Principal filme Recenzie „Moving On”: Jane Fonda și Lily Tomlin captivează într-o comedie neagră cu inimă

Recenzie „Moving On”: Jane Fonda și Lily Tomlin captivează într-o comedie neagră cu inimă

Lily Tomlin (l) și Jane Fonda în „Moving On”. Aaron Epstein

Al treilea capitol de lungmetraj din franciza Jane Fonda-Lily Tomlin (excluzând seria lor de comedie Netflix Grace și Frankie) , se numește Trecând peste. Deoarece este regizat și scris de Paul Weitz, un artist mai organizat și mai uman decât oafele pe care le aleg de obicei, este mai memorabilă decât farsele obișnuite pe care le-au inventat în trecut - poate nu la fel de proaspăt și atrăgător ca 9 la 5, dar mai puţin faliment de imaginaţie decât abisul 80 pentru Brady. Se află într-un fel acolo în mijlocul unui sandviș, ca tonul de o zi. Dar chimia dintre două icoane este irezistibilă.

TRECÂND PESTE ★★★ (3/4 stele )
Regizat de către: Paul Weitz
Compus de: Paul Weitz
În rolurile principale: Jane Fonda, Lily Tomlin
Timpul pentru alergat: 85 min.

De data aceasta, ei joacă două prietene de o viață care se reunesc în California pentru înmormântarea unui al treilea cel mai bun prieten comun. După rămas-bunul trist, Claire (Fonda) îi conferă prietenei ei Evvie (Tomlin) la recepție că călătoria ei la Los Angeles are un dublu scop. Pe lângă faptul că onorează memoria vechiului ei prieten de facultate, Joyce, ea plănuiește să-l ucidă pe soțul lui Joyce, Howard (Bine ați revenit, Malcolm McDowell, proaspăt rotund, dar încă plin de viață). După 51 de ani de căsnicie dintre Claire și Howard, în timpul cărora Claire și-a ținut ascunsă ura față de Howard de teamă să nu o supere pe Joyce, a sosit momentul să se elibereze de amintirea acelei nopți fatidice în care Howard a violat-o.

Evvie este șocată, dar într-un moment de candoare, ea mărturisește un motiv și mai bun al ei pentru a se chiar și cu Howard: în fața soțului, prietenilor și nepoților defunctului ei prieten, ea anunță că ea și Joyce erau iubiți pasionați și Howard a despărțit aventură, provocându-i lui Evvie o viață întreagă de resentimente și furie. După atâtea decenii, Claire și Evvie decid să pună în comun resursele, să devină parteneri în crime și să-l elimine definitiv pe bătrânul nenorocit. Restul filmului este despre multele moduri în care încearcă să o facă și eșuează. În acest proces, Claire își redescoperă afecțiunea pentru fostul soț (Richard Roundtree, care obișnuia să cânte Shaft) pe care l-a părăsit pentru că părinții ei au dezaprobat căsătoria ei cu un bărbat de culoare, Evvie se împacă cu viața ei neîmplinită de violoncelist lesbiană, și toată lumea beneficiază de satisfacția auto-împlinită a răzbunării dulce înainte de a merge mai departe.

O mare parte din Trecând peste sfidează logica atunci când ții intriga la lumină pentru orice seamănă cu o analiză atentă, dar accentul se mută de la umorul negru (Claire, cumpărând cu ignoranță arme de foc) la momentele de tandrețe (bunătatea și compasiunea lui Evvie pentru un copil neglijat care vine în vizită la casa de bătrâni unde locuiește) și două vedete nu au uitat nimic despre a captiva publicul cu priceperea și meșteșugul lor. Îmi place felul în care se împinge și se pară, ridicându-se unul pe celălalt fără răutate, în timp ce dovedesc valoarea îmbătrânirii cu grație. Au suferit atât de multe operații plastice încât umorul ironic a lăsat expresiile lui Lily Tomlin, iar o perucă albă urâtă și ochelari cu rame în corn o fac pe Jane Fonda să arate de două ori mai bătrână decât ea, dar cui îi pasă? Au uitat de comedie mai mult decât vor învăța cei mai mulți actori, iar relațiile lor sunt un lux. Filmul se mișcă prea lent pentru a fi în mod constant amuzant, dar îi lipsesc gagurile vizuale stupide și one-line-urile laborioase care îngrădesc majoritatea presupuselor comedii în umplutură. Nu este un film grozav, dar Trecând peste este o modalitate destul de plăcută de a ucide o oră și jumătate fără regret.