Principal artele Recenzie: The Met's Falstaff Revival este fantastic de amuzant

Recenzie: The Met's Falstaff Revival este fantastic de amuzant

Patru femei care râd în rochie în stilul anilor 1950 stau pe scenă
Hera Hysesang Park ca Nannetta, Ailyn Pérez ca Alice, Jennifer Johnson Cano ca Meg și Marie-Nicole Lemieux ca Mistress Quickly în „Falstaff” al lui Verdi. Foto: Karen Almond/Met Opera

a lui Robert Carsen Falstaff , care a avut premiera în 2013 și a revenit la Met pe 12 martie, este pur și simplu încântător. Este elegant, care provoacă gânduri și foarte, foarte amuzant – în special în utilizarea actorilor de fundal și a corului, care populează restaurantul, cluburile, bucătăriile și camerele de hotel care cuprind decorul lui Carsen din epoca anilor 1950. Deși le oferă personajelor care cântă o mulțime de energie pentru a se juca, corul și supranumerarii sunt adesea motoare de comedie în sine. În Actul II, numărul tot mai mare de bărbați cu fedora care apar în bucătăria lui Ford pentru a-l găsi pe Sir John este proporțional cu numărul tot mai mare de chicoteli din partea publicului. Acestea dau loc în hohote de hohote de râs în timp ce bărbații se rostogolesc unul peste altul cu încetinitorul spre ascunzătoarea suspectată a lui Sir John, sperând să-l prindă. in flagrant.

Când este făcut bine, slapstick-ul este într-adevăr o artă superioară. Producția lui Carsen reușește prin valorificarea umorului din tropii de operă, în același mod în care o face libretul lui Arrigo Boito, prin savoarea cu dragoste a tendințelor operistice. Este, de exemplu, în mod inerent o prostie să cânți despre a face ceva timp de zece minute înainte de a o face. Ansamblurile în care toți cântă în același timp sunt și amuzante, pentru că nimeni nu le poate înțelege, iar geniul lui Boito este ca personajele să sublinieze asta.

Acesta este cel mai recent Falstaff Distribuția este, în cea mai mare parte, fantastică și amuzantă – fiecare în felul său. Arată grozav și sună minunat, în mare măsură, datorită dirijorului plin de viață al lui Daniele Rustioni, care are o ureche comică pentru tempi și a cărui șuviță de păr mereu dansândă se simte ca propriul său caracter până la sfârșitul spectacolului.

Alegerile din 2016 trucate pentru Hillary

„Soțiile Vesele” (Alice Ford, Meg Page și Mistress Quickly, asistate de viitoarea Soție Veselă, Nanetta Ford) sunt prezentate ca doamne care iau masa. Văzuți aproape întotdeauna cu un cocktail în mână, râd de ei înșiși și de toți ceilalți și nu devin niciodată gelosi unul pe celălalt – o descriere plăcut pozitivă a prieteniei feminine la care merită să aspirăm.

mark zuckerberg și eduardo saverin

În calitate de duo-mamă-fiică Alice și Nanetta, Ailyn Perez și Parcul Hera Hyesang au o dinamică Gilmore Girls-esque; Pérez proiectează cea mai bună mamă cool, în timp ce Park, ca ingeniozitate, este mult mai fermecătoare decât Rory Gilmore. Park are o soprană strălucitoare – sclipitoare, clară și înșelător de puternică. Pérez este oarecum mut în primul act și nu chiar la fel de comic, dar se deschide cu un timbru mai expansiv și un angajament evident pe măsură ce spectacolul progresează.

Mezzo-soprano Jennifer Jason Cano este o Meg Page caldă și drăguță, cu un sunet luxuriant și generos. Marie-Nicole Lemieux, în rolul Mistress Quickly, pur și simplu trosnește cu o răutate exuberantă și un contralto glorios de puternic. Știm cu toții ce plăcere este să vezi actrițe bune jucând pe cele rele, dar interpretarea ei merge cu un pas mai departe: este o actriță bună interpretând o actriță proastă care descoperă că actoria (a se citi: intrigi) este adevărata ei pasiune. De asemenea, este o comediantă fizică excelentă; Numai reverențele ei sunt demne de un supercut YouTube.

Bărbații din producție sunt la fel de distractive și aproape la fel de fermecătoare. Christopher Maltman combină o sincronizare comică ușoară și izbucniri emoționale atât în ​​Ford, cât și în rolul domnului Fontana, îmbrăcat într-o ținută ridicolă de cowboy, completată cu chefal. Excelentul bariton al lui Maltman exprimă atât gelozia lui Ford, cât și eventuala lui generozitate, iar în scenele sale în rolul domnului Fontana, primim un suport de carte demn al actorului bun care joacă actorul rău pentru a completa Mistress Quickly a lui Lamieux. Tenor Bogdan Volkov , a cărui înfățișare tinerească este perfectă pentru Fenton, are mai puțin de-a face din punct de vedere comic, deoarece rolul său este un tânăr iubit, dar aria sa de deschidere din Actul III îi prezintă sunetul ușor, alamăn și fraza competentă.

În rolul lui Bardolfo și Pistola, servitorii nefericiți și năuciți ai lui Sir John, Chauncey Packer și Richard Bernstein sunt alte izvoare de umor. Packer, în special, profită la maximum de micul său rol, întruchipând un Bardolfo fin desenat și uniform hilar – mai ales când apare puțin deplasat dramatic.

cele mai bune aplicații de întâlniri gratuite din 2020

Dar chiar dacă este lumea Mistress Quickly și doar trăim în ea, noaptea îi aparține lui Sir John însuși. Bariton Michael Volle este un Falstaff excelent, afișând o varietate uluitoare de nuanțe vocale și dramatice, de la slapstick la solilocviu. De-a lungul timpului, vocea lui este supla, prezentă, solidă și caldă - un exemplu frumos al modului în care timbrul individual al cântărețului funcționează într-un rol care adaugă nuanță fără a dezlega problema. Acest Sir John are un curent subteran de umanitate reală și chiar un sentiment de autoacceptare profundă undeva sub hainele sale anacronice și maniera pompoasă, iar când a căzut pentru scurt timp în disperare la începutul celui de-al treilea act, mi-am dorit să-l încurajez să se îmbrace. pălăria lui de cilindru și caută o zi mai bună.

Comedia este atât de des despre triumful tinerilor asupra bătrânilor. Intriga lui Nanetta și Fenton este cea mai familiară benzi desenate operă — știm că ar trebui să se căsătorească, pur și simplu pentru că sunt tineri, frumoși și amabili, și știm că Ford greșește să-și împerecheze fiica cu doctorul Caius, pentru că el nu este niciunul dintre acele lucruri. Dar Merry Wives (și Falstaff însuși) complică acest triumf comic special. Femeile în vârstă sunt cele care conduc această lume, nu cu forță, ci cu bucurie jucăușă. Falstaff, insistând asupra relevanței sale ca sursă de divertisment la final, triumfă și el. El rămâne ireprimabil pentru că, la urma urmei, viața ar fi mult mai puțin distractivă și amuzantă fără el în ea. Toată lumea câștigă.

În Falstaff, Verdi și Boito nu numai că l-au introdus pe Shakespeare într-un nou gen, ci și-au îmbunătățit de fapt caracterizările. Sir John este pompos, leneș, uneori violent și întotdeauna auto-amăgit, dar în povestirea lor, există o scânteie de natură bună în personaj și o falibilitate jalnică (în loc de dezgustătoare). Cu toții suntem puțin pompoși și înșelați uneori: cel mai bine este să râdem de noi înșine ori de câte ori este posibil, să bem un alt pahar de vin și să profităm de el.

Falstaff continuă la Metropolitan Opera până la 1 aprilie.