Principal filme Recenzie „Hoții drepți”: Furtul de artă înapoi de la naziști, dar regizat cu leneș

Recenzie „Hoții drepți”: Furtul de artă înapoi de la naziști, dar regizat cu leneș

Carlos Miranda, Sasha Merci, Jaina Lee Ortiz și Lisa Vidal (din stânga) în „Righteous Thieves”. Lionsgate

Un alt film despre efectele de lungă durată ale Holocaustului, Hoții drepți povestește eforturile unui sindicat secret dedicat remedierii unei greșeli majore prin urmărirea și furtul operelor de artă jefuite inițial de naziști, apoi returnându-le proprietarilor de drept. Hitler a purtat război împotriva pictorilor abstracti, expresionişti şi suprarealişti ca afronturi la adresa „virtuţilor” vieţii germane şi i-a etichetat „degeneraţi”. Punctul culminant al eforturilor sale de a le distruge opera a dus la pierderea a 5.000 de capodopere care au fost arse sau vândute în secret la licitație în Elveția, iar nenumărate opere de artă supraviețuitoare au ajuns în mâinile hoților. La șaptezeci de ani de la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, ei sunt încă căutați până în prezent.

HOȚI DREPTĂȚI ★★ (2/4 stele )
Regizat de către: Anthony Nardolillo
Compus de: Michael Corcoran
În rolurile principale: Cam Gigandet, Jaina Lee Ortiz, Lisa Vidal, Carlos Miranda, Brian Cousins, Benjamin Schnau
Timpul pentru alergat: 9p min.

În Hoți drepți, patru dintre ei — un Picasso, un Monet, un Degas și un Van Gogh — sunt descoperiți în Los Angeles în colecția lui Otto Halzen (Brian Cousins), un miliardar notoriu bancher-capitalist german, gata să construiască un neo-nazist. Al patrulea Reich. Sindicatul obsedat să le fure înapoi este condus de frumoasa Annabel (Lisa Vidal), care recrutează o combinație de patrioți, necinstiți, rude ale victimelor din lagărele de concentrare, un criminal maestru (Cam Gigandet) și chiar o fată drăguță și neînfricată din Departamentul de Justiție al SUA (Jaina Lee Ortiz). Scopul lor: să redea lumii toată frumusețea furată de naziști.

Ei își riscă viața pentru a face asta și, în cursul gloanțelor zburătoare care urmează, nu contează câți oameni masacră în acest proces. Este o idee interesantă, regizată doar lent de Anthony Nardolillo, cu o distribuție de necunoscute bune, dar indiferente (pentru mine). Acțiunea se concentrează asupra pericolelor (deschiderea unei seifuri în care picturile sunt ascunse împreună cu milioane de cărămizi de aur, copleșirea paznicilor, codurile de descifrare, încuietori cu arc și înfruntarea unui dublu pericol datorită unui membru al echipei care le trădează), dar separat sau în mod colectiv, distribuția nu arată nicio chimie, datorită unui scenariu de Michael Corcoran plin de genul de pauze care prelungesc timpul de joc în loc să-l îmbunătățească cu originalitate. Gloanțele zboară, dar niciunul nu este în direcția corectă.