Principal filme Recenzie „Master Gardener”: Un alt dintre sufletele pierdute ale lui Paul Schrader caută mântuirea

Recenzie „Master Gardener”: Un alt dintre sufletele pierdute ale lui Paul Schrader caută mântuirea

Joel Edgerton și Sigourney Weaver în „Master Gardner”. Poze Magnolia

Maestrul Gradinar se potrivește la fel de bine în moștenirea de filme a scriitorului-regizor Paul Schrader despre bărbați obsesivi și izolați, precum foarfecele de tăiat în mâna slăbită a personajului din titlul filmului.

MAESTRU GRADINAR (3/4 stele )
Regizat de către: Paul Schrader
Compus de: Paul Schrader
În rolurile principale: Joel Edgerton, Quintessa Swindell, Sigourney Weaver, Esai Morales
Timpul pentru alergat: 110 minute.

Pentru Narvel Roth, jucat de Joel Edgerton cu un joc intern atenuat cu măiestrie, foarfecele sunt arma preferată, fie că luptă împotriva ienupărului sau amenință că va steriliza niște traficanți locali de droguri.

fiul sezonul 1 episodul 1

Ca Contorul de carduri este William Tell, Prima reformată lui Ernst Toller, sau bunicul tuturor, Travis Bickle din scenariul Schrader Sofer de taxi, Roth este un suflet pierdut și solitar al cărui psihic s-a spulberat cu ani în urmă, pe fondul unui trecut construit pe violență și alegeri proaste. Încă o dată, acest fel de erou caută să-și transcende durerea printr-un suflet mai tânăr și mai pur. În acest caz, cheia mântuirii lui este Maya (Quintessa Swindell), o orfană care este făcută ucenic de către șefa și iubita ocazională a lui Roth, Norma Haverhill (Sigourney Weaver, cel mai imperios și impunător).

Quintessa Swindell și Joel Edgerton în „Master Gardner”. Poze Magnolia

Schrader își urmează propriul modus operandi într-un grad atât de exigent (da, gândurile interioare ale lui Narvel sunt surprinse în jurnalele scrise pe un birou minuscul care este atașat cu o lampă solitară și, da, bietul tip doarme pe un pătuț neiertat, care este probabil un iad pentru el. înapoi) că filmul se poate cufunda în autoparodie. Se dovedește că, fără un impuls narativ puternic, organizarea tradiției cinematografice a lui Robert Bresson pentru a contempla natura limitelor și posibilităților omului în fața absenței și prezenței mereu simultane a lui Dumnezeu poate simți îngrozitor ca a-ți privi nava.

Dar filmul, ca și Narvel, este capabil să înțeleagă răscumpărarea de vârfurile unghiilor încrustate de murdărie.

Revendicarea vine de la o distribuție complet angajată care arată atât de devotament față de viziunea regizorului lor, încât te simți obligat să mergi cu ei, chiar și atunci când filmul în sine pare să fie blocat în neutru.

De asemenea, vine și în virtutea rigoarei de călugăr al controlului formal al lui Schrader și a zăbrelei rare ale imaginilor sale (fotograful Alexander Dynan lucrează cu Schrader din 2016). Câine Mănâncă Câine ), care susține frumos specificul limbajului său. Este atât de enervant de îmbătător să-l asculți pe Edgerton descriind, să zicem, nomenclatura binomială a plantelor sau istoria grădinilor botanice din Statele Unite, încât începi să-ți dorești ca filmul să se concentreze mai puțin pe spiritele în frământare în căutare de reparații și mai mult pe nuci. și șuruburi de grădinărit.

Paul Schrader, scriitor-regizor al filmului „Master Gardner”. Franck Fervil/Cu amabilitatea Magnolia Pictures.

Fără rezerva emoțională pe care Schrader și-a făcut semnul distinctiv al muncii sale, atât ca regizor, cât și ca savant, Maestrul Gradinar ar fi fost puțin mai mult decât o „a treia cale” prost argumentată New York Times piesa de opinie . Există puține lucruri mai încântătoare decât încercarea de a ne convinge că Narvel — un fost asasin pentru o bandă de supremație albă acoperit cu același tip de tatuaje naziste găsite pe recentul împușcător al unui mall din Allen, Texas — merită beneficiul îndoielii.

Dar înarmat cu considerația și reținerea meticulos măsurate ale lui Schrader, Maestrul Gradinar nu este un argument. În schimb, este ceva mai profund și mai necesar: este o meditație.

Evitând catarsisul manipulat care, asemenea unei specii invazive, sugrumă impactul emoțional al atât de multă mâncare de la Hollywood, Schrader ne cere să luăm în considerare capacitatea naturii de a se reînvia, indiferent cât de profund a fost dezechilibrată și cum poate servi acea restaurare plină de flori. pentru a ne ghida în procesul nesfârșit de găsire a păcii în interiorul propriului nostru sine rupt.