Principal filme Recenzie „Femeile care vorbesc”: un film remarcabil și profund convingător

Recenzie „Femeile care vorbesc”: un film remarcabil și profund convingător

Rooney Mara, Claire Foy, Judith Ivey, Sheila McCarthy, Michelle McLeod și Jessie Buckley (din stânga) în „Women Talking”. Michael Gibson/Orion Pictures/United Artists se lansează, prin Associated Press

Narațiunea lui Sarah Polley Femeile Vorbesc ajunge cu un sentiment subtil, târâtor, că ceva este îngrozitor în neregulă. Regizorul, care a adaptat romanul omonim al lui Miriam Toews din 2018, permite treptat să iasă la iveală întreaga realitate a situației, un dispozitiv eficient de povestire care intră sub pielea privitorului. De la început, publicul devine conștient de faptul că femeile unei colonii izolate de menonite au fost drogate și violate în mod repetat de bărbați de ani de zile. Este o crimă insuportabilă, dar detaliile despre cum și ce a fost săvârșit sunt mult mai rele și, mai degrabă prin dialog decât prin acțiune, înțelegem exact ce s-a întâmplat în această comunitate.

FEMEILE VORBĂ ★★★★ (4/4 stele )
Regizat de către: Sarah Polley
Compus de: Sarah Polley
În rolurile principale: Rooney Mara, Claire Foy, Jessie Buckley, Judith Ivey, Ben Whishaw, Frances McDormand
Timpul pentru alergat: 104 minute.

La fel ca o piesă de teatru, povestea se desfășoară ca o discuție despre ce ar trebui făcut cu privire la aceste încălcări. Un grup de femei, reprezentând toate femeile, se adună în podul hambarului alături de profesorul de școală, August (Ben Whishaw), care a acceptat să ia procesul-verbal, deoarece femeile nu știu să scrie. Ei prezintă trei opțiuni: să nu faci nimic, să stai și să lupți sau să pleci. A nu face nimic nu este o opțiune pentru majoritatea dintre ei. Granițele au fost rupte irevocabil și situația îndeamnă la acțiune. Dar celelalte două opțiuni se simt imperfecte. Una înseamnă să te întâlnești față în față cu făptașii și să fii potențial pedepsit. Celălalt înseamnă să lași în urmă pe cei dragi. Acea luptă dintre cei doi este cea care determină conversațiile și argumentele Femeile Vorbesc .

Fiecare personaj are propriile convingeri și experiențe, dar toți își doresc același lucru, care este să se simtă în siguranță. Ona (Rooney Mara) rămâne optimistă, în ciuda a ceea ce i s-a întâmplat. August o iubește, dar este disperată să-și găsească o viață în afara coloniei. Salome (Claire Foy) o protejează cu înverșunare față de tânăra ei fiică, victimă a unor acte de nespus, în timp ce Mariche (Jessie Buckley) are păreri diferite despre cum să-și păstreze familia nevătămată. Agata (Judith Ivey) și Greta (Sheila McCarthy) sunt generația mai în vârstă, care au fost nedreptățite și mai mult timp. Frances McDormand, de asemenea producător, joacă rolul unui lider de colonie care se opune oricărei discuții despre plecare.

Adaptarea lui Polley, care este remarcabil de bine ritmată și profund convingătoare, diferă ușor de romanul lui Toews, care s-a bazat vag pe evenimente adevărate care au avut loc în colonia Manitoba din Bolivia. Dar, în esență, filmul păstrează ceea ce a făcut cartea atât de interesantă. Deși aceste femei nu sunt educate și nu știu să citească sau să scrie, sunt inteligente și gânditoare. Sunt discutate idei filosofice esențiale, dintre care multe se referă la credință și iertare. Personajele sunt religioase în creșterea lor, dar nu sunt orbite de credință. Ei sunt dispuși să ia în considerare ce ar trebui să implice acea credință. Pot fi iertați bărbații pentru crimele lor? Vor fi lăsate femeile în afara raiului dacă nu vor ierta? Ce va însemna în cele din urmă dacă părăsesc colonia definitiv?

Există un sentiment incontestabil de empatie încorporat în film. Polley îi pasă de fiecare personaj și îi permite fiecăruia să facă parte din dialog. Punctul de vedere al nimănui nu este greșit și avem voie să simțim de ce fiecare femeie vrea ceea ce își dorește. Această empatie se traduce spectatorului, iar prin scenele finale cathartice este imposibil să nu simți o emoție reală pentru această comunitate fictivă. Telespectatorii de sex feminin vor fi cu siguranță mai familiarizați cu problemele aflate la îndemână, deși mizele aici sunt destul de extreme. Dacă spectatorii bărbați pot depăși titlul filmului, care nu este cea mai bună caracteristică de marketing a acestuia, există multe de câștigat din experiența acestei povești. Empatia se simte cel mai bine atunci când este pentru cineva diferit de tine, deoarece deschide o fereastră și oferă o nouă perspectivă.

Ar fi ușor să suni Femeile Vorbesc un film #MeToo, dar este mult mai mult decât atât. Acestea nu sunt conversații la modă; sunt lupte de lungă durată cu care oamenii de toate genurile s-au confruntat de generații. În schimb, Polley întreabă de ce oamenii sunt forțați să îndure o represiune și violență atât de îngrozitoare pentru că sunt femei. Întrebarea rezonează cu mult dincolo de sfârșitul filmului, deși nu există un răspuns rapid.