Principal filme Recenzie „Sisu”: Un concurent plin de sânge pentru filmul de acțiune al verii

Recenzie „Sisu”: Un concurent plin de sânge pentru filmul de acțiune al verii

Jorma Tommila în „Sisu”. Antti Rastivo

Aparent, un programator mediu menit să ne satură pofta de sânge cinematografică în timpul pauzei dintre acestea John Wick 4 și Egalizatorul 3 , această epocă neck-snapper de la regizorul finlandez Jalmari Helander poate nu numai că depășește ambele filme, ci ar putea ajunge să ia coroana împrăștiată de sânge drept cel mai satisfăcător și exagerat film de acțiune violent al verii.

CONŢINUT ★★★1/2 (3,5/4 stele )
Regizat de către: Jalmari Helander
Compus de: Jalmari Helander
În rolurile principale: Jorma Tommila, Aksel Hennie, Jack Doolan, Mimosa Willamo, Onni Tommila
Timpul pentru alergat: 91 de minute.

Ceva asemănător cu cinematograful pur printr-o mașină de tocat carne nordică, Conţinut spune o poveste elementară și prezintă un personaj principal care nu se deranjează să rostească nimic mai presus de un mormăit până la ultimele cadre ale filmului. Atât el, cât și eliberarea completă a poveștii sale servesc drept antidoturi necesare și oportune împotriva taiteilor de continuitate în care filmele de acțiune s-au transformat în era Marvel și IP-ul mereu extins.

În zilele de scădere ale celui de-al Doilea Război Mondial, un soldat în retragere (Jorma Tommila) lovește mamă în timp ce extrage aur în Laponia pustie. (Regiunea izolată de nord a Finlandei este pictată într-o lumină de toamnă îmbătătoare de război de către directorul de fotografiat Kjell Lagerroos, membru al echipajului în întregime finlandez al lui Helander.) Bărbatul dă peste un batalion de tancuri naziști care execută o campanie de pământ ars pe țara sa natală și, în schimb de a fi ucis, îi ucide pe toți în maniere care variază de la emoționant de eficient (cuțit prin creier) la minunat de inventiv (mina terestră aruncată ca o lovitură de armă).

Aksel Hennie (l) și Jack Doolan în „Sisu”. Antti Rastivo

Pe măsură ce adversarii săi din ce în ce mai îngroziți învață despre el, la fel și noi: numele lui este Korpi și înainte de a merge pe calea prospectorului, a fost un legendar comando finlandez cu aproximativ 300 de ruși uciși pe numele său. Dar puținele segmente în care lucrurile sunt explicate cu cuvinte sunt atunci când filmul lui Helander este cel puțin intrigant sau instinctiv. (Mimosa Willamo, interpretând rolul uneia dintr-un grup de femei ostatice transportate de convoiul nazist, va explica mai târziu titlul filmului, un termen finlandez imposibil de tradus care înseamnă mizerie albă și hotărâre de nesfârșit.)

Indiciile vizuale — etichete pentru câine, o verigheta pe care o poartă, în ciuda faptului că singurii săi însoțitori sunt un cal cu culoarea chihlimbarului și un câine asemănător pudelului, cicatricile adânci vizibile de-a lungul trunchiului său când face baie — ne oferă informații mai mult decât suficiente, la fel ca și Tommila. performanță magistrală. Tommila – un actor de scenă și ecran finlandez de multă vreme – a jucat în comedia de groază a lui Helander din 2010 Exporturi rare: o poveste de Crăciun și este cumnatul directorului. Cu ochi sterpi care semnalează atât o traumă profundă, cât și o stăpânire a strategiei de către un maestru de șah, el combină fizicitatea brută și reținerea emoțională într-o performanță care amintește atât de Clint Eastwood, cât și de regretatul Max von Sydow.

La 64 de ani, Tommila este la fel de delicioasă să vizioneze pe ecran răzbunare exigentă ca și gustarea preeminentă a mașinii de ucidere, Keanu Reeves. El proiectează autenticitate chiar și atunci când supraviețuiește cele mai imposibile situații (la un moment dat se plimbă cu burta unui avion cu ajutorul pick-ului său de minerit). În acest proces, el singur reîmprospătează și redefinește conceptul de „ geriaction .”

La fel ca în 1982 a lui Ted Kotcheff și Sylvester Stallone Primul sange ( un film esential la care Conţinut servește ca un tribut poetic), Conţinut este eficientă atât ca o poveste dreaptă, cât și ca o jeremiadă cathartică asupra puterii individualității împotriva mașinațiunilor nedrepte ale celor care pretind că sunt la conducere. Unde Primul sange- singurul film Rambo la care merită să revenim — plin de furie față de indiferența cu care America își tratează veteranii de război, filmul lui Helander este cool, calm și adunat în repudierea însetată de sânge a fascismului și a inumanității autoritare din inima sa.

Drept urmare, acest uimitor finlandez nu este doar un exemplu rar de violență excesivă în film făcută corect, ci este și cel mai esențial film de acțiune al anului.