Principal filme Recenzie NYFF „Băiatul și stârcul”: Hayao Miyazaki nu s-a pensionat și a făcut o capodoperă

Recenzie NYFF „Băiatul și stârcul”: Hayao Miyazaki nu s-a pensionat și a făcut o capodoperă

Un alambic al băiatului și stârcului dinăuntru Băiatul și stârcul . © 2023 Studio Ghibli

a lui Hayao Miyazaki Băiatul și stârcul începe cu un raid aerian și se termină cu acceptarea din toată inima a lumii așa cum este, eșecuri, rele și tot. Este un film prin excelență de la Studio Ghibli, cu un tânăr protagonist care se confruntă cu o lume fantastică în timp ce se împacă cu propria sa realitate complexă. Miyazaki și-a anunțat retragerea cu un deceniu în urmă cu meditația sa Vântul se ridică , dar legendarul regizor a revenit, din fericire, să livreze unul dintre cele mai bune, mai imaginative și mai mature filme ale sale de până acum.

BĂIATUL ȘI STÂRCUL ★★★★ (4/4 stele )
Regizat de către: Hayao Miyazaki
Compus de: Hayao Miyazaki
În rolurile principale: Soma Santoki, Masaki Suda, Ko Shibasaki, Aimyon, Yoshino Kimura
Timpul pentru alergat: 124 de minute.

Filmul îl urmărește pe Mahito, un băiat care se luptă cu pierderea mamei sale în timpul unei runde de bombardamente din Tokyo. Tatăl său, un lider desăvârșit la o fabrică de avioane, îl aduce într-o moșie rurală care a fost transmisă în familia mamei sale. Acolo, tatăl lui Mahito începe o unire cu mătușa băiatului, o încercare de a crea stabilitate care nu face decât să provoace mai multă confuzie. Mahito se luptă cu noua sa casă și cu noii oameni din ea, ceea ce este agravat doar de un stârc cenușiu misterios care pândește terenul.

căutare inversă a numărului de telefon mobil gratuit

În curând, elementele mistice ale filmului se fac cunoscute, iar Mahito este condus de stârc într-un turn imposibil, unul care dă acces la alte epoci și lumi. Mahito se aventurează într-o lume interlopă strălucitoare și colorată, hotărât să-și găsească mama și să restabilească ordinea în propria viață. Pe parcurs, el și ghidul său de stârc incorigibil întâlnesc fețe cunoscute și inamici ciudați, inclusiv o armată de perusi dornici de carne.

Misteriosii Himi și Mahiko din Băiatul și stârcul. © 2023 Studio Ghibli

Băiatul și stârcul stârnește uimire și uimire la fiecare pas, complicat animat și povestit cu căldură. Întregul lucru arată incredibil, atât de multă atenție acordată fiecărui detaliu desenat în care lumea animată se simte remarcabil trăită. Partitura filmului este remarcabilă, plină de acorduri de pian dramatice, care se adaugă la senzația masivă și cosmică a poveștii. Conflictul este accentuat; este Mahito și câțiva aliați care se confruntă cu o lume care, dacă nu ostilă, nu este făcută pentru ca ocupanții săi să prospere. Deși ocupanții acestei lumi ciudate constau în principal din oameni din umbră și pelicani, situația lor o oglindește pe a noastră.

ce episod exploda cersei sept

Desigur, există și mult umor. Miyazaki creează o mulțime de comedie fizică din animalele sale animate, cu eventuala antropomorfizare a stârcului ducând la multe călușuri demne de chicot. Și deși perusii pot fi mari și înfricoșători, afinitatea lor pentru ustensilele de bucătărie supradimensionate provoacă un râs de fiecare dată.

Miyazaki a avut întotdeauna o înclinație pentru animarea unor creaturi memorabile, iar acest film nu este diferit... Spirited Away are sprite de funingine, Prințesa Mononoke are spirite de copac și Băiatul și stârcul are warwara cu totul minunată. Dintre toți băieții iubiți ai Studio Ghibli, acesta din urmă este cu siguranță un nou favorit, de la designul lor ingenios de adorabil până la scopul lor poetic în filmul în sine.

iată numărul meu, așa că sună-mă

Dar destule despre chestiile drăguțe – acesta este încă un film serios, cu teme grele. Notele de presă furnizate la o proiecție de săptămâna trecută descriu Băiatul și stârcul ca „o fantezie semi-autobiografică despre viață, moarte și creație”, iar Miyazaki a creat o poveste plină de suflet despre maturizarea în fața durerii și a conflictelor aproape constante. Acesta ar putea fi ultimul film al regizorului în vârstă de 82 de ani, iar această realitate cântărește foarte mult povestea lui. În timp ce sfârșitul filmului se ocupă de abstractul imaginativ în care Miyazaki îi place să-și picteze poveștile, întunecând doar puțin lucrurile, nu face decât să atragă privitorul mai mult. Deși lucrurile par cufundate în metaforă, există un sentiment hotărât al finalității, pe măsură ce Mahito alege viitorul pe care și-l dorește pentru el și pentru cei dragi.

Lumea lui Mahito are atât de multe de explorat, de răsfățat, de care să te ferești, dar la fel și celelalte ținuturi pe care le întâlnește în călătoria sa. Băiatul și stârcul ridică întrebări despre rolul nostru în lume, despre cum toți putem fi condamnați să-l dăunăm și să fim afectați de el, dar filmul îndrăznește și să viseze că viața ar putea oricum merita.