Aș fi, totuși, interesat să-l joc.