Principal filme Recenzie „Lecții persane”: O fabulă – frumos interpretată – plasată într-un lagăr de concentrare

Recenzie „Lecții persane”: O fabulă – frumos interpretată – plasată într-un lagăr de concentrare

Nahuel Pérez Biscayart în „Lecții persane”. Cohen Media Group

Apărând fără prea multă fanfară printre intrările de vară mai mari, mai strălucitoare și mai idioate, Lecții de persană este o mică coproducție germano-rusă pe care am găsit-o superioară celorlalte lucruri prin care am suferit în ultima vreme. Montată cu experiență, frumos jucată și meticulos detaliată, este o altă dramă îngrozitoare a Holocaustului din linia de filme nesfârșite despre al Doilea Război Mondial, notabilă în primul rând ca o intrare rară în filmografia lui Vadim Perelman, regizorul foarte apreciat al filmului. Casa de nisip și ceață.

LECȚII DE PERSANĂ ★★★ (3/4 stele )
Regizat de către: Vadim Perelman
Compus de: Ilya Tsofin
În rolurile principale: Nahuel Pérez Biscayart, Lars Eidinger, Jonas Nay
Timpul pentru alergat: 127 de minute.

Amplasată în Franța ocupată de naziști în 1942, povestea începe când un tânăr evreu francez pe nume Reza, fiul unui rabin belgian, este capturat de germani și forțat într-un camion în drum spre un lagăr de concentrare și moarte sigură de un pluton de execuție. . Pe drum, el intră într-o conversație cu un alt pasager înfometat și schimbă cu simpatie jumătate din sandvișul său cu o carte de basme populare persane. Actul este aparent inutil, dar ajunge să-i salveze viața.

Reza insistă că nu este evreu, ci persan, nimeni nu-l crede, dar din pură noroc, se dovedește că un comandant SS din lagărul numit Koch caută un persan care să-l învețe farsi. Koch, care a lucrat ca bucătar înainte de război, nu știe un singur cuvânt în farsi, dar trebuie să învețe suficient vocabular pentru a deschide un restaurant german în Teheran după război. Nici Reza nu știe să vorbească farsi, dar se preface cu curaj că știe, folosind cuvintele din cartea pe care a achiziționat-o în camion, creând un plan inteligent de a inventa o limbă proprie. Koch îl răsplătește cu mâncare mai bună din bucătăria rezervată ofițerilor și îl salvează de bătăi sălbatice și muncă manuală în cariera de piatră în schimbul lecțiilor de persană, fără să știe că Reza inventează totul, folosind același cuvânt în farsi pentru ambele „pâine” și „copac”. Filmul este prea lung și prea lent, dar premisa este suficient de intrigantă pentru a susține interesul. Mi-ar fi plăcut mai mult dacă ar fi fost o poveste adevărată, nu o fabulă, dar totuși. . . astăzi, dacă un film este chiar și slab captivant, este un motiv de bucurie.

Principalul dintre defectele din Lecții de persană este tendința regizorului de a încetini narațiunea, petrecând o cantitate exagerată de timp arătând oameni care zăpadă cu lopată, felie pâine și se îndepărtează de complotul central pentru a ilustra conflictele dintre colegii prizonieri ai lui Reza, geloziile și resentimentele dintre ofițerii germani și brutalitatea din barăci. Prea multe personaje cu motive neclare au nevoie de mai multă definiție, iar obsesia erotică dedusă care se dezvoltă între Koch, răpitorul nazist, și Reza, prizonierul său evreu, pare deosebit de artificială.

Nahuel Perez Biscakyan, un actor din Argentina care lucrează în filme franceze, este foarte bun ca torturatul Reza, dar deși filmul se concentrează pe lucrurile pe care le face pentru a supraviețui, personajul său este subdezvoltat. Pe măsură ce rolul lui Koch se extinde, aflăm de fapt mai multe despre comandantul german, interpretat minunat de Lars Eidinger. Sfârșitul surpriză, când lucrurile se întorc și vedem ce se întâmplă cu Koch când încearcă să aplice ceea ce a învățat despre lecțiile sale de persană în avantajul său la părăsirea țării, este devastator. Nu este un film grozav, dar din multe puncte de vedere extraordinar, imprevizibil și memorabil.