Principal teatru Recenzie: Savurați Cehov de înaltă definiție într-un „Unchiul Vanya” minunat de intim

Recenzie: Savurați Cehov de înaltă definiție într-un „Unchiul Vanya” minunat de intim

Will Brill, stânga, și David Cromer înăuntru unchiul Vania . Emilio Madrid

unchiul Vania | 2 ore 35 minute. O pauză. | Home Studios | 873 Broadway

În timpul unui monolog lung (în mod deliberat plictisitor) în unchiul Vania Cel de-al treilea act al lui, Doctor Astrov (Will Brill) derulează o serie de hărți pe care le-a desenat și care urmăresc biodiversitatea locală. În diagrame care datează de 50 de ani, Astrov îi arată Yelenei (Julia Chan) cum copacii, elanii și alte caracteristici naturale s-au diminuat din cauza defrișărilor, amenințând colapsul mediului. „În aproximativ 10 sau 15 ani va fi total”, conchide el. „Ceea ce vedem aici este rezultatul unei lupte necontrolate pentru supraviețuire.” Pe de o parte, bravo Anton Cehov pentru că a numit schimbările climatice cu un secol mai devreme. Pe de altă parte, adevăratul subiect al lui Astrov este declinul locuitorilor casei. Mizantropul de vârstă mijlocie Vanya (David Cromer), senzuala, dar deprimată Yelena, chiar și tânăra Sonya (Marin Ireland) își exploatează sufletele pentru a rămâne în viață – chiar dacă ar fi mai fericiți morți.

Barbara Kingsley, Will Dagger, Julia Chan, Virginia Wing (spate) și Thomas Jay Ryan (din stânga) în Unchiul Vanya. Emilio Madrid

Dacă asta nu sună ca o noapte revigorantă la teatru, permiteți-mi să clarific: această producție „hiperitimă” a piesei lui Cehov din 1899 este extrem de satisfăcătoare, o piesă muzicală grozavă din care un ansamblu de as stoarce până la ultima picătură de comedie, patos, si groaza. Regizat cu o sensibilitate tonală rafinată de jack serios cu o distribuție de animale de scenă MVP, singurul truc este locația. Producția OHenry are loc într-un loft privat din Broadway și 19 th Street (o alergare anterioară a avut loc într-o altă mansardă din cartierul Flatiron). Aproximativ 85 de membri ai publicului se potrivesc în spațiul gol, pe care scenograful Walt Spangler l-a decorat cu mese de fermă, ceainice și feluri de mâncare de bun gust și o insulă de bucătărie argintie strălucitoare. Totul este foarte Crate & Barrel – sau o versiune mai sofisticată a Crate & Barrel pe care nu mi-o pot permite.

În mod similar, atmosfera publicului în seara la care am participat a fost très Hudson Valley: vulturi de cultură înstăriți, care arătau ca acasă în mediul cottagecore. La fel ca multe dintre personajele lui Cehov, păreau bogații inactivi în ajunul unei revoluții pe care nu o vedeau să vină. Pentru o clipă mi-am imaginat că mă întorc la New Group Pescăruşul/Woodstock, NY . Oricum, se lasă cu plăcere deoparte gândurile sociologice când acțiunea începe. Servitoarea maternă ironică Marina (Virginia Wing) continuă să se clătinească, în curând alături de Astrov, care observă că în anii în care a vizitat casa ei, a devenit un „ciudat”. Doctorul bun nu este singurul; toată lumea din această casă este deformată de neîmplinire. Amărita Vanya este excitată pentru a doua soție mult mai tânără a cumnatului său, Yelena. Ea, la rândul ei, urăște căsătoria ei cu pomposul pedant Serebryakov (Thomas Jay Ryan), adorat de mama diletantă a Vanyei (Barbara Kingsley). Fiica profesorului, Sonya, tânjește jalnic după Astrov. Iar Astrov, un idealist pentru natură, este un bețiv cinic chinuit de pacienții pe care i-a pierdut. Toate formează un lanț al dezamăgirii.

site-uri de întâlniri pentru femei gay
Julia Chan și Will Brill au intrat unchiul Vania . Emilio Madrid

Ce se câștigă prin punerea în scenă a lui Cehov în rundă, cu actori la doar câțiva pași distanță, uneori luminați doar de o lumânare? Este ceea ce te-ai aștepta: o experiență extraordinar de intensă a textului. Râsetele – dramaturgul a intenționat să fie momente comice – aterizează surprinzător de bine, ajutați de sardonica lui Cromer și de sincronizarea impecabilă. Traducerea musculară a lui Paul Schmidt este din 1997, dar se simte cu totul proaspătă, cu o ușoară praf de blasfemie și luciditatea problemelor menționate mai sus legate de schimbările climatice. Totuși, performanțele fizice rămân în memorie. Felul în care Astrovul slăbănog și neîngrijit al lui Brill este predispus să-și îngroape capul în mâini, cu degetele înfipte în craniu. Ryan ca Serebryakov gutios și răsfățat, lebădind ca o prințesă care se demnează să viziteze țăranii. Telegin al lui Will Dagger, un localnic timid, cu gura fainoasă, care bântuie periferia cu chitara ca un câine deosebit de muzical. Languros și gamine, Chan se relaxează superb în rochiile șic ale lui Ricky Reynoso. Iar Marin Ireland, un medicament de clasă A pentru spectatorii de teatru din New York, creează un băiețel zguduit și maniacal tulburat de aspectul ei „simple”, dar capabil de speranța supraomenească exprimată în ultimul discurs cutremurător al Vanyei. Irlanda folosește totul: voce fluturată, emoții care fulgeră pe fața ei palidă, un cadru subțire, dar atletic, care se poate mototoli de rușine, se cocoța pe mobilier de bucurie sau sprintează de pe un scaun pentru a-și urmări ultima șansă de fericire plecând. Pentru cei cu adevărat îndrăgostiți de formă, nu este suficient ca locurile obișnuite să se redeschidă; trebuie să împărtășim aerul acestor mari actori, să asistăm la magia lor de aproape.