Principal filme Recenzie „Good Grief”: Poticnind prin dragoste și pierdere în filmul de debut al lui Daniel Levy

Recenzie „Good Grief”: Poticnind prin dragoste și pierdere în filmul de debut al lui Daniel Levy

Daniel Levy, Ruth Negga și Himesh Patel în Good Grief. Chris Baker / Netflix

Există câteva lucruri de care are nevoie o comedie romantică bună: un cadru cu aspirații, o bucătărie devastator de frumoasă și un protagonist care găsește dragostea adevărată. Dan Levy imbunatateste filmul sau de debut, Bună durere , cu aceste elemente, dar evită tipicul roman-com deschizând filmul cu o moarte mai degrabă decât cu o întâlnire drăguță. Marc (Levy, care a scris și regizat) este un artist care locuiește la Londra împreună cu soțul său minunat și bogat Oliver (Luke Evans, cu distribuție perfectă). Perechea pare să aibă de toate, inclusiv bucătăria menționată mai sus, dar în ajunul petrecerii lor anuale de Crăciun Oliver este ucis într-un accident de mașină.

BUNĂ DANIE ★★1/2 (2,5/4 stele )
Regizat de către: Daniel Levy
Compus de: Daniel Levy
În rolurile principale: Daniel Levy, Ruth Negga, Himesh Patel
Timpul pentru alergat: 100 de minute.

Mistuit de durere, Marc își petrece anul următor încercând să-și uite durerea cu ajutorul prietenilor săi Sophie (Ruth Negga) și Thomas (Himesh Patel). În ciuda eforturilor lor, Marc nu își poate imagina o viață dincolo de Oliver, un autor celebru ale cărui cărți le-a ilustrat Marc. Sunt licăriri de speranță, precum francezul (Arnaud Valois) care îi cumpără lui Marc o băutură la o petrecere în care Emma Corrin apare în mod inexplicabil ca artist de performanță. Dar nu se poate scăpa de sentimentul profund al pierderii, care devine și mai complicat atunci când unele dintre secretele lui Oliver încep să iasă la iveală.

La baza ei, Bună durere este o poveste despre dragoste. Dar Levy se ferește de genul de dragoste romantică pe care a descris-o cu atâta grație emoțională Pârâul lui Schitt . Aici el este mai interesat de modul în care ne putem iubi prietenii și pe noi înșine, mai ales când umbra durerii se profilează. Acestea sunt personaje imperfecte care se poticnesc, așa cum recunosc Marc, Sophie și Thomas în timpul unei călătorii la Paris mai târziu în poveste. Nimeni nu a înțeles totul, sunt de acord, chiar dacă ai blaturi de marmură în casa ta din Londra. Câteodată este sărac, dar așa a fost Pârâul lui Schitt iar dulceața blândă a filmului va atrage probabil mulți spectatori.

Succesul lui Pârâul lui Schitt — și memeficarea continuă a serialului — i-a determinat pe mulți fani să presupună că Levy este un comedian. Și cu siguranță, a fost hilar ca David Rose. Dar, după recunoașterea lui Levy, el este mult mai introspectiv decât ar putea sugera spectacolul său formativ. În ciuda capcanelor sale ca roman-com, Bună durere nu este deosebit de amuzant. Are o senzație palpabilă de lejeritate, dar prezintă și o latură dramatică a lui Levy, care poate surprinde telespectatorii. Sigur, există elemente ale filmului care par nerealiste, dar temele emoționale încă rezonează destul de bine. Prin durerea lui, Marc găsește dragostea cu el însuși mai degrabă decât un partener romantic, ceea ce este un mesaj bun.

O parte din film nu aterizează deloc, inclusiv Sophie a lui Negga, a cărei exagerare poate fi obositoare de vizionat. Nu este suficient de Evans, deși asta ar putea fi o parte din idee. Geografia Parisului în timp ce personajele se plimbă este, cel puțin, creativă. Câteva scene le lipsește profunzimea la care se străduiesc în mod clar. Dar pentru un prim film Bună durere este un început impresionant, atent. Filmul este cu adevărat sincer, ceea ce este o direcție curajoasă pentru Levy pe care să o ia într-o eră a ironiei ironice. Este familiar, dar cu propria sa întorsătură asupra genului și, în cele din urmă, este un ceas confortabil, pe care Netflix ar fi trebuit să-l lanseze înainte de sărbători.