Principal filme Recenzie „Mica sirenă”: una dintre cele mai bune reimaginări live-action de la Disney

Recenzie „Mica sirenă”: una dintre cele mai bune reimaginări live-action de la Disney

Halle Bailey ca Ariel în „Mica sirenă”. Giles Keyte/Disney

Dacă ai crescut în anii 1980, Walt Disney Studiourile de animație Mica Sirenă a reprezentat un apogeu în realizarea filmului. Ariel și prietenii ei subacvatici au anunțat o nouă eră promițătoare pentru animația Disney și pentru povestirea animată în general. Nu numai că lumea vibrantă a filmului a fost captivantă, cu un protagonist incontestabil, dar muzica și versurile sale, prin amabilitatea lui Howard Ashman și Alan Menken, au devenit instantaneu clasice. Ariel însăși a fost revoluționară, făcând aluzie la lucruri care vor urma pentru femei pe ecran. Pentru mulți, filmul a devenit un teren sacru. Și nu călcați greu pe teren sacru.

MICA SIRENĂ ★★★ (3/4 stele )
Regizat de către: Rob Marshall
Compus de: David Magee
În rolurile principale: Halle Bailey, Jonah Hauer-King, Daveed Diggs, Awkwafina, Jacob Tremblay, Noma Dumezweni, Javier Bardem, Melissa McCarthy
Timpul pentru alergat: 135 min.

Walt Disney Studios a remarcat în mod sistematic aceste clasice animate de aproape un deceniu, începând cu interpretarea siropoasă, dar bună a lui Kenneth Branagh. Cenusareasa . A fost doar o chestiune de timp până când studioul a început Mica Sirenă , în ciuda adâncimilor sale apoase aparent imposibile, și au existat multe speculații cu privire la modul în care va juca pe ecran (deși multe dintre aceste speculații au fost direcționate greșit asupra actriței principale Halle Bailey). Momentul adevărului a sosit pentru reimaginarea live-action a îndrăgitei versiuni din 1989.

Regizat de Rob Marshall, după un scenariu de David Magee, Mica Sirenă aderă la materialul său sursă în moduri importante. Unele dintre imaginile animate iconice sunt recreate cu minuțiozitate, la fel ca și câteva dintre melodiile îndrăgite. Ariel însăși, interpretată fermecător de Bailey, sună și se simte în esență ca același personaj care a fost întotdeauna. Bailey surprinde perfect spiritul și emoția sirenei rebele, în timp ce dă vocii cântecului un nou fler subtil. Daveed Diggs, Jacob Tremblay și Awkwafina le aduc voci recunoscute lui Sebastian, Flounder și Scuttle (în acest film, Scuttle este o pasăre care se scufundă mai degrabă decât un pescăruș), în timp ce le fac propriile lor. Prințul Eric, interpretat de Jonah Hauer-King, păstrează aspectul extraordinar al omologului său animat. În cele din urmă, există multe elemente și momente pe care fanii filmului original le vor cunoaște și aprecia.

100 de site-uri de întâlniri gratuite pentru seniori

Dar, desigur, aceasta nu ar fi o reimaginare decât dacă realizatorii de film ar înota în ape neexplorate. Unele dintre schimbări, cum ar fi adăugarea mamei Prințului Eric, Regina Selina (Noma Dumezweni), funcționează. Altele, ca toate melodiile noi, nu. Filmul durează două ore și 15 minute, ceea ce este 30 de minute prea lung pentru un film de familie. Există un solo de aruncat pentru Prințul Eric (acesta este un moment grozav pentru o pauză la baie, părinți), care se pare că vrea să navigheze în marea liberă și, la un moment dat, Scuttle chiar rapește. Tot respectul pentru Awkwafina și Lin-Manuel Miranda, care au scris noile melodii, dar rap-ul lui Scuttle este unul dintre cele mai demne momente de pe ecran până acum în acest an.

Scuttle (cu vocea lui Awkwafina), Flounder (cu vocea lui Jacob Tremblay) și Halle Bailey ca Ariel „Mica sirenă”. DISNEY

Alte modificări sunt mai puțin invadante. Există o nouă diversitate în film, care este în general un lucru bun, chiar dacă uneori se simte forțat. Ariel și surorile ei reprezintă cele șapte mări, ceea ce explică de ce provin din medii culturale dificile și nu seamănă deloc cu tatăl lor, Regele Triton (Javier Bardem). Regatul lui Eric este acum plasat undeva în Caraibe, ceea ce adaugă un dinamism lumii umane care oglindește ceea ce se întâmplă sub suprafață. După ce Ariel devine umană, schimbându-și vocea vrăjitoarei marine Ursula (Melissa McCarthy), ea și Eric pornesc să-și exploreze insula, un paradis tropical al tarabelor din piață și dansuri improvizate. Eric este mai imaginat, cu o colecție de obiecte care îi fac de rușine pe Ariel, dar dorința lui Ariel de a deveni om nu a fost niciodată despre a urmări un tip. Ea a avut acea peșteră de lucruri cu mult înainte să-și pună ochii vreodată pe Eric, iar el era pur și simplu o modalitate de a canaliza un vis îndelungat.

Jonah Hauer-King (l) ca Prințul Eric și Halle Bailey ca Ariel în „Mica Sirenă”. DISNEY

Există o mulțime de motive bune pentru a reface un film. Banii sunt probabil motivația principală aici, dar realizatorii de film par cu adevărat interesați de extinderea reprezentării pe ecran. Contează că tinerii se vor putea vedea în Ariel. Atractia povestirii fantastice este ca poate fi orice. Fantezia nu este legată de regulile societății noastre – sau, cel puțin, nu ar trebui să fie. Bailey păstrează tot ce era inițial captivant la Ariel: curiozitatea ei cu ochii mari, dorința de ceva mai mult, părul roșu învolburat. Deși nu funcționează toate CGI ale filmului (performanța lui McCarthy eclipsează aspectul uneori ciudat a Ursulei), Bailey este o sirenă credibilă, cu aspirații. Mii de fete o vor imita în piscinele din întreaga lume în această vară.

Mica Sirenă , în ciuda câteva rateuri, este una dintre cele mai bune reimaginări live-action ale Disney de până acum. Ea eclipsează cu mult remake-urile lui Aladin și Frumoasa şi Bestia , alte două filme de animație Disney din aceeași epocă. Are destulă nostalgie pentru mulțimea mai în vârstă, dar este și suficient de magic pentru o generație mai tânără, care va vedea aceasta ca versiunea definitivă a poveștii. A fi parte din lumea lui Ariel este distractiv, satisfăcător și în general încântător. Acoperă-ți urechile când Scuttle începe să rap.