Principal filme Recenzie „Drive-Away Dolls”: O călătorie ciudată fără mișcare înainte

Recenzie „Drive-Away Dolls”: O călătorie ciudată fără mișcare înainte

Margaret Qualley și Geraldine Viswanathan în Alungă păpușile. Titlu de lucru/Caracteristici de focalizare

De-a lungul anilor, Frații Coen au dezvoltat un stil distinctiv și convingător de filmare, culminând în 2018. Balada lui Buster Scruggs . De atunci, regizorii s-au separat – cel puțin din punct de vedere artistic. Joel Coen a cârmuit Tragedia lui Macbeth în 2021, o interpretare evocatoare și tulburătoare a piesei iconice Shakespeare. Păpuși care conduc la autovehicule marchează primul lungmetraj solo al lui Ethan Coen (a regizat și un documentar Jerry Lee Lewis: Probleme în minte în 2022), oferind o privire asupra ambițiilor și inspirațiilor creative ale regizorului.

CONDUCEȚI PĂPUȘI ★★1/2 (2,5/4 stele )
Regizat de către: Ethan Coen
Compus de: Ethan Coen, Tricia Cooke
În rolurile principale: Margaret Qualley, Geraldine Viswanathan, Beanie Feldstein, Colman Domingo, Pedro Pascal, Bill Camp, Matt Damon
Timpul pentru alergat: 84 de minute.

cat a facut alita battle angel

Filmul, intitulat inițial Diguri cu mașina , un nume mult mai bun pentru efortul rezultat, este o colaborare între Coen și soția sa Tricia Cooke, care a co-scris și editat filmul. Are o premisă intrigantă, care aduce un omagiu filmelor B din anii ’60 și ’70, dar povestirea în sine slăbește, adesea înfundată în valoarea șocului de dragul valorii șocului. Interesant din punct de vedere vizual, cu performanțe angajate, nu prea ține aterizarea.

Geraldine Viswanathan o interpretează pe Marian, o tânără lesbiană cu o slujbă plictisitoare și cu un comportament strâmb. Cel mai puțin probabil prieten al ei Jamie, interpretat de Margaret Qualley cu un accent destul de mare, este exact opusul, un live-wire plin de sex care își înșală iubita polițistă Sukie (Beanie Feldstein) în primele minute ale filmului. Perechea pleacă într-o excursie către Tallahassee împrumutând o mașină de la autovehiculul local, care închiriază mașini pentru oameni dacă le mută pentru proprietar. Fetele ajung accidental cu mașina greșită, care ține o servietă misterioasă și capul înghețat în portbagaj. Un grup de criminali sunt fierbinți pe coada lor, deși nu sunt nici unul mai înțelept.

cum să vizionezi comedy central

În teorie, este o poveste amuzantă. În execuție, este o serie de scene și piese de decor care nu se găsesc niciodată. Marian și Jamie se opresc în diferite locații de-a lungul drumului către Florida, Jamie o încurajează pe Marian să-și lase părul și să se culce. Acest lucru are ca rezultat mișcări precum o petrecere de make-out pentru fete în subsolul cuiva și Jamie spune foarte mult „draga dragă” cu un accent sudic. Când ajung în Tallahassee, după ce au descoperit conținutul portbagajului lor, relația lui Jamie și Marian se schimbă, incitând o dragoste care nu pare să fie câștigată sau adevărată. Pedro Pascal și Matt Damon joacă roluri mici, dar, în ciuda facturării mari a lui Pascal, el abia se află în film. Felicitări lui Coen, totuși, pentru o scenă care amintește de cel mai faimos al actorului Game of Thrones moment.

Peter Pascal în Alungă păpușile. Wilson Webb/Titlul de lucru/Focus Features

Pe partea de plus, Păpuși care conduc la autovehicule este extrem de gay. Există o mulțime de sex, totul între femei, iar Coen nu exploatează niciodată acțiunea fată pe fată sau o face să se simtă voyeuristă, deși unele dintre ele sunt intenționate sălbatice (vezi: valoarea șocului). Cooke se identifică drept queer, ceea ce a ajutat în mod clar la autenticitatea filmului, iar filmul nu încearcă să reprezinte toate experiențele sau gusturile lesbiene. Tonul este ușor (deși criticii din proiecția mea de presă nu au găsit filmul deosebit de amuzant), iar Cooke a spus că vrea să facă un film queer care să nu fie prea serios sau dramatic. Este o completare grozavă la canonul filmului queer cu actrițe angajate să spună povestea.

Păpuși care conduc la autovehicule nu se pregătește niciodată să fie realist sau întemeiat – interludiile psihedelice colorate se adaugă acestui efect – dar chiar și în propria sa versiune a realității lipsește doar ceva. Este elegant, cu dialoguri pline de spirit, dar pentru un film de călătorie nu există prea multă mișcare înainte. Și poate că acesta este ideea. Poate că aceasta este doar o călătorie capricioasă, cu personaje ciudate și puțină profunzime. Poate că nu ar trebui niciodată să înțelegem cu adevărat sau să ne pese de motivația sau trecutul cuiva. Sunt momente grozave și o idee grozavă aici. Fără acea substanță conjunctivă, totuși, mașina rămâne blocată în neutru.

ramă blondă pro și contra