Principal televizor Recenzie „Daisy Jones & the Six”: Seria falsă de documente despre trupa falsă este foarte bună

Recenzie „Daisy Jones & the Six”: Seria falsă de documente despre trupa falsă este foarte bună

De la stânga: Sam Claflin (Billy), Josh Whitehouse (Eddie), Will Harrison (Graham), Sebastian Chacon (Warren), Suki Waterhouse (Karen) în „Daisy Jones & the Six”. Lacey Terrell/Prime Video

A scrie despre muzică este în mod inerent dificil, deoarece nimic nu depășește ascultarea unui cântec real, mai ales dacă trupa nu există cu adevărat. Romanul lui Taylor Jenkins Reid din 2019 Daisy Jones și cei șase , despre o trupă rock fictivă din anii '70 care s-a despărțit la apogeul faimei lor, a povestit o poveste convingătoare, dar nu a avut acea experiență captivantă, sonoră. Din acest motiv, adaptarea în zece episoade a cărții, creată pentru Prime Video de Scott Neustadter și Michael H. Weber, este atât de eficientă.

Episoadele se desfășoară într-un format documentar, care reflectă romanul, scris ca un interviu fictiv care spune totul de la diverșii membri ai trupei. Aici este ca și cum ai viziona o serie de documente, în care personajele oferă expunere și perspectivă camerei în timp ce povestea se desfășoară pe ecran. O Riley Keough captivantă și credibilă este Daisy Jones, o cântăreață și compozitoare plină de droguri care caută o modalitate de a-și împărtăși muzica. Sam Claflin, care a primit în sfârșit cuvenitul, este Billy Dunne, liderul grupului rock din Pittsburgh The Six, căruia îi lipsește o piesă cheie a puzzle-ului. După ce s-a mutat la Hollywood, Billy se conectează cu marele producător Teddy Price (Tom Wright), care orchestrează o colaborare între Daisy și cei șase.

Drama care urmează este, desigur, cea care conduce atât romanul, cât și serialul. Daisy și Billy au o relație controversată care duce la compoziții pasionate – și la adăugarea oficială a lui Daisy la cei șase. Deși Billy este căsătorit, cu un fotograf pe nume Camila (Camila Morrone), el și Daisy se luptă cu atracția și ura în egală măsură. Între timp, fratele lui Billy și chitaristul Six Graham (Will Harrison) devin îndrăgostiți de clapeista lor Karen Sirko (Suki Waterhouse, cel mai carismatic al ei), adăugând mai multă tensiune grupului.

Riley Keough ca Daisy în „Daisy Jones & the Six”. Lacey Terrell/Prime Video

În roman, Daisy Jones și cei șase scriu și înregistrează albumul lor de debut, Aurora . Deși Jenkins Reid oferă un sentiment puternic al muzicii din carte, urmărirea creației acesteia și auzirea trupei cântând este punctul culminant al seriei. Atât de mult încât Atlantic Records lansează LP-ul propriu-zis, scris și co-scris de Blake Mills, în aceeași zi, show-ul are premiera pe Prime Video, cu mai multe piese de urmărit digital. Keough și Claflin întruchipează vedete rock atât de complet încât este greu de crezut că niciunul nu a cântat sau cântat anterior. Regizorii, printre care se numără James Ponsoldt și Nzingha Stewart, oferă spectatorului oportunități ample de a se bucura de colaborările lor, atât în ​​studio, cât și pe scenă.

Unele dintre episoade funcționează mai bine decât altele, dar Daisy Jones și cei șase este până la urmă un spectacol cu ​​adevărat plăcut. Ajută faptul că distribuția nu este foarte faimoasă – Nabiyah Be, interpretând cântăreața disco și prietena lui Daisy, Simone Jackson, este o descoperire grozavă – pentru că te simți ca și cum te uiți cu adevărat la o trupă rock discutând despre ascensiunea lor reală către vedetă. Atingerile din viața reală, ca atunci când trupa cântă Noaptea de sâmbătă în direct sau când personajele vizitează locuri precum Trubadorul, adaugă la acel sentiment de posibilitate. Jenkins Reid a fost inspirată de Fleetwood Mac când a scris romanul și acea influență este prezentă și în serie, mai ales în aspectul și atmosfera lui Daisy.

Nu orice călătorie de la carte la ecran este fără întreruperi, dar acesta este un caz în care versiunea TV este mai bună decât materialul sursă (ceea ce nu este o lovitură la roman). Până la sfârșitul serialului, crezi că aceasta a fost o trupă adevărată pentru că îi poți vedea și, cel mai important, îi auzi. Fanii rock-ului clasic, care poate nu au auzit niciodată de carte, vor găsi acest lucru la fel de convingător ca și cei care și-au dorit să-i vadă pe Daisy și Billy real pe ecran. Daisy Jones și cei șase pot fi fictive, dar este o încântare să-i vezi prinzând viață în acest fel.