Principal televizor „Succesiune” Sezonul 4 Recenzie: Cei bogați sunt nefericiți într-un mod diferit decât tine și mine

„Succesiune” Sezonul 4 Recenzie: Cei bogați sunt nefericiți într-un mod diferit decât tine și mine

Sarah Snook, Kieran-Culkin și Jerem Strong (din stânga) în „Succession”. Claudette Barius/HBO

Serie , dramă de succes de la HBO despre sacuri triste super-bogați, se apropie de sfârșit, al patrulea și ultimul sezon având premiera duminică aceasta. Este potrivit ca seria obsedată de afaceri să se închidă în timp ce stocul său este la un nivel record, provenind din două sezoane câștigătoare de Emmy și o cantitate surprinzătoare de agitație pe rețelele de socializare pentru o proprietate originală fără trucuri de gen. (Este, totuși, incredibil de scump de produs .) Ar putea fi, de asemenea, o milă, din moment ce se bucură Serie ar putea fi considerată și o formă de tortură, o mașină de tăiat schadenfreude. Ca și urmărirea promisă a lui Donald Trump, Serie este un roller coaster care ne ridică speranța că sinistrii superbogați ar putea să-și primească succesul doar pentru a ne aminti că nu pot experimenta eșecul în niciun fel care contează. Versiunea lor de „a pierde totul” este încă mult mai confortabilă decât viziunea de succes a omului obișnuit. Cel mai mult la care putem spera este că ar trebui să fie nefericiți și că ar trebui să putem urmări. Acesta este serviciul Serie oferă, dar cât timp suntem cu adevărat dispuși să facem asta pentru noi înșine? Încă un sezon este probabil suficient.

cauta numere de telefon gratuite

Sezonul 4 se deschide cu „copiii” rătăciți Roy, Kendall (Jeremy Strong), Shiv (Sarah Snook) și Roman (Kieran Culkin) în revenire din eșecul lor de a strânge controlul gigantului media Waystar Royco departe de tatăl lor Logan (Brian). Cox). După ce ani de zile au fost înfruntați unul împotriva celuilalt, fiecare dintre ei fiind curtat și apoi respins pentru funcția de CEO al imperiului familiei, trio-ul este acum unit și mai funcțional ca niciodată, adică oarecum funcțional. Deși excluși din Waystar Royco, plățile lor scandalos de uriașe din viitoarea vânzare a companiei i-au determinat să-și lanseze propriul punct de vânzare de știri premium. Dar atunci când li se oferă ocazia de a-și lega vagonul la o marcă existentă și de a o lipi de bătrân în acest proces, familia Roy trebuie să decidă dacă să deschidă o nouă cale sau să stabilească o cale de coliziune cu Logan.

Ca de obicei, cel mai recent episod este plin de jargon financiar și de afaceri abia de înțeles, toate adăugându-se la ușurința de râs cu care familia Roy acumulează și cheltuiește miliarde de dolari și smulge viețile nenumăraților oameni invizibili. (Acest jargon este aproximativ echivalent cu technobabble pe care o auzi Star Trek , care teoretic înseamnă ceva, dar pe care nu se așteaptă să îl înțelegi pe deplin.) Aceste mișcări de bani mamut sunt, desigur, doar instrumentele prin care Roy încearcă să-și satisfacă ego-urile și să joace la a fi oameni inteligenți, importanți, demni de moștenirea lor. stare. Minuțile abia contează – suntem aici pentru înjunghierea în spate, conflictul intern și lungile șiruri de obscenitate care ne amintesc că dacă Shakespeare ar scrie astăzi, probabil că ar fi scris. Serie .

Matthew Macfadyen în „Succession”. McCall B. Polay/HBO

Ca și în cazul multor lucrări ale lui Bard, ar fi înghițit dacă nu ar fi puterea performanțelor sale și, din fericire Serie este binecuvântat cu unul dintre cele mai bune ansambluri de televiziune. Deși întreaga distribuție s-a arătat, fără îndoială, să lucreze, acest episod îi aparține lui Sarah Snook și recentului câștigător al Emmy Matthew Macfayden. Sezonul 3 s-a încheiat cu sacul de box perpetuu al lui Macfayden, Tom Wombsgans, și-a vândut soția, Shiv, pentru a-și asigura locul la Waystar. Această relație este Serie cel mai fascinant, nu numai pentru dinamica sa complicată a puterii, ci și pentru cantitatea surprinzătoare de simpatie pe care o inspiră ambelor părți. Shiv este produsul unui mediu care recompensează cruzimea și pedepsește vulnerabilitatea, făcându-i greu să-și exprime sau să accepte dragostea. Tom este un cățeluș bolnav de dragoste, al cărui atu cel mai mare pentru Shiv este percepția că are o voință prea slabă pentru a o trăda. Dar acum, el a făcut tocmai asta și este un merit pentru Snook și Macfayden că consecințele afectează atât de real. Există o asemenea sensibilitate în aceste spectacole, încât sunt forțat să simt pentru acești baroni de tâlhari din zilele noastre. Având în vedere că mi-ar plăcea să văd toate aceste personaje decapitate în Times Square, aceasta este o performanță impresionantă.

În ceea ce privește dilema centrală a episodului - dacă Roy uniți ar trebui să avanseze cu afacerea lor de acasă sau să facă încă o piesă pentru tronul tatălui lor - voi recunoaște că îmi este mai greu să investesc. O mare parte din distracția de Serie a fost în privința lui Kendall, Logan și Shiv, sperând totodată că vor putea depăși hărțuirea tatălui lor. Acum că și-au dat seama că e mai bine să lucreze împreună, pericolul sezonului final devine dacă alianța lor va dura sau nu. Și, ca spectator, nu sunt cu adevărat sigur ce rezultat îmi doresc de fapt (în afară de decapitarea din Times Square, care nu ar avea prea mult sens narativ). Ce înseamnă pentru Serie când există de fapt un fel de „băiat bun”, mai degrabă decât o ierarhie în continuă schimbare a „băieților răi?” Pot Roy să găsească cu adevărat răscumpărarea unul în celălalt? Ar trebui? Și, într-o emisiune care scoate la iveală psihopatia clasei conducătoare, cât de fericiți ar trebui să ne așteptăm, în mod realist, la un final? O împărțire armonioasă a puterii ar trebui să triumfe într-adevăr asupra personificării capitalismului tăios sau asta ar submina doar reprezentarea spectacolului a unui joc în care cel mai nemiloasă jucător câștigă întotdeauna? În afară de spectacolul bolnav de a privi uriașii pălmuindu-se fără a ține cont de nevinovații călcați în picioare, care va fi ultima noastră concluzie de la Serie? Vom ști în 10 săptămâni.