Principal teatru Recenzie: Totul iese la spălat la „Brooklyn Laundry ” a lui John Patrick Shanley

Recenzie: Totul iese la spălat la „Brooklyn Laundry ” a lui John Patrick Shanley

David Zayas și Cecily Strong în Spălătoria Brooklyn la clubul de teatru Manhattan. Jeremy Daniel

Spălătoria Brooklyn | 1h 20min. Fără pauză. | Clubul de teatru Manhattan | 131 Vest 55 th St | 212-581-1212

Te-ar surprinde să afli că John Patrick Shanley are o nouă piesă despre newyorkezii care se îndrăgostesc zgomotos? Probabil ca nu. Shanley este pentru gothamites înfometați de dragoste ceea ce David Mamet este... ei bine, nenorociți în costume. Acum patruzeci de ani, cuplurile lui erau proscrii violenti, cu gura de olita , dar au îmbătrânit într-o anumită măsură de har și înțelepciune – chiar dacă onestitatea totală rămâne evazivă. În Spălătoria Brooklyn , dramaturgul-regizor veteran aruncă împreună două suflete murdare, adaugă balsam și le dă un vârtej.

Fidel titlului său, prima scenă a acestei povești compacte (dar întinsă din punct de vedere emoțional) are loc într-o spălătorie deținută de Owen (David Zayas), un pahar amabil, de vârstă mijlocie, al cărui comportament cochet maschează o serie de răni. Fran (Cecily Strong) nu se deranjează cu fronturile curajoase; iubitul ei a părăsit-o, are o soră care moare de cancer și nu-i pasă dacă lumea vede un acrișor chinuit. Punându-și „micul sac de cârpe” într-un cărucior cu roți, Owen observă cu tristețe că Fran îi amintește de logodnica care l-a părăsit. Ea a fost, își amintește el, „deșteaptă, la un centimetru de grozav, dar sumbră”. Fran îi aruncă o privire ofilită. „Nu cred că sunt posomorât. Cred că ceea ce sufăr este realitatea.”

Truthfinder este un site de înșelătorie
Cecily Strong și Florencia Lozano în Spălătoria Brooklyn . Jeremy Daniel

De fapt, ciocnirea realității și a romantismului este ceea ce definește aventura dintre acești doi. Owen o roagă răutăcios pe Fran să iasă la cină și ea acceptă cu grijă. Ceea ce urmează în următoarele 75 de minute este o comedie romantică clasică Shanley, cu scriitorul în vârstă de 73 de ani insistând în mod vizibil pe mortalitate și ultimele șanse. Strong joacă două dintre cele cinci scene cu surorile lui Fran, două în spălătorie cu Owen și una la o întâlnire ciudată cu el. Prima soră, Trish (Florencia Lozano) locuiește într-o rulotă în Pennsylvania cu copiii ei, sugând oxigen și înghițind analgezice în chinul final al cancerului. Relaționând vise fantastice legate de droguri și rapsodând asupra copilăriei lor, Lozano este senzațional, emanând vitalitate înfocată și inocență chiar și în pragul morții. Ambii actori care joacă pe frații lui Fran sunt grozavi; într-o scenă ulterioară, Susie (centrala puternică Andrea Syglowski) are o ceartă brutală cu Fran, care se teme să-l piardă pe Owen dacă dezvăluie întreaga amploare a problemelor ei familiale (boala și căsătoria proastă sunt motive recurente). Trish este capricioasă și senzuală; Susie este șefă și pragmatică. Copilul mijlociu Fran trebuie să găsească calea de mijloc între ei – între realitate și dragoste – dacă ea și Owen vor să prindă o bucată de fericire.

David Zayas și Cecily Strong în Spălătoria Brooklyn . Jeremy Daniel

Individual, scenele sunt fermecătoare și bine executate, iar Shanley a generat întotdeauna dialoguri spontane și fanteziste în curte. Întâlnirea lui Owen și Fran - ea apare ușor înaltă de la o mușcătură de ciocolată cu ciuperci magice - devine o meditație filozofică asupra dorinței și acceptării atunci când descoperă că puiul nu este servit la grătarul impresionant în aer liber (efecte de lumină prin amabilitatea lui Brian MacDevitt):

FRAN

Dar vreau pui.

OWEN

Și tocmai acesta este momentul în care realitatea devine super importantă. Trebuie să alegi din ceea ce există în meniu, Fran, și nu să alegi lucrul invizibil din mintea ta.

FRAN

poze cu meghan markle și prințul harry

Dar îmi place cel mai mult lucrul invizibil.

OWEN

Acestea sunt prostiile romantice și sunt împotrivă. Le fură oamenilor viața reală.

Ce este, totuși, o viață reală, lipsită de dorințe iraționale? Ca de multe ori în cazul lui Shanley, există întrebări excelente și, din fericire, puține răspunsuri. (Chiar și atunci când miza morală este la fel de mare ca în „pilda” lui superioară din 2004 Îndoială , acum în trezire.) Dar cu toată mirarea sa cosmică și unele dezvăluiri traumatizante, Spălătoria Brooklyn se poate simți grăbit și ușor, în ciuda distribuției solide și a designului frumos. (Setul rotativ cu patru camere al lui Santo Loquasto împachetează patru lumi vibrante într-un spațiu relativ mic.) Strong și Zayas au o chimie plină de simțit, palpabil și este ușor să-i înrădăciniști pe Fran și Owen, dar călătoria lor de la întâlnire drăguță la îmbrățișarea finală nu are un mijloc crucial. pași pentru un final cu adevărat satisfăcător. Se pare că rochia a ieșit micșorat, culorile au curățat puțin, iar acum nu se potrivește atât de bine; Aș cere credit la magazin.

bill o reilly fox news salariu