Principal televizor Recenzie „The Sympathizer”: Satira experimentală de la HBO are schimbări mari

Recenzie „The Sympathizer”: Satira experimentală de la HBO are schimbări mari

Hoa Xuande și Robert Downey Jr. în Simpatizatorul . Prin amabilitatea HBO

Dacă există un lucru despre care poți spune Simpatizatorul , este că această emisiune cu greu poate fi descrisă drept justă un lucru . Este o miniserie plină de idei, ambiție și inteligență și, deși poate varia de la dezorientare la încântător, merită urmărită pentru cât de intens se angajează în abordarea sa individuală.

Simpatizatorul vine la HBO ca o adaptare a romanului cu același nume, câștigător al Premiului Pulitzer, de Viet Thanh Nguyen . Adus pe ecran de Parcul Chan-wook și Don McKellar , spectacolul se învârte în jurul unui bărbat cunoscut doar sub numele de Căpitan ( Hoa Xuande ), un spion nord-vietnamez implantat în poliția secretă din Vietnam de Sud. El este însărcinat să fie mâna dreaptă a celui mai petulant general din Sud ( Toan Le ), care lucrează cu plăcere cu – și adesea pentru – CIA. Pe măsură ce valurile încep să se întoarcă împotriva Sudului susținut de americani și Saigonul cade în 1975, generalul este forțat să fugă, iar căpitanul este forțat să i se alăture. Împreună cu alți membri ai poliției secrete, familia și prietenii, pleacă în America ca refugiați, unde Căpitanul este instruit să țină evidența oricăror activități contrarevoluționare.

Căpitanul are o viață personală complicată cu care trebuie să se confrunte și cu care este un agent dublu și îi minți pe cei mai apropiați. În timp ce îi raportează prietenului din copilărie Man ( Duy Nguyen ) în Vietnam, el încearcă să fie acolo pentru celălalt membru al trio-ului lor de lungă durată, Bon ( Fred Nguyen Khan ), care a pierdut totul când a fugit. Există, de asemenea, o situație în care căpitanul se absoarbe cu doamna Sofia Mori ( Sandra Oh , care fură fiecare scenă), care lucrează la facultatea pe care a urmat-o cu ani în urmă. Căpitanul este unic ca spion, pentru că a văzut cealaltă parte; a trăit și a învățat în America și, în mod semnificativ, este biracial. Jumătate vietnamez, jumătate francez, această legătură rasială percepută este văzută de personajele din serial atât ca un semn împotriva lui, cât și ca o strategie majoră de a se infiltra în opoziție.

Robert Downey Jr. joacă mai multe roluri în Simpatizatorul. Beth Dubber/HBO

Și apoi, desigur, există Robert Downey jr . din toate acestea. Noul câștigător al Oscarului interpretează patru personaje de-a lungul seriei: Claude, agentul CIA care îl antrenează pe căpitan; Profesorul Hammer, care conduce „Departamentul de Studii Orientale” și îl consideră pe Căpitan elevul și protejatul său vedetă; un regizor de film exploziv care îl recrutează pe Căpitan ca consultant cultural pentru viitorul său film Hamletul ; și un congresman pugilist care vede refugiații vietnamezi ca o circumscripție importantă și o sursă și mai importantă de bună publicitate. Ca aproape orice altceva din serie, această performanță cvadruplă este mult , dar, în același timp, este un leagăn creativ care se bazează pe multe, multe teme subiacente aflate în joc.

Această abordare a tuturor și a chiuvetei de bucătărie face dificilă formarea unei opinii cu adevărat cuprinzătoare despre Simpatizatorul , pentru că se întâmplă atât de multe în orice moment. Seria este plină de observații inteligente despre atitudinile americane față de războiul din Vietnam (show-ul începe chiar prin a observa că se numește Războiul american din Vietnam), distilate poate cel mai excelent pe platoul de filmare al filmului. Hamletul . Autorul egoist al lui RDJ are ca întreg filmul său să se desfășoare într-un mic sat vietnamez, dar niciun personaj vietnamez nu primește o replică până când Căpitanul pledează pentru autenticitate. Într-o scenă perfect stricată, autorul cere să știe de ce un figurant chinez-american nu poate vorbi vietnameză. În altă parte, autorul de romane Nguyen a remarcat cât de multe filme de la Hollywood „ a modelat înțelegerea globală a acestui război și a consecințelor sale ”, așa că poate că nu este surprinzător că adaptarea televizată a cărții sale își face cea mai puternică poziție satirică împotriva Hollywood-ului. Alte puncte, mai întunecate, despre senzaționalismul aproape pornografic al suferinței vietnameze, rezonează, de asemenea, puternic și dureros.

Totuși, nu toate punctele intriga și opțiunile artistice ale spectacolului funcționează la fel de bine. Întreaga serie funcționează ca o poveste în cadrul unei povești, deoarece căpitanul povestește experiențele sale din America unui comandant suspect al Viet Cong, așa că narațiunea lui Xuande trece prin fiecare episod. Se termină cu un zgomot ușor „Da, ăsta sunt eu, pun pariu că vă întrebați cum am ajuns aici?” un fel de ton care nu se potrivește cu performanța lui mai puțin încrezătoare pe ecran. Narațiunea este puțin cam multă, dar nu este la fel de obținută ca unele dintre personajele lui Downey Jr. Lucrarea lui ca Claude se simte neplăcută, deși poate asta e doar peruca și contactele înfiorătoare de culoare albastră care vorbesc; Profesorul Hammer lasă o impresie mai proastă, datorită unui șchiopăt neexaminat și a unei mâneci moale, care sunt însoțite de foarte a examinat orientalismul. Decizia de a-l avea pe Downey Jr., singurul actor alb distribuit într-un rol principal, să joace toate aceste fațete ale societății americane este una interesantă, cu implicații inteligente, dar asta nu o împiedică să distragă atenția. Uneori, spectacolul este prea inteligent pentru binele său.

În cele din urmă, totuși, Simpatizatorul funcționează în ansamblu pentru că reușește să lipească aterizarea foarte dificilă pe care și-o creează. Serialul face o mulțime de alegeri îndrăznețe, ciudate, dar ele se unesc pe măsură ce seria se apropie de sfârșit într-un mod surprinzător de sentimental. Călătoria care Simpatizatorul preia privitorul este diferit de oricare altul și, în timp ce întorsăturile pe care le are ar putea fi uneori puțin ciudate sau confuze, destinația merită să ajungeți.

Primul episod din „The Sympathizer” are premiera pe HBO pe 14 aprilie.

nume de familie greu de pronunțat