Principal filme Recenzia „Wonka”: mare, plină de viață, uneori ridicolă și grozavă

Recenzia „Wonka”: mare, plină de viață, uneori ridicolă și grozavă

Timothée Chalamet în Wonka . Prin amabilitatea Warner Bros. Pictures

Copilăria a fost făcută sau ruptă de adaptarea lui Mel Stuart din 1971, Roald Dahl Willy Wonka și fabrica de ciocolată . Iterația ireverentă și eclectică a lui Gene Wilder a evazivului ciocolatier a fost pe cât de captivantă, pe atât de terifiantă, iar multe momente din film mi-au provocat personal o traumă reală. Dar fie că filmul ți-a deturnat creierul de șapte ani sau te-a încântat, nu se poate nega că Wilder a creat versiunea fundamentală pe ecran a personajului.

WONKA ★★★★ (4/4 stele )
Regizat de către: Paul King
Compus de: Simon Farnaby, Paul King
În rolurile principale: Timothée Chalamet, Calah Lane, Keegan-Michael Key, Paterson Joseph, Matt Lucas, Mathew Baynton, Sally Hawkins, Rowan Atkinson, Jim Carter, Tom Davis, Olivia Colman, Hugh Grant
Timpul pentru alergat: 116 minute.

Așa că, cu teamă, mulți oameni au anticipat filmul prequel al lui Paul King Wonka , o poveste originală de King scrisă împreună cu scenaristul Simon Farnaby. Își imaginează o versiune timpurie a lui Willy Wonka, care ajunge într-un oraș european vag și capricios cu visul de a-și deschide propriul magazin de ciocolată și dulciuri în chicurile Galeriilor Gourmet. Jucat cu un adevărat atractiv de Timothée Chalamet, Willy este naiv, cu ochii mari și nebun după ciocolată, o dragoste pe care a moștenit-o de la mama sa (Sally Hawkins). El este sigur că dulciurile sale create în mod unic vor cuceri orașul – primul despre care demonstrează că îl face pe mâncător să zboare – dar așa-numitul Cartel al Ciocolatei nu vrea ca un începător să le preia afacerea.

Willy nu este producătorul de bomboane sigur jucat de Wilder, dar este la fel de ciudat și decentrat. Wonka al lui Chalamet, care cântă și dansează în filmul muzical, este ciudat și fermecător, cu o pălărie de formă plină de mistere și nevoi zilnice deopotrivă. Nu știe să citească, ceea ce ridică o problemă atunci când un cârciumiu furtun pe nume doamna Scrubit (o desene animate Olivia Colman) îi oferă o cameră atâta timp cât semnează un contract îndelungat. El o face, nefiind citit cu atenție literele mici și se trezește prins în serviciul afacerii ei de spălătorie alături de o orfană plină de resurse pe nume Noodle (Calah Lane).

Calah Lane ca Noodle și Timothée Chalamet ca Willy Wonka Wonka . Prin amabilitatea Warner Bros. Pictures

Willy este forțat să „scrub scrub”, după cum spune melodia însoțitoare, cu colegii săi răpitori Abacus Crunch (Jim Carter), Lottie Bell (Rakhee Thakrar), Piper Benz (Natasha Rothwell) și Larry Chucklesworth (Rich Fulcher). Cu ajutorul lui Noodle, totuși, Willy se strecoară să-și strecoare mărfurile prin oraș în timp ce se ferește de șeful poliției (Keegan-Michael Key), care se află în buzunarul cartelului. Acest lucru duce la secvențe distractive, ușoare, cum ar fi atunci când Willy și Noodle se strecoară în grădina zoologică locală pentru a procura lapte de la o girafă pe nume Abigail.

Chalamet îmbrățișează oportunitatea cu entuziasm, la fel ca și colegii săi. Dar Hugh Grant este cel care fură spectacolul în rolul unui Oompa Loompa portocaliu care caută ciocolata lui Willy. Grant, care l-a interpretat pe răufăcător în capodopera triumfătoare a lui King Paddington 2 , mestecă peisajul și apoi îl scuipă pe tot ecranul (performanța cântecului său din credite este unul dintre cele mai distractive momente ale filmului). În timp ce majoritatea muzicii filmului este originală pentru Wonka , scris de Neil Hannon, Grant reînvie iconicul „Oompa Loompa” din filmul din 1971. Chalamet oferă o nouă interpretare a „Pure Imagination”, dar noua sa melodie „A World of Your Own” este cea care ajunge cu cel mai pop.

Timothée Chalamet în rolul lui Willy Wonka și Hugh Grant în rolul unui Oompa Loompa Wonka . Prin amabilitatea Warner Bros. Pictures

Ca a lui King Paddington filme, Wonka este elegant, cu propriul set de reguli vizuale. Seturile, care îmbrățișează o serie de influențe europene, sunt colorate și distractive și sfidează adesea legile fizicii. Se simte aproape ca o producție de teatru decât un film, iar King joacă în această sensibilitate cu efecte practice și scene grandioase care găzduiesc numere muzicale grozave. Pentru că este un muzical, spectacolele sunt mari, pline de viață și uneori ridicole, dar totul este distractiv. Filmul este fermecător și plin de căldură, la fel ca Paddington și continuarea sa, iar încântarea de pe ecran este contagioasă.

Spre deosebire de a lui Stuart Willy Wonka și fabrica de ciocolată , nu există răutate în Wonka . Miza este mică, chiar și atunci când Willy se află în pericol datorită cartelului, Slugworth (Paterson Joseph), Fickelgruber (Mathew Baynton) și Prodnose (Matt Lucas). Secvența climatică, în care Willy, Noodle și prietenii lor de spălătorie încearcă să se infiltreze în ascunzătoarea cartelului de sub catedrala orașului, este fugară și distractivă, dar nu prea înfricoșătoare pentru tinerii telespectatori. Totul despre versiunea lui King este bun la inimă. Este un film despre un visător care încurajează visul. Permite personajelor sale să lucreze împreună și să găsească fericirea. În timp ce două personaje se trezesc cufundate în ciocolată, nimeni nu explodează ca o afine sau nu este aspirat într-un tub. Nu există nicio traumă aici, doar capriciu și lejeritate. Oferă-i lui King mai multe personaje din copilărie pentru a-și lucra magia.

(O notă importantă înainte de a merge la teatru: Aduceți ciocolată. O veți dori când vedeți dulciurile pe ecran.)