Principal filme Recenzie „Imperiul luminii”: Filmele sunt magice, dar nu acesta

Recenzie „Imperiul luminii”: Filmele sunt magice, dar nu acesta

Olivia Colman în „Imperiul luminii”. Searchlight Pictures

Tendința în acest sezon de sărbători (mari actori din filme mediocre, maudlin) continuă cu ritmul accelerat cu Olivia Colman, fenomenala premiată în Imperiul Luminii, muncind din greu pentru a dovedi că poate juca pe cei respinși din societate cu aceeași demnitate ca eroinele din clasa superioară și regalitatea britanică la care excelează de obicei (a câștigat Oscarul pentru cea mai bună actriță în 2018 în rolul Reginei Anne în Favoritul). Sub îndrumarea adesea de încredere a scriitorului-regizor Sam Mendes, ea abordează acum rolul dificil și doar intermitent demn al unui schizofrenic paranoic pe nume Hilary, care suferă crize de colaps mental în timp ce se târăște prin zăpadă în fiecare zi pentru a vinde lemn dulce și țigări la concesiune. standul unei case de film Art Deco pe moarte numită Empire, într-un oraș de pe litoral, cândva popular, de pe coasta de sud a Angliei. O relicvă a vremurilor trecute, Imperiul atrage în continuare clienții de așteptare care vin să iasă din frig și să-și petreacă timpul urmărind filme nedorite precum Frații Blues și Smokey și banditul.

IMPERIUL LUMINII ★★ (2/4 stele )
Regizat de către: Sam Mendes
Compus de: Sam Mendes
În rolurile principale: Olivia Colman, Michael Ward, Monica Dolan, Tom Brooke, Tanya Moodie, Hannah Onslow, Crystal Clarke, Toby Jones, Colin Firth
Timpul pentru alergat: 113 minute.

Hilary duce o viață goală, dezolante, uitându-se la zăpadă, explodând tranchilizante și cedând din când în când în fața sarcinilor sexuale ale șefului ei chipeș, cu părul alb, abuziv și nefericit căsătorit (un Colin Firth irosit și prost sfătuit, de toți oamenii). Alți membri ai personalului slab, în ​​scădere lent, includ Stephen (Micheal Wright), un tânăr nou venit de culoare care se comportă ca un om de mână, și Norman, mândru proiectionist (interpretat puternic de marele actor de caracter britanic Toby Jones, despre care mulți cred că ar fi trebuit să câștige). un Oscar pentru interpretarea lui senzațională pe ecran a lui Truman Capote în locul regretatului Philip Seymour Hofffman). Datoria lui în film este să ofere ocazional discuții încurajatoare despre magia filmelor și capacitatea lor de a ridica simțurile în momente de disperare.

Optimismul lui este curentul subteran al filmului, dar cade în urechi surde. Hilary, de vârstă mijlocie, albă, bipolară, își petrece absențe lungi de la locul de muncă în instituțiile psihice, cu litiu. Și Stephen negru, de vârstă universitară, a cărui culoare a pielii îl pune în pericol, este bătut violent în drum spre casă din Imperiu de către skinhead-uri dintr-o bandă de motocicliști. Romantismul confuz născut din singurătatea lor reciprocă și din disperarea pentru tovărășie devine nimic, iar noi rămânem cu un film care se oprește între un studiu psihologic plictisitor al bolilor mintale, o poveste de dragoste neplauzibilă fără nicio răsplată și o observație socială a schimbării Angliei. scena socio-politică din anii 1980. Privind arta greșită la lucru în Imperiul Luminii, este greu de înțeles ce a atras atât de multe talente de top la un proiect de o asemenea torpeală.

Un talent irosit este la fel de trist ca o minte goală și primim mult din el în acest sezon de sărbători.