Principal televizor Recenzie „Ripley”: Netflix Noir este cel mai bun spectacol de până acum al anului

Recenzie „Ripley”: Netflix Noir este cel mai bun spectacol de până acum al anului

Andrew Scott în rolul lui Tom Ripley Ripley . PHILIPPE ANTONELLO/Lorenzo Sisti/NETFLIX

Într-o mare de melodrame de familie mediocre și satire ușor învechite , Ripley se ridică în vârf cu stil. Această nouă adaptare a Patricia Highsmith faimosul roman Talentatul domnul Ripley duce povestea familiară într-o direcție complet diferită de alte versiuni. Nu, acest serial nu are sex-appeal-ul îmbibat de soare al lui Alain Delon din anii '60 sau al lui Jude Law din anii '90, dar nu este foarte interesat de asta. În loc să se concentreze pe locațiile europene fastuoase sau pe oamenii frumoși care le populează, spectacolul își pune toată atenția asupra escrocului său titular.

Povestea care Ripley tells este probabil unul pe care îl cunoști deja, dacă nu din adaptările anterioare, atunci din recentul său quasi-redux din Emerald Fennell Saltburn . Tom Ripley ( Andrew Scott ) este un ghifter priceput în New York City, dar norocul lui este pe punctul de a se epuiza prin amabilitatea IRS. Din fericire, el este pe cale să câștige niște bani - fiul risipitor al unui magnat al construcțiilor navale, Dickie Greenleaf ( Johnny Flynn ), se străduiește în Italia de prea mult timp, iar familia are nevoie de unul dintre prietenii lui buni care să-l încurajeze să vină acasă. Nu contează că Tom nu este mai mult decât o cunoștință trecătoare pentru Dickie, deoarece acest tip de situație falsifică până când o faci este expertiza lui. Așa că Tom se îndreaptă spre micul oraș de coastă Atrani, unde îl găsește pe diletantul Dickie și pe felul lui de iubită Marge ( Dakota Fanning ). În mod inevitabil, râvnește din ce în ce mai mult viața lui Dickie și, în scurt timp, trece de un punct fără întoarcere în încercarea lui de a trăi mare.

Andrew Scott în rolul lui Tom Ripley Ripley . LORENZO SISTI/NETFLIX © 2021

Steve Zaillian (creatorul Noaptea de și scriitor al Lista lui Schindler , Fata cu tatuajul dragon, și Irlandezul ) creează un noir complex și captivant în jurul acestei premise. Ripley se simte demodat, dar asta nu este un lucru rău. Pe parcursul a opt episoade, serialul țese o rețea complexă din gesturile protagonistului său. Uneori se desfășoară încet, funcționând ca un mister care este dispus să-și așeze piesele de puzzle înainte de a le pune împreună, dar totul este un mijloc pentru un scop îmbucurător. Nu ești niciodată destul de sigur Cum Ripley va scăpa de asta, doar că o va face — probabil.

Sentimentul noir al Ripley se datorează, de asemenea, în mare parte cinematografiei rafinate alb-negru a Robert Elswit . El face ca pasajele de piatră văruită în alb ale Atranii de pe coastă și statuile impunătoare de marmură ale Romei să pară ca niște canalizări ale Al treilea om Viena de după război. S-ar putea să nu existe o scenă de urmărire interesantă sau un schimb de focuri nicăieri în această serie, dar imaginile sunt destul de clare și dramatice pentru a crea același efect.

căutare inversă gratuită a telefonului fix

Tensiunea este, de asemenea, crescută spectaculos odată ce zidurile încep să se închidă în planurile periculoase de fraudă ale lui Ripley, datorită inspectorului italian Ravini ( Maurizio Lombardi ). Împreună, Scott și Lombardi oferă niște tete-a-tetes remarcabile, un bărbat a cărui întreagă existență este o minciună și un inspector hotărât să găsească doar un indiciu de adevăr. Există moarte, dramă și intrigi din belșug în serie, dar aceste momente cu pisica și șoarecele sunt cele mai bune din spectacol.

Dakota Fanning ca Marge Sherwood, Johnny Flynn ca Dickie Greenleaf și Andrew Scott ca Tom Ripley (de la stânga) în Ripley . Prin amabilitatea Netflix

În afară de aceste schimburi, Scott este un om de conducere destul de intrigant pe cont propriu. Este departe de rândul său simpatic de anul trecut Noi toți străinii , cu actorul și-a folosit abilitățile cameleonice ca Ripley, care își pierde frecvent pielea. El proiectează încredere în toate înșelătoriile sale; întrucât vine sub suspiciune, fiecare răspuns este ușor. Chiar și atunci când pune piciorul în el, Ripley lui Scott este întotdeauna capabil să-și revină. El merge pe o frânghie precară cu Marge și Dickie, iar interacțiunile lui cu primii sunt întotdeauna încântător de înțepătoare. Este un lucru complicat și fascinant să interpretezi un personaj care îi pune pe toți (inclusiv spectatorul) în același timp rămânând magnetic și convingător, dar Scott o reușește la fiecare pas.

Performanța lui Scott este cu ușurință cea mai bună din grup, urmată de Lombardi și Fanning. Câțiva membri ai distribuției nu se gelează la fel de bine, din păcate. Flynn, deși este bun, nu îl face pe Dickie teribil de memorabil; având în vedere modul în care alte adaptări au evidențiat acest rol, este păcat cât de puțin înregistrează în comparație. Totuși, adevărata capcană performativă a spectacolului provine Eliot Sumner ca prietenul bogat al lui Dickie, Freddie Miles. Actorul nu are gama sau profunzimea colegilor săi de distribuție. În timp ce confruntările altor personaje cu Ripley au o anumită scânteie, Freddie cade la plat și suspiciunea pe care Sumner îi aduce personajului său categoric o notă.

ce este în neregulă cu burt reynolds

Din fericire, acesta este doar singurul defect notabil cu Ripley . Serialul nu seamănă cu orice altceva de la televizor în acest moment, de la cinematografia sa uluitoare până la personajele sale distinctive până la abordarea genului său interesant de o poveste binecunoscută. Este o ardere lentă care îmbrățișează o sensibilitate noir trecută și este cu atât mai bine pentru asta. Ripley este una dintre cele mai originale adaptări pe care le veți vedea în acest an și este cu siguranță una dintre cele mai bune emisiuni pe care Netflix le are de oferit.