Principal artele Recenzie: „Grey House” de la Broadway atacă mormântul pentru clișee de groază

Recenzie: „Grey House” de la Broadway atacă mormântul pentru clișee de groază

Sophia Anne Caruso, Alyssa Emily Marvin și Millicent Simmonds (din stânga) în „Grey House” la Teatrul Lyceum. MurphyMade

Casa Gri | 1h 40min. Fără pauză. | Teatrul Lyceum | 149 West 45th Street | 212-239-6200

despre ce este pomul dăruitor

În Casa Gri , un cuplu care conduce printr-o furtună de zăpadă în jurul anului 1977 se prăbușește și se refugiază într-o cabană scârțâitoare plină de fete înfricoșătoare și găina lor ciudată. La început, bărbatul glumește că a mai văzut acest film. Noi toți avem. Principala diferență este o cadă de floricele de porumb unt și o sperietură bună sau două. Aici, există doar teama crescândă că ești prins într-o dramă-traumă pretențioasă folosind tropi de groază pentru a diminua efectul.

Dramaturgul Levi Holloway este cu siguranță norocos. Șocul lui din 2019 a fost scos din obscuritate (o conducere din Chicago) de producătorii și regizorul Joe Mantello ( Rău ), care îi oferă o producție de lux, plină de actori de top: Laurie Metcalf, Paul Sparks și Beetlejuice Senzația TikTok Sophia Anne Caruso. (Tatiana Maslany este în ansamblu, dar, din cauza bolii, nu a fost la spectacolul la care am participat; în schimb, caldă și atrăgătoare Claire Karpen l-a jucat pe Max.) Da, Holloway sigur a câștigat la loterie; publicul care plătește pentru pulpa lui pretențioasă? Nu atat de mult.

În construirea fabulei sale tulburi, scriitorul năvălește fără rușine în clasicele groazei: nebunii de izolare a lui Stephen King Strălucirea și Mizerie , cel mai evident. Se amestecă în J-horror girl-ghouls care caută răzbunare ( Inelul ). a lui Lars von Trier Antihrist probabil mobilat angst marital. Dar, în afară de a simți un gen popular, ce rost are Casa Gri ? Din câte îmi pot da seama, cele 100 de minute plictisitoare descriu o epurare rituală pentru tinerele ucise de bărbați monstruoși de-a lungul secolelor. Când un nou cuplu nefericit sosește la cabană, bărbatul este torturat și sacrificat, astfel încât sufletul uneia dintre fete să plece. Soția bărbatului devine noua îngrijitoare/mamă surogat. (Metcalf o joacă pe Raleigh, îngrijitorul morocănos și plin de ieșire a fetelor.) Există, de asemenea, o pilotă mare, roșiatică, țesută din carne și un proces care (verifică notele) mulge răul de la bărbații răi.

Paul Sparks și Colby Kipnes în „Grey House”. MurphyMade

Sunt suficiente elemente supranaturale pentru trei filme de groază reunite într-una singură, ca și cum o grămadă de clișee acumulează adâncime. Scenariul lui Holloway este, de asemenea, plin de clipi cu ochiul la prețioasele sale ambiguități, de parcă Edward Albee ar fi avut un abonament la Shudder și ar fi decis că poate. do acea , la naiba. Întregul lucru este împroșcat cu feminism, dându-i o aură de seriozitate morală. Un frigider se deschide pentru a dezvălui rafturi cu borcane de zidărie umplute cu lichid. Borcanele, A1656 (Alyssa Emily Marvin) îl informează pe Henry (Sparks) că conțin „Nectarul oamenilor morți”. Când Henry se trezește în toiul nopții pentru a percheziționa frigiderul pentru această substanță captivantă, el este abordat de The Ancient (Cyndi Coyne), un alt produs de groază: femeia în vârstă ca un spectru grotesc. Marlow (Caruso) este deosebit de neplăcut, iubitor de monolinele îngâmfate și criptice. În timp ce îl cunoaște pe Max, ea remarcă dezinvolt: „Subisolul nostru este gura căscată a iadului. E în regulă cu tine?”

Nu mă greși: teatrul ar trebui să facă gen. Aduceți piesele SF, musicalurile de acțiune și aventură, comediile cu prietenii care se simt bine. Dar Casa Gri, capricios și incoerent, șterge testul genului. O poveste de groază bună ar trebui să aibă o logică internă care devine evidentă (sau semi-aparentă) pentru public. Shininul g este despre un hotel bântuit de fantome care se fac vinovate de diverse crime. Jack Torrance este prins în bucla istorică a groază. Are sens logica visului. Cu Casa Gri , construirea lumii are o minte prea literală și nu este gândită într-un mod convingător. De ce casa asta? De ce fetele astea? De ce mănâncă atât de multe ouă? Îmi pare rău că l-am ratat pe Maslany în rolul lui Max, presupusul protagonist al piesei, dar rolul este în esență pasiv și ingrat, reacționând la o serie de evenimente bizare până la mesajul vag și culminant: bărbații fac lucruri groaznice și universul se va răzbuna.

site de întâlniri gratuit în america
Millicent Simmonds și Laurie Metcalf în „Grey House”. MurphyMade

În timp ce distribuția se străduiește din răsputeri pentru a dota materialul cu umor și umanitate, adevărata vedetă este echipa de design; munca lor este misterioasă și înfricoșătoare și cu totul ciudată. Interiorul aglomerat al cabinei a lui Scott Pask se amestecă acasă cu înspăimântător, un acoperiș care se profilează, acoperit de gheață, cu o gaură căscată care pare gata să înghită locuitorii. Designerul de sunet Tom Gibbons face casa să geme și să zgâcnește, pune zgomote ciudate de ferăstrău de masă în subsol și, când Mantello are nevoie de o tranziție de scenă care ridică părul, aruncă muzică instrumentală zguduitoare peste întreruperile bruște ale Natasha Katz. În altă parte, Katz scaldă cabina cu lumină care se topește de la naturalism la nuanțe de coșmar. Fiecare element este cu dragoste pervers, până la păpușa înfiorătoare din centrul scenei, pe care te aștepți să se ridice și să ofere un monolog în orice moment. Sunt sincer surprins că păpușa demon standard nu a reușit.