Principal televizor Recenzie „Avatar: The Last Airbender”: Adaptarea live-action este în regulă

Recenzie „Avatar: The Last Airbender”: Adaptarea live-action este în regulă

Ian Ousley ca Sokka, Gordon Cormier ca Aang, Kiawentiio ca Katara (din stânga) în Avatar: The Last Airbender . ROBERT FALCONER/NETFLIX

Acțiune live de la Netflix Avatar: The Last Airbender nu este flop-ul pe care mulți se așteptau de la un streamer cu a şir de a eșuat adaptări de animație și cu siguranță este cu mile înainte de versiunea lui M. Night Shyamalan, dar nu se remarcă cu adevărat prin propriile merite. În era actuală a televiziunii, IP domnește suprem, făcând povestirea memorabilă mai mult o sugestie decât o prioritate și Avatar: The Last Airbender se alătură celor ca miercuri , Inelele puterii, și alte serii nesfârșite ca conținut util (dacă nu semnificativ din punct de vedere artistic).

Pentru cei care nu au fost lipiți de televizoarele lor la mijlocul și sfârșitul anilor ’00 și nu s-au bucurat de apreciatul desen animat al lui Nickelodeon, Avatar: The Last Airbender are loc într-o lume mistică, fantastică. O parte a populației, cunoscută sub numele de benders, poate controla unul dintre cele patru elemente: pământ, aer, foc și . Cu toate acestea, puternicul Avatar le poate îndoi pe toate patru și au sarcina de a menține echilibrul în lume. Cu o sută de ani înainte ca serialul să aibă loc, această ordine a fost perturbată de Națiunea Focului, care a distrus Nomazii Aerieni în încercarea de a-l ucide pe Avatar și de a obține dominația mondială. Planul lor a eșuat, totuși, deoarece Avatarul de 12 ani, Aang (Gordon Cormier), a fugit înainte de invazie, doar pentru a rămâne prins în gheață timp de un secol în timp ce războiul a fost purtat.

Spectacolul reia cum doi frați din Tribul de Sud, Katara (Kiawentiio) și Sokka (Ian Ousley), dau de Aang, dezlănțuindu-l și puterea lui într-o lume care s-a mutat în mare parte fără el. Destul de curând, ei sunt urmăriți de Prințul Zuko al Națiunii Focului (Dallas Liu), care a fost trimis într-o misiune imposibilă de a captura Avatarul. Trio-ul este forțat să fugă din Sud, pornind de la o călătorie prin cele patru națiuni. Pe parcurs, Aang află despre datoria lui, Katara își dezvoltă îndoirea apei, iar Sokka se luptă cu ceea ce înseamnă să fii războinic. Există multe, mulți căutări secundare și personaje secundare în călătoria lor, care în cele din urmă duce la Tribul de Nord și amenințarea unei bătălii masive.

Dallas Liu în rolul Prințului Zuko și Paul Sun-Hyung Lee în rolul lui Iroh Avatar: The Last Airbender . AMAZUL NETFLIX

Se întâmplă multe înăuntru Avatar: The Last Airbender , iar spectacolul se întinde subțire. Serialul original a avut 20 de episoade pe sezon; această versiune are opt. Deși, evident, nu orice poveste este inclusă în această adaptare, cu siguranță este înghesuit într-un procent mare de puncte ale intrigii. Unii au mai mult loc de respirat decât alții. Avatar primul episod al serialului este cel mai lung și cuprinde aproximativ trei dintre episoadele emisiunii originale; Între timp, episodul doi extinde povestea unui singur episod animat. Câteva escapade în Regatul Pământului se simt în mod deosebit de Frankenstein împreună, cu trio-ul principal împrăștiat în propriile lor comploturi, în timp ce Zuko și unchiul său de încredere Iroh (Paul Sun-Hyung Lee) sunt în propria lor căutare, iar o călătorie în Lumea Spiritelor oferă o ocol ciudat. Lucrurile nu se unesc prea bine și se pare ca o verificare flagrantă a casetei, așa că acest caracter sau acea punctul complot este inclus, prevenind preventiv potențiala dezamăgire a fanilor.

Adaptarea Netflix este una fidelă (uneori greșită), dar oferă câteva îmbunătățiri interesante. Sora lui Zuko, Prințesa Azula (Elizabeth Yu), este unul dintre cei mai mari băieți răi din serialul original. Deși nu este prezentată până în sezonul 2 în desene animate, spectacolul live-action pune bazele ticăloșiei ei. În mod similar, Lordul Focului Ozai (Daniel Dae Kim) și domnia sa tiranică primesc mai multă atenție, concretizând conflictul de un secol care colorează fiecare interacțiune cu personajele din serie. Chiar dacă spectacolul devine complicat, acești antagoniști oferă o oarecare claritate și o zonă de focalizare.

Kiawentiio ca Katara în Avatar: The Last Airbender . AMAZUL NETFLIX

Avatar de asemenea, excelează în mare măsură în a aduce la viață îndoirea. Este nevoie de multă abilitate și planificare pentru a face ca oamenii care mânuiesc elemente CGI să pară realiști în orice calitate, iar spectacolul are succes. Ca și în desene animate, fiecare element necesită un stil de luptă unic, iar actorii și echipa de cascadori dau viață acestui lucru. Zuko al lui Liu combină artele marțiale cu îndoirea focului pentru a crea scene de luptă captivante, iar mișcările fluide ale lui Kiawentiio atunci când îndoiește apa par complet naturale. Efectele vizuale care creează această lume fantastică sunt fără îndoială impresionante, de la construcția de orașe masive până la designul creaturilor sale (Appa, bizonul cerului arată fantastic până în cel mai mic detaliu). Există o mână de ecrane verzi dureros de evidente în Națiunea Focului și când gașca călătorește cu avionul, dar, din fericire, nu țin cont de mare lucru.

cele mai bune suplimente pentru pierderea în greutate pentru femei

Serialul este bun în a-și descrie acțiunea și se mișcă împreună cu povestea sa într-un ritm vertiginos. Trecem de la Polul Sud la Polul Nord într-un interval de opt episoade și, deși nu are întotdeauna cel mai mult sens narativ (sau uneori deloc), spectacolul nu stagnează. Este un divertisment ușor de vizionat și, uneori, se pare că spectacolul se așteaptă să nu fii pe deplin atent. Fiecare personaj are tendința de a puncta ritmurile poveștii cu comentarii evidente, de la Katara exclamând: „Uf, nu înțeleg!” după ce a încurcat o mișcare de îndoire către Aang care i-a spus „Într-adevăr încep să văd ce fel de persoană este [Zuko]” după trei episoade de interacțiuni. Modelul devine din ce în ce mai de neiertat și eclipsează dialogul semnificativ al spectacolului.

Această problemă pune în lumină o întrebare deschisă: pentru cine este acest serial? Carica animată originală a fost pentru copii, dar a avut teme grele, ambalate și prezentate într-un mod care a atras adulții la fel. Harry Potter . Serialul live-action are actori tineri și are personaje juvenile, dar acțiunea sa grafică și complotul prea dens îl fac să se simtă orientat către un demografic puțin mai în vârstă. Este clar că Netflix vrea să exploateze bunăvoința pe care o au nenumărații fani pentru serialul animat, iar noul serial încorporează multe dintre aspectele care au făcut originalul atât de popular, dar rareori – dacă vreodată – îndeplinește standardele stabilite de desene animate. Unele scene sunt recreate și reutilizate cu detalii minuțioase, de la dialog la blocare până la fotografiile camerei, dar asta nu adaugă nimic. Există modalități de a traduce un serial animat în mediul live-action, dar spectacolul nu pare atât de interesat să le exploreze. Ca urmare, Avatar: The Last Airbender e bine, doar bine, nu călcă în picioare memoria materialului său sursă, dar nu face nimic util cu el.