Principal artele Recenzie: Papucul de sticlă al Cenușăresei proaste? Mai mult ca un crocodiș mucegai

Recenzie: Papucul de sticlă al Cenușăresei proaste? Mai mult ca un crocodiș mucegai

Linedy Genao și compania „Bad Cinderella”. Matthew Murphy și Evan Zimmerman

Cenusareasa proasta | 2h 30min. O pauză. | Teatrul Imperial | 249 W. Strada 45 | 212-239-6200

a&e show-uri pe netflix

Din moment ce toți trebuie să facem chestia cu multiversul acum, iată. Am aflat de curând că există un univers în care Cenușăreasa nu este o servitoare dulce și jalnică, ci „rea” – o nepotrivită ticăloasă și zguduitoare, care disprețuiește superficialitatea superficială a vremurilor ei, fără a avea o personalitate proprie. Poate că există un univers în care Stephen Sondheim este încă în viață și scrie un In padure spin-off cu Bernadette Peters ca Cenusareasa. Poate într-un alt univers Cenușăreasa proastă are degete de hot dog. Sau unul în care echipa creativă a Cenusareasa proasta a abandonat acest riff strident, fără creier, din basm, înainte de a putea împuțita Broadway.

Scriitorul de cărți Emerald Fennell ( Tânără promițătoare ) poate crede că a răsturnat scenariul despre o fiică vitregă abuzată, o zână nașă, papuci de sticlă și o minge fatidică. Însă fabula ei a iconoclasm îndrăzneț versus conformism glam are puțin sens și inspiră nicio simpatie. După cum am menționat, Cenușăreasa (Linedy Genao) este o șefă goth cu ’tude: își păstrează părul simplu în timp ce al tuturor este tachinat și decolorat (peruci de Luc Verschueren); poartă tonuri de pământ întunecate împotriva curcubeului turmei, couture sexualizate (de Gabriela Tylesova); este păzită și sardonică, spre deosebire de semenii săi din oraș, care sunt vesel carnali. Un număr coral de deschidere îi arată pe țăranii în formă și flexibili din Belleville care își desfășoară treburile zilnice în timp ce își lăudă fierbinte de fum: „Fiecare cetățean este un zeu tăiat și cizelat, / Frumusețea este datoria noastră. / Toată lumea dintre noi are un trup rupt și legănat.” Bănuiesc că panoul de viziune al echipei creative prezintă în mod proeminent: Disney înfipt.

Jordan Dobson (stânga, față) și Grace McLean în „Bad Cinderella”. Matthew Murphy și Evan Zimmerman

Și Sharpied dedesubt: Rău Dar prost . Ai impresia că a văzut Fennell Rău la o vârstă impresionabilă și gândire, vreau sa fac asta . Și ea are. Și este nasol. Ea și Alexis Scheer (creditat cu „adaptarea cărții”) nu reușesc să o definească pe Cenușăreasa dincolo de o respingere neclintită a lookismului lui Belleville. Ar putea fi plină de duh, sau bine citită, sau comunistă, dar este doar o cifră contrarie și lipsită de bucurie. Faptul că Genao este un actor sărac, cu o voce nazală, răzbunătoare și o sincronizare comică negativă o face pe Cenușăreasa Mai puțin atrăgătoare decât desenele care se învârte în jurul ei. Îmbinarea cărții ironice și superficiale a lui Fennell cu versurile extenuante ale textierului David Zippel și cu muzica lugubră și siropoasă a lui Andrew Lloyd Webber ar fi putut țipa sinergie între generații pe hârtie, dar este o căsnicie jalnică: TikTok se întâlnește cu ceasul bunicului.

Mă uimește, sincer, că, după zeci de ani de activitate, Lloyd Webber încă nu are nicio capacitate – sau dorință, poate – să scrie un număr de teatru muzical de bună credință. Oh, da, există balade pro forma de putere, duete drăguțe de dragoste, numere de benzi desenate și acri de subliniere umflată, dar nu o singură melodie scrisă din perspectiva unică a unui personaj care să ne adâncească înțelegerea lor sau să le mute povestea mai departe. Actori talentați cântăn și se cureau, dar este greu să-ți pese de o silabă pe care o spun. Versurile banale și incomode ale lui Zippel sunt, prin urmare, construite la comandă pentru un compozitor a cărui pastișă nu are personalitate (puteți auzi lucruri mai sofisticate în coloanele sonore ale filmelor). La sfârșitul actului I, Cenușăreasa este tentată de o Nașă (Christina Acosta Robinson), care este mai mult chirurg plastician decât țesătoarea de vise de zâne, iar eroul nostru face o transformare bruscă de 180 de grade în vanitate: „Vreau să fiu fierbinte, unghii de la picioare. a bici! / Vorbesc arzător de fierbinte; Adică ca cenușa vulcanică!” Când versorii sunt înlocuiți cu ChatGPT, Zippel nu va fi plâns.

Bine, Lloyd Webber nu este interesat de cântece specifice, bazate pe caracter, cu o puternică funcție dramaturgică; el se referă la imnul strigat sau la urechea sentimentală („Memoria”, „Muzica nopții”). Melodiile spectacolelor de la Broadway erau pop-ul zilei lor; melodiile trebuiau să fie detașabile de contextul lor pentru a fi bucurate de un public mai larg. Dar lansarea lui Frankenscore Lloyd Webber este un mozaic de uitat instantaneu de bombast subclasic, bubblegum pop, chanson franțuzesc — toate înfășurate în jurul uneia dintre acele melodii insipide ( numărul titlului ) pe care îl repetă până când sunt tatuați pe hipocampul tău. (Cel Kars4Kids tehnică.)

Grace McLean (l) și Carolee Carmello în „Bad Cinderella”. Matthew Murphy și Evan Zimmerman

Dacă închideți muzica și cuvintele pentru câteva minute în timpul șederii de două ore și jumătate, există performanță pură care ridică un zâmbet. Carolee Carmello, bijuteria mai multor flops decât împodobesc peretele la Joe Allen, înghite peisajul din cartea de povești a lui Tylesova în rolul crudei Mame vitrege care plănuiește să pună o fiică la palat. Regina lui Grace McLean (o altă mamă vitregă nemilositoare) este o încântare de narcisă, uitându-se la un pluton de Hunks fără cămașă și atingând note înalte nebunești (mi s-a părut că am auzit-o uluând la un moment dat). Când aceste dive otrăvitoare împart un ceai la palat și fac aluzii reciproce despre trecutul umbrit al celeilalte în „Te cunosc”, tabăra extravagante este una dintre cele două ori. Cenusareasa proasta prinde viață.

Celălalt este o apariție surpriză în mijlocul unei nunți regale a super-buff-ului Prințul Fermecător (Cameron Loyal, pectoralii se umflă), care are un anunț special despre propriul statut relațional. Revelația care urmează este un menestrel ciudat și încă o ocazie ratată în profunzime sau emoție - dar cel puțin distracție și conștientă de propria sa vulgaritate.

Nu este un semn bun când un complot B (divele) și un deus ex machina (Prințul fermecător) uzurpează complet spectacolul, făcându-te să nu vrei să-ți îndrepți atenția asupra presupusului erou, în timp ce ea geme încă o baladă plictisitoare despre felul în care inima este ruptă dincolo. reparație și cât de nedrept este totul. Știi ce este nedrept? Scriind un pretins musical feminist care își aruncă eroul sub dovleac. Dacă mă gândesc bine, aș prefera să privesc un tărtăcuț uriaș „Miezul nopții...”