Principal teatru Recenzia teatrului: „The Notebook” de la Broadway este superficial, plictisitor și lent

Recenzia teatrului: „The Notebook” de la Broadway este superficial, plictisitor și lent

Joy Woods și Ryan Vasquez ca „Middle Allie” și „Middle Noah” în „The Notebook” de pe Broadway. Copyright 2024 Julieta Cervantes

Caietul | 2 ore 20 minute. O pauză. | Teatrul Gerald Schoenfeld | 236 West 45th Street | (212) 239-6200

De ce sunt Musicale de pe Broadway dintr-o dată atât de prost? Multe motive, pot să presupun cu siguranță: genii mor, lăsând o gaură în istorie fără nimeni care să-i înlocuiască; echipe de hack-uri amatori sunt peste tot, umplând golurile ocupate cândva de Irving Berlin , Cole Porter , Oscar Hammerstein , Jerome Kern , Rodgers și Hart , Lerner și Loewe și Comden și Green; ținând cont de gunoiul pe care îl ascultă în fiecare zi, nu este de mirare că cei care doresc să devină compozitori nu ar putea scrie o melodie memorabilă sau un vers inteligent cu pistolul la cap; Producătorii neștii și lipsiți de gust pun mulți bani pentru a finanța proiecte fără speranță în iad de succes comercial. Nimeni nu a scris o partitură muzicală clasică cu vreo originalitate și stil de la moartea lui Stephen Sondheim .

După dragul lui și bântuitor Lumină în Piazza, Am avut mari speranțe Adam Guettel , dar flop-ul acestui sezon, Zilele vinului și trandafirilor , dovedește zvonul că își petrece fiecare moment de veghe gândindu-se la modalități de a evita orice comparație cu ilustrul său bunic, singurul Richard Rodgers . Așadar, ceea ce obținem în loc de muzicale proaspete și originale sunt carbonii din ce în ce mai uitati de filme vechi. Cele mai noi dezamăgiri sunt Caietul și pentru elefanți, o pereche de lacrimi lipicioase, previzibile și temporare, bazate pe două dintre acele romane de dragoste ciudate, croite din aceeași țesătură ca și Podurile din comitatul Madison pe care adolescenții îl trag la plajă cu un pachet de nichel de Kleenex.

Mai multe despre pentru elefanți saptamana viitoare, dar mai intai Caietul, ficţiune zaharină de Nicholas Sparks care și-a găsit drumul într-un film inevitabil din 2004, care s-a revărsat fără rușine pe mai mult schmaltz, în timp ce cronica evenimentele din povestea laborioasă a lui Allie și Noah, o pereche de iubiți care supraviețuiesc capcanelor nesfârșite timp de cinci decenii și încă se iubesc mult după ce devotamentul reciproc a fost făcut. invadat de tragedie personală. Filmul spune povestea sagăi lor prin ochii a două versiuni separate ale lui Allie și Noah, care au vârste diferite. Dispozitivul era enervant, dar îmi amintesc că m-am bucurat oricum. Cu mai bătrâni Allie și Noah jucați prin răpire Gena Rowlands și fermecător James Garner , iar mai tinerii Allie și Noah interpretați de Beautiful Rachel McAdams și frumos nou venit Ryan Gosling înainte să devină păpușă Ken, ce nu-ți place?

Maryann Plunkett (stânga), Joy Woods (centru) și Jordan Tyson (dreapta) ca Allie în „The Notebook” de pe Broadway. Copyright 2024 Julieta Cervantes

Noua producție agitată și suprasolicitată de la Broadway îi transformă pe Allie și Noah în trei cupluri în loc de două și, de fiecare dată când se învârte și ies din povestea celuilalt, rasele lor se schimbă odată cu sexul. Bătrâna Allie este acum o blondă în vârstă într-un azil de bătrâni care suferă de demență, iar bătrânul Noah, care pare cu ani mai în vârstă, este negru. Ea nu știe dacă el este portarul sau un coleg de pacient, dar un lucru pe care nu îl bănuiește niciodată este că el este soțul ei de 54 de ani. Tăiați la două perioade în tinerețea lor, iar cei doi Aliați sunt brusc negri, iar Noeii lor sunt albi. Toți cântă tare, care nu este același lucru cu bun, dar fără efect pentru că partitura este atât de uitabilă încât melodiile par a fi introduse doar cu scopul de a prelungi durata de rulare. Pentru a face totul să fie de două ori confuz, bătrâna Allie nu știe cine este cineva, inclusiv ea însăși. Din comentariile derutate auzite în timpul pauzei, nici publicul nu părea să știe. Este îndoielnic că jumătate din public știa că toți acei oameni pe care îi urmăreau joacă aceleași două personaje.

Înainte ca Noah să o poată reabilita pe Allie și să o readucă la normal, el are un accident vascular cerebral și acum sunt doi iubiți în pericol terminal. Nu se face nicio mențiune despre perechile interrasiale, așa că este nedrept să ne oprim asupra acestui aspect al confuziei, dar când toți cei șase Aliați și Noe cântă împreună, domnește haosul. Ceea ce a funcționat pe ecran într-un mod lugubru, lung, nu funcționează deloc pe scenă. Ambii Ingrid Michaelson , care a scris melodiile plictisitoare, adânci la suprafață și Bekah Brunstetter , care au scris cartea superficială, sentimentală, își fac debutul pe Broadway, iar lipsa de experiență arată. Elementul extrem de necesar de uimire pentru a adăuga profunzime personajelor de carton nu se vede nicăieri.

Distribuția „The Notebook” de pe Broadway. Copyright 2024 Julieta Cervantes

Este o rușine pentru că Maryann Plunkett și Dorian Harewood , care joacă rolul lui Older Allie și Older Noah, sunt profesioniști angajați care merită o prezentare mai bună. Am fost deosebit de încântat să-l văd pe Harewood într-un rol principal care a garantat în cele din urmă celebritatea pe Broadway. Odată am împărțit scena cu el într-unul dintre acele beneficii pentru SIDA de la Hollywood, care prezenta melodiile istorice ale lui Alan Jay Lerner și Frederick Loewe și a cântat un aranjament sfâșietor din „I’ve Grown Coustomed to Her Face” și „Gigi” pe care nu le-am uitat niciodată. Am crezut că celebritatea care îl scăpase pe nedrept în trecut se va întâmpla în cele din urmă când a jucat împreună în musicalul de pe Broadway din 1974. domnișoară Moffat, versiunea muzicală a Porumbul este verde, cu unicul și singurul Bette Davis . Din păcate, s-a închis în previzualizări.

Acum, iată-l, în sfârșit, excelent ca întotdeauna, dar a refuzat cu regret orice tip de număr care oprește spectacolul pe care l-ai putea numi memorabil cu încredere. Aceasta este soarta întregii distribuții, coregrafiată în mod neexcepțional de Katie Spelman și regizat cu mediocritate (există din nou acel cuvânt cheie suprasolicitat) de Schele Williams , ambii își fac și debutul îmbibat pe Broadway. Michael Greif , enumerat în mod curios ca al doilea regizor din motive cunoscute doar de producători, a făcut o treabă bună în altă parte, dar în Caietul, el nu pare să facă mult mai mult decât să mute actorii dintr-o parte întunecată a unei camere în alta, ca mobilierul.

Rezultatul este un aspect superficial, plictisitor și total nehotărât Caietul care se târăște în pas de melc.