Principal Filme 4 motive pentru care „Îmi pare rău că te deranjez” este cel mai bun film al anului

4 motive pentru care „Îmi pare rău că te deranjez” este cel mai bun film al anului

Ne pare rău că vă deranjez recenzia

„Scuze că te deranjez” ar trebui să fie un concurent imediat la Oscar.Poze Annapurna

Ce-ar fi dacă Portocala mecanica au fost o comedie?

Aceasta este comparația care mi-a trecut prin cap în timp ce alergam să țin pasul cu Îmi pare rău că vă deranjez , care amenință să te piardă în fața unui val de râs gânditor. Debutul regizoral al rapperului, producătorului, activistului, scenaristului și cineastului Ghete Riley este, pur și simplu pus, altceva . Fără să mă aventurez în câmpul minat exploziv al teritoriului spoilerului, voi spune că filmul se învârte de nedescris cu excentricitățile sale calculate, așa că voi ceda doar podeaua lui Riley însuși. La un TimesTalk după proiecția mea, regizorul și-a descris filmul ca pe o comedie întunecată absurdistă cu realism magic.

Ebert, nu mai suntem în Kansas.

Am renunțat să scriu acest lucru timp de o săptămână, astfel încât să-mi pot permite timpul și spațiul necesar pentru a digera pe deplin această lovitură extrem de ciudată și convingătoare de comentarii sociale isterice și mușcătoare.

Îmi pare rău că vă deranjez urmărește telemarketerul Cassius Green (Lakeith Stanfield) într-un viitor distopian nu prea îndepărtat, unde descoperă cheia suprarealistă a succesului profesional care deblochează epitomul gloriei îmbibate de consumism. În timp ce prietenii și colegii săi se organizează pentru a protesta împotriva opresiunii corporative (acest film transformă cumva detaliile conflictelor de muncă într-un act puternic de revoluție râde-așa-nu-plângem), Cassius este atras de atracția magnetică a CEO-ului companiei sale, Steve Lift, care pufnește cocaină (Armie Hammer, aplecându-se ilar în narațiunea falsă a Fondului fiduciar Frat Bro, care a planat în jurul său întreaga sa carieră). Lift îi oferă lui Cassius o oportunitate de salariu care schimbă jocul, dar cu prețul moralității sale.

Cu o oarecare distanță de reacția mea imediată care iese din ecranizare, pot spune acum în siguranță Îmi pare rău că vă deranjez este cel mai bun film din 2018.

Iată patru motive pentru care tu nevoie pentru a vedea.

1. Toată acea bunătate tematică

Există mult se întâmplă în Îmi pare rău că vă deranjez și totuși, filmul se simte rareori nefocalizat sau supraîncărcat. La fel ca deliciosul desfrânare dietetică a unei cepe înflorite, filmul este acoperit cu straturi de diferite arome care se combină pentru un gust incredibil - până nu-ți amintești cât de rău este totul pentru tine.

Îmi pare rău că vă deranjez servește comedie electrică și comentarii în prima jumătate a sa pentru a vă ajuta să înghițiți pilula urâtă care este răul societății de astăzi, atât evidentă, cât și subtilă. Acesta explorează cum și de ce are succesul și ce costă obținerea acestuia, fără a menționa barierele culturale puse în aplicare pentru a împiedica progresul indivizilor care nu sunt albi. Se ocupă de percepții culturale atât interne, cât și externe; cum vedem alte grupuri de oameni și cum ne vedem pe noi înșine? Niciunul dintre răspunsuri nu prezintă o imagine frumoasă.

Cassius se luptă ca telemarketer până când un coleg de serviciu (interpretat de Danny Glover pentru că acest film este minunat) îl învață cum să-și folosească vocea albă, un David Cross-dub care îi face pe cei care apelează la celălalt capăt să se simtă mai confortabil. Abia când se prezintă ca alb și se contorsionează pentru a se potrivi așteptărilor și punctului de vedere al majorității, el începe să exceleze.

Îmi pare rău că vă deranjez analizează, de asemenea, cultura consumatorului, capitalismul, legătura dintre moralitate și succes și problemele legate de forța de muncă; gândi Idiocrație încrucișat cu Ieși . Hammer’s Lift conduce compania Worry Free Living, care semnează muncitori cu contracte pe viață într-o răsucire a sclaviei din secolul al XX-lea. Cu toate acestea, masele sunt prea apatice pentru a fi îngrijite, deoarece sute de milioane acordă cea mai populară emisiune TV din jur, I Got The Shit Kicked Out of Me , unde concurenții merg la televizor, ai ghicit, ai dat afară din ei.

Metafora primită.

Totul este un dezastru frumos care își îndeplinește scopul de a provoca satiric percepțiile noastre.

Filmul a reușit să-mi modifice punctul de vedere și m-a forțat să mă gândesc la factori și părtiniri culturale pe care nu le luasem niciodată în considerare până acum. Face ca semințele vărsăturilor gândirii anticapitaliste ale primilor hippies beatnik să pară atractive. Este clișeu de spus, dar filmul păstrează într-adevăr o oglindă pentru societate și forțează publicul să se confrunte cu realitatea urâtă care se uită la ei (în timp ce înmoaie lovitura cu umor suprarealist care îi accentuează punctele).

2. Îți vor plăcea aceste personaje și spectacole

Există o scenă la începutul celui de-al treilea act în care Cassius este presat de colegi de Lift și de ceilalți stoogi albi ai săi pentru a rap pentru o petrecere întreagă plină de oameni. Momentul este menit să evidențieze ceea ce Cassius ar trebui să reprezinte pentru oamenii albi, precum și să servească drept un apel de trezire pentru el însuși; în cele din urmă vede vânzarea imorală pe care a devenit-o. Este poetic, sfâșietor, incomod, uimitor de amuzant și incredibil de luminos.

Scena indică aspectul întregului film.

Multe dintre schimburile subtile ale poveștii înfățișează un personaj care spune un lucru în timp ce încearcă să comunice altul; este subtextul 101. Lakeith Stanfield în rolul lui Cassius Green în „Scuze că te deranjez”.Poze Annapurna

În călătorie, îl vezi pe Cassius încercând să se regăsească experimentând identități diferite; afro-american revoluționar, bogat la un procent, iubit angajat, prieten autentic, etc. Într-un fel, el se regăsește prin intermediul altor oameni, așa cum a explicat Stanfield după proiecție. Fiecare mască pe care se strecoară îl învață ceva important.

Nimic din toate acestea nu ar funcționa fără ca Stanfield să întemeieze această călătorie de fantezie-coșmar-Willy Wonka cu o performanță naturalistă. El este protagonistul și surogatul publicului prin care curge tot sentimentul și ideologia. Îmi pare rău că vă deranjez este încă o pană impresionantă în capacul acestui interpret eclectic al cărui CV impresionant include deja, probabil, cel mai bun spectacol de la televizor, Atlanta . Nu mă înțelegeți greșit, filmul lasă spațiu suficient pentru a străluci vedete precum Tessa Thompson și Steven Yeun. Dar acesta este filmul lui.

Vino pentru experiența cinematografică inventivă, rămâi pentru continuarea înfloririi carierei lui Stanfield.

3. Dispozitivele de povestire sunt suprarealiste

Îmi pare rău că vă deranjez este absurd și suprarealist și se învârte în mare parte în jurul trucurilor sale vizuale și audio. Scenele de telemarketing cu Cassius în acțiune îl plantează fizic pe Lakeith chiar în bucătărie, baie și dormitoare ale potențialilor săi clienți. Inutil să spun că îi surprinde în unele momente vulnerabile și poziții compromisoare. Există și alte abordări unice la locul de muncă, dar nu vreau să stric nimic pentru voi, norocoși spectatori. Intrați doar cu mintea deschisă (cum ar fi, larg deschisă).

Apoi, aveți vocile albe dublate, cu David Cross, Patton Oswalt și Lily James care locuiesc fiecare în portretizarea unui personaj diferit a status quo-ului. Acest lucru creează bucăți de comedie atât în ​​film, cât și în realitate - Riley a vorbit despre modul în care a calmat dezamăgirea lui Oswalt când nu a fost exprimat ca vocea lui Cassius, explicând că Cross pur și simplu a sunat mult mai alb, ceea ce l-a liniștit - și doar un mod sălbatic de a filma majoritatea dialogului. Există mici manierisme și afecțiuni amuzante presărate peste tot, care vor fi familiare tuturor celor care au făcut vreodată o dimineață aglomerată la serviciu sau au suportat o conferință de nesuferit.

Riley reușește să se joace cu deconectarea dintre realitate și ficțiune, sau cel puțin ceea ce percepem realitatea prin propriul nostru consum de media pop. Dar există pericolul de a folosi prea mulți gambiti și trucuri, deoarece puteți pierde firul emoțional al poveștii voastre. În timp ce jumătatea din spate a Îmi pare rău că vă deranjez se poate întinde un pic prea mult uneori, filmul implementează atât de expert aceste tactici creative încât îmbunătățește experiența în ansamblu. Tessa Thompson în rolul lui Detroit în „Scuze că te deranjez”.Poze Annapurna

4. Cotele Oscar sunt mari

Îmi pare rău că vă deranjez Ar trebui să fie absolut în concurs pentru premiile majore care vin în sezonul Oscar, mai ales când Riley face un debut atât de fenomenal și singular în regie. Filmul este un concurent bazat pe propriile sale merite.

Dar vine, de asemenea, într-un moment în care Academia de Arte și Științe a Filmelor Muzeice plasează un un accent mai mare pe diversitate . La începutul acestei săptămâni, organul de conducere a invitat 928 de noi membri potențiali, provenind din 59 de țări diferite, cu o defalcare demografică de 49% femei și 38% oameni de culoare. Presupunând că invitațiile sunt acceptate, calitatea de membru al Academiei va crește la 31 la sută femei (28 la sută anterior) și 16 la sută ne-albe (crescând de la 13 la sută).

Printre noii membri ai Marquee se numără Kumail Nanjiani, Tiffany Haddish, Timothée Chalamet, Mindy Kaling și Emilia Clarke.

Una peste alta, schimbările ar trebui să ajute să strălucească o atenție sporită asupra filmelor realizate și care joacă atât indivizi de culoare, cât și femei. Îmi pare rău că vă deranjez este cel mai bun film al anului de până acum, indiferent de cine votează, dar extinderea Academiei va contribui potențial la asigurarea faptului că nu va fi lăsat afară în timpul rece al nominalizărilor.

Faceți-vă o favoare și vedeți acest film când va fi lansat în cinematografe limitate în această vineri înainte de a ajunge în mai multe cinematografe din toată țara pe 13 iulie. Este diferit de orice altceva.