Principal artele Recenzie: A fi sau a nu fi la „Hamlet” al publicului din Central Park?

Recenzie: A fi sau a nu fi la „Hamlet” al publicului din Central Park?

Greg Hildreth și Ato Blankson-Wood în „Hamlet” la The Delacorte Theatre. Joan Marcus

Cătun | 2 ore 45 minute. O pauză. | Teatrul Delacorte | Intră la 86 th St și Central Park West | 212-967-7555

Cei care au văzut multe (prea multe) Cătun De-a lungul anilor, vor observa că Fortinbras a fost tăiat din versiunea de acum la Shakespeare în parc . Fortinbras este fiul regelui Fortinbras al Norvegiei, care a fost ucis pe câmpul de luptă de regele Hamlet al Danemarcei. La fel de Cătun începe, Hamlet Sr. este mort (otrăvit), Claudius a pus mâna pe coroana și soția fratelui său, iar Hamlet se moștenește. Pe măsură ce aceste politici judecătorești se desfășoară, există o amenințare externă pentru Danemarca: războiul. Fortinbras caută să se răzbune pentru tatăl său. Învățăm asta în prima scenă, pe care regizorul Kenny Leon o omite. Dumnezeu știe că cea mai mare tragedie a lui Shakespeare este și cea mai lungă (4.167 de rânduri), dar această excizie creează un gol politic.

Ce umple golul? În dreapta setului deconstruit al lui Beowulf Boritt (suburbia după un cutremur) există un afiș de campanie care a căzut de pe o fațadă tăiată și se lipește în pământ. „STACEY ABRAMS 2020” scrie pe semn. Imediat, ești transportat înapoi la Leon’s all-Black 2019 Mult zgomot pentru nimic tot la Delacorte. Semnul a fost afișat vizibil pe conacul lui Leonato, un gest obraznic și optimist într-un an electoral. Aprins, romantic și plin de râsete, Mult zgomot a fost actualizat inteligent și profund satisfăcător. Acest Cătun nu este. Regizorul nu-și face nicio favoare invitând comparații.

Daniel Pearce și Ato Blankson-Wood în „Hamlet” la The Delacorte Theatre. Joan Marcus

Există o altă comparație, aceasta ciudată. Un portret mare în centrul scenei îl arată pe regretatul rege Hamlet ca un general demn de armată, cufăr împodobit cu medalii. Este greu de ignorat asemănarea cu frumosul Leon, cu falci pătrate. Indiferent dacă pictura este o glumă interioară sau are o semnificație mai profundă, nu am idee. Cel puțin mi-a dat ceva la care să mă gândesc, stând peste aproape trei ore de Dane acționat inegal, pus în scenă blând. Cineva se intreaba pe ce lume asta Cătun are loc în. America contemporană, ruptă și deziluzionată după 6 ianuarie, Covid, George Floyd și circ politic nesfârșit? Nu vine niciun răspuns, așa că haideți să cântărim elementele individuale.

În rolul principal, Ato Blankson-Wood ( Joc de sclavi ), cu siguranță arată rolul. Emo, zvelt și extrem de zdrobit, tânărul actor decupează o figură poetică în negru - în contrast cu nuanțele și modelele florale vibrante cu care Jessica Jahn costumează alte personaje. Este atrăgător, dar pe măsură ce noaptea trece, susținerea serioasă și atentă a lui Blankson-Wood a mărețelor discursuri și glumelor „nebunești” nu acumulează niciodată forță tragică, cu atât mai puțin profunzime psihologică. Există mai multă neliniște și seriozitate în solilocviul lui Claudius „O, ofense my is rank”, rostit cu o agonie palpabilă de John Douglas Thompson. Gravedigger, tummler-ul lui Greg Hildreth, are un fler aerian. Iar Daniel Pearce câștigă râsete atât de necesare ca un Polonius zadarnic și înțelept.

John Douglas Thompson, Solea Pfeiffer, Nick Rehberger și Laughton Royce în „Hamlet” la The Delacorte Theatre. Joan Marcus

Solea Pfeiffer pierde bătălia pentru a o face Ophelia o figură credibilă (rolul este aproape imposibil de realizat – sănătos sau nebun), dar ea îi infuzează cu smeală pe fostul copil condamnat al lui Hamlet și, după ce își pierde mințile, își desfășoară soprana pop catifelată. efect bun. Există o mulțime de cântări de-a lungul acestei producții, neobișnuite, dar revigorante. Spectacolul începe cu un cvartet de frizerie care se armonizează sufletesc peste sicriul regelui Hamlet. Și jucătorii care călătoresc (care performează Uciderea lui Gonzago pentru curte) este conceput ca un ansamblu de teatru hip-hop: rapperi care povestesc alaturi de limber b-boys and -girls.

Toate acestea, plus posesia demonică! Când fantoma (cu vocea unui Samuel L. Jackson necreditat) îl stimulează pe Hamlet să se răzbune, spiritul locuiește și vorbește prin el. Ochii lui Blankson-Wood se rotesc înapoi în cap și se clătinește, înțepenit ca zombi. Astfel de dispozitive noi și infuzia de stiluri muzicale proaspete sunt binevenite, atingeri pline de viață, dar nu pot compensa o punere în scenă care se simte insuficient gătită. Poate că nu este la fel de putred ca statul Danemarcei, dar timpul este cu siguranță dezordonat.

Informații despre bilete gratuite aici