Principal artele Recenzie: „Dodi și Diana” întreabă dacă o relație poate supraviețui trecutului

Recenzie: „Dodi și Diana” întreabă dacă o relație poate supraviețui trecutului

Peter Mark Kendall și Rosaline Elbay în producția Colt Coeur din 2022, DODI & DIANA – Fotografie de Robert Altman

Dodi & Diana | 85 min | AICI, 145 6th Ave, NYC

Când Prințesa Diana a murit la Paris, mama a plâns de parcă și-ar fi pierdut un prieten apropiat. Ea nu a fost singura, deoarece mii de oameni s-au grăbit să ofere mesaje de condoleanțe în întreaga lume. Dodi & Diana , în premieră la AICI, NYC se bazează pe proiecția parasocială accentuată a anilor 1990 pentru a întoarce oglinda spre interior, de la ultimele ore personale și tragice ale celui mai faimos membru al familiei regale britanice până la fanteziile și micile noastre minciuni.

Piesa, plasată în august 2022 – în același timp cu aniversarea a 25 de ani de la accidentul de mașină mortal al lui Dodi Al-Fayed și Dianei la Paris – interoghează iconicul și banalul în numeroasele momente definitorii ale relațiilor romantice. Se scufundă în modurile ciudate și inevitabile în care trecutul se prăbușește în prezent și ceea ce urmează atunci când o face.

Cunoaștem protagoniștii istorici. Diana, frumoasa și timida prințesă blondă care a divorțat de un soț înșelat și de o instituție grea, începe să se întâlnească din nou. Ea este cea mai recunoscută femeie a timpului ei, iar răscumpărarea acestei faime și control obsesiv este trăită prin hărțuirea constantă a paparazzilor, depresie și tulburări de alimentație. Dodi este fiul unui miliardar egiptean, fost proprietar de Harrods. Din păcate, știm ce urmează pe 31 octombrie 1997. Șoferul lor Henri Paul, beat, conduce cu viteză anormală și pierde controlul mașinii de sub Pont de l’Alma din Paris. Paparazzi îi urmăresc. Nu purtau centura de siguranta. Dodi este declarat mort la scurt timp după accident. Diana moare mai târziu la spital. M-am trezit cu suspinele mamei și cu câteva mușcături de țânțari.

cel mai apropiat lucru de adderall la gnc

Pe scena de la HERE NYC îl întâlnim pe „dublul astrologic” al Dianei și Dodi: Samira și Jason, un cuplu sexy, înstărit din punct de vedere financiar. Ei sunt cazați la somptuosul hotel Ritz din Paris, deținut de tatăl lui Dodi, în același loc în care Dodi și Diana și-au făcut ultima ieșire înainte de acea plimbare fatidică cu mașina.

30 septembrie 2022 -
Producția lui Colt Coeur, Dodi & Diana, la teatrul HERE Arts Center. Robert Altman

Samira, interpretată de Rosaline Elbay , este o actriță de origine egipteană (ca Elbay). După ani de activitate în afaceri, ea are în sfârșit un progres în carieră. Jason ( Peter Mark Kendall ) este un bancher de succes, dar nesigur de pe Wall Street, care echilibrează tendințele de control cu ​​o capitulare irațională în fața astrologiei. El își consultă în mod regulat consilierul spiritual/psihic, un misterios Vincent, care recomandă ca cuplul să petreacă 72 de ore în această cameră de hotel, conform unui set strict de reguli - de la interdicția de a ieși din cameră la nici un telefon mobil - pentru a se conecta cu mișcarea cerească a Jupiter, o planetă importantă în hărțile lor natale.

Trei zile trec încețoșat în limitele camerei luxoase de hotel, dând deja-vus de izolare cu cabina de febră, răsfăț de vin și tensiune claustrofobă, aceasta din urmă întărită de aranjarea locurilor publicului în jurul scenei. Cu toții ne uităm (și alegem) la fiecare mișcare a cuplului.

cum să vezi urmăritorii altora pe tumblr

Amenajarea scenei invită la un tête-à-tête cu o masă luxoasă, tăvi de mâncare și pat, sugerând că aceste corpuri se vor apropia inevitabil. Ce să faci într-o cameră de hotel à deux timp de trei zile până la urmă?

Cu toate acestea, piesa trece de la reuniune la confruntare, de la fericirea conjugală la penitența născocită, pe măsură ce intimitatea impusă de cuplu dezvăluie minciuni și adevăruri brutale. Așa cum se întâmplă adesea, unul este mai investit în căsnicie și relație decât celălalt, iar crăpăturile încep să se arate.

„Ai venit după răspunsuri și eu am venit să caut o întrebare”, spune Samira, pe măsură ce se simte din ce în ce mai prinsă în această cameră, în viața ei. Obiceiul ritualic al lui Jason de a privi în sus la locurile complicate ale cerului pentru îndrumare se traduce printr-o nevoie pentru el de a „pune ordine în haos”, o pătură de confort emoțional și evitare. Amândoi acceptă amăgirile și evadarea pentru a evita să se confrunte cu numeroasele fantome care roiesc între ei, pentru un timp, până când nu mai pot.

Peter Mark Kendall și Rosaline Elbay în producția 2022 a lui Colt Coeur, DODI & DIANA Fotografie de Robert Altman

Piesa traduce în mod strălucit căutarea noastră încăpățânată de sens și fericire. Aurele bântuitoare ale lui Dodi și Dianei servesc la întruparea unui sortiment profetic, pentru a înscrie o filiație simbolică în meciurile nefaste. Ne întrebăm dacă celebra femeie poate aspira vreodată la iubirea adevărată (Diana) și dacă sau când faima – încununarea unei recunoașteri câștigate cu greu – va lovi vreodată în viața femeii iubite (Samira).

Dorințele reprimate legate de sex, familie, carieră și agenție duc la un câmp minat conversațional. 'Pot sa schimb lumea; tu doar o decorezi”, spune un Jason rănit, dezlănțuindu-și pe nedrept iritația. El și Samira luptă împotriva anonimatului banal să existe, dar bănuim că drumurile lor trebuie să urmeze în cele din urmă cursuri diferite.

Dramaturg Kareem Fahmy , care a creat BIPOC Director Baza de date și a co-fondat Laboratorul de scriitori americani din Orientul Mijlociu, pe care îl conduce acum, interacționează cu dimensiunea rasială în interiorul și între cele două cupluri, adăugând complexitate personajelor și poveștilor înfrățite.

Dody și Diana, Debutul dramaturgului din New York al lui Fahmy, discută, de asemenea, despre reprezentarea BIPOC adesea unidimensională în cultură, mai ales în ceea ce privește stereotipurile din Orientul Mijlociu, arabe și musulmane.

cel mai bun site de întâlniri din SUA

Fahmy își amintește ziua în care Prințesa Diana a murit și amintirea sa distinctă de a auzit reporterii de știri menționând „iubitul egiptean al Dianei, Dodi al-Fayed”, a spus el pentru Observer. În urmă cu câțiva ani, Fahmy, care este de origine egipteană ca și Dodi, a devenit interesat să exploreze „cine era exact acest Dodi al-Fayed și de ce se pare că știm atât de puțin despre el”. Titlul piesei dă din cap în acest sens. Sunt Dodi și Diana, nu Diana și Dodi.

Retrogradarea lui Dodi la o „notă de subsol” atunci când nu este ștearsă din biografiile oficiale ale Dianei este simptomatică pentru această obsesie publică pentru viața celebrităților și detaliile lor cele mai incongruente. Aceste personalități impunătoare – iubite, admirate, batjocorite, invidiate – s-au instalat pe tărâmul culturii pop, cel mai convenabil când sunt albe.

30 septembrie 2022 -
Producția lui Colt Coeur, Dodi & Diana, la teatrul HERE Arts Center Robert Altman

„Avem ceva de înțeles despre noi înșine de ce ne fixăm atât de mult pe această femeie albă extrem de faimoasă și pe atât de multe alte figuri din povestea ei, Dodi fiind unul și Hasnat Khan, fostul ei iubit musulman-pakistanez fiind altul, care sunt convenabil. lăsat în afara narațiunii”, spune Fahmy. (Dr. Hasnat Khan, un chirurg cardiac, a fost implicat romantic cu Prințesa de Wales între 1995-1997.)

Există mai mult în a fi un rol secundar în povestea albă a altcuiva? Samira se confruntă cu asta și simțim prin frustrarea ei pe cea experimentată de Kareem Fahmy și atât de mulți artiști de culoare care simt că rămân definiți în primul rând de mediile lor etnice și rasiale în loc de talentul și complexitatea lor umană. Compania de teatru Colt Coeur a comandat dezvoltarea și producerea acestei piese de teatru, esențială în susținerea vocilor artistice din spații nedominante. Avem nevoie de mai mult din asta.

Regizat de către Adrienne Campbell-Holt , dialogurile și scenele sunt la fel de bine ritmate, iar diferitele schimbări de costume reafirmă centralitatea aparițiilor în acest decor rigid opresiv care ne coboară brusc în măruntaiele figurative ale sentimentelor umane.

De la scăpări de istorie la bucăți complicate ale vieții moderne, ce și pe cine lăsăm afară?

Pan am flight 103 teoria conspirației