Principal filme Recenzie „Mission: Impossible — Dead Reckoning Part One”: Tom Cruise vs. Gravitatie

Recenzie „Mission: Impossible — Dead Reckoning Part One”: Tom Cruise vs. Gravitatie

Tom Cruise și Hayley Atwell în „Mission: Impossible Dead Reckoning Part One”. Paramount Pictures și Skydance

Din multitudinea de francize de filme de acțiune de lungă durată de la Hollywood astăzi, Misiune imposibila are cel mai constant palmares. Unii spectatori s-ar putea refuza la exagerarea lui John Woo M:I-2 sau J.J. Abrams este relativ reținut M:I-3 , dar după trei decenii și șapte tranșe, nu a existat niciodată o eșec totală. Asta inclusiv Dead Reckoning Partea întâi , care vine în cinematografe pe 12 iulie.

Prima jumătate a ceea ce se zvonește a fi adio lui Tom Cruise de la serie, Socoteala oferă toate emoțiile de mare viteză, la mare altitudine, surprinse în cameră la care fanii au ajuns să se aștepte. Acolo unde nu ajunge la măreție este elementul uman. În ciuda faptului că a avut 143 de minute pentru a-și aduce povestea la jumătatea drumului, Socoteala nu pierde timpul pentru a-și face personajele să se simtă demne de entuziasmul care se desfășoară în jurul lor. De data aceasta, super-spionul Ethan Hunt se simte umbrit de vedeta și producătorul Tom Cruise și de propria sa dorință de nestins de a escalada clădiri, de a se agăța de avioane și de a sprinta pe acoperișuri. Este o experiență grozavă de teatru, dar nu neapărat un film grozav.

MISIUNE: IMPOSIBILĂ — PARTEA ÎNTÂI ÎNTÂI PRINCIPII ★★1.2 (2,5/4 stele )
Regizat de către: TK
Compus de: tK
În rolurile principale: TK, TK, TK,  TKmie Lee TK
Timpul pentru alergat: 105 minute.

Dead Reckoning Partea întâi îl confruntă pe Tom Cruise cu cei doi dușmani ai săi: gravitația și computerele. Dorința lui Cruise de a-și pune corpul în joc în numele cinematografiei a devenit un punct de vânzare major în toate filmele sale, iar acesta se mândrește cu niște cascadorii cu adevărat remarcabile. ( Această caracteristică despre realizarea Socoteala Săritura cu parașuta cu motocicleta este la fel de palpitant ca și filmul în sine.) Este aproape de la sine înțeles că acțiunea din acest film este cu mult peste celelalte blockbuster din această vară. Cruise are dreptate cu privire la beneficiile de a obține cât mai mult posibil din acțiunea aeriană și auto în camera de filmat, iar regizorul Christopher McQuarrie este mai mult decât egal cu numeroasele provocări tehnice ale filmului.

Celălalt inamic al lui Cruise este cel împotriva căruia ne luptăm cu toții în acest moment: propria noastră uzură în mijlocul ascensiunii inteligenței artificiale. Ca și anul trecut Top Gun: Maverick , personajul lui Cruise trebuie să demonstreze că este capabil să învingă mașina concepută pentru a-l înlocui. De data aceasta, răufăcător este Entity, o IA concepută de guvernul SUA pentru spionaj și sabotaj, care a devenit sensibilă. Controlul Entității ar putea face din orice națiune noua superputere incontestabilă, presupunând că poate fi controlată deloc. Așa că Ethan Hunt și echipa sa și-au propus să distrugă Entitatea înainte ca vreun guvern să o poată revendica.

Kate Winslet și Bear Grylls
Rebecca Ferguson, Ving Rhames, Simon Pegg și Tom Cruise (din stânga) în „Mission: Impossible Dead Reckoning – Part One”. Christian Black

Desigur, Tom Cruise vs. un program de calculator nu ar fi neapărat captivant pentru cinema, așa că avem și câteva obstacole în carne și oase pe punte. Esai Morales îl joacă pe Gabriel, o figură din trecutul lui Ethan, care este acum ambasadorul Entității în lumea fizică. Vanessa Kirby se întoarce să mestece peisajul în rolul Văduvei Albe Alanna Mitsopolis (și dacă doar mai mulți din distribuție s-au ridicat la nivelul ei de tabără). Pom Klementieff apare ca un polițist elegant, dar în mare parte tăcut, iar Henry Czerny își reia rolul din prima Misiune imposibila film în rolul baronului umbrit al serviciilor secrete americane Eugene Kittridge. Fiecare aduce o varietate diferită de amenințări, dar spre deosebire de filmele cu James Bond, Misiune imposibila nu a fost niciodată despre răufăcători memorați, mai mari decât viața. Cruise a fost depășit doar o dată în serie, de incomparabilul Phillip Seymour Hoffman M:I-3 , și asta nu a fost lăsat să se mai întâmple niciodată.

Deși lipsa unui răufăcător iconic nu este o pierdere uriașă, mai ales având în vedere amenințarea computerizată înfricoșătoare și enigmatică a filmului, este păcat că Hunt și echipa sa nu au mai mult timp să funcționeze ca ființe umane. Socoteala îl reunește pe Ethan cu echipa pe care l-a modificat treptat de-a lungul serialului. Aceasta este a treia încercare pentru asasinul rece al lui Rebecca Ferguson, Ilsa Faust, a cincea pentru tocilarul de computer al lui Simon Pegg, Benji Dunn, și a șaptea pentru vrăjitorul de tehnologie al lui Ving Rhames, Luther Stickell. Cu toate acestea, personajele trebuie să reamintească în mod constant publicului, verbal, cât de importante sunt unul pentru celălalt, pentru că altfel s-ar simți mai degrabă colegi de muncă decât și-ar găsi o familie. anii 2019 Misiune: Imposibilă - Fallout le-am văzut pe aceste personaje demonstrându-și în mod activ angajamentul unul față de celălalt, precum și subliniind greutatea emoțională a muncii lui Ethan pentru salvarea lumii. În Socoteala , intimitatea lor este luată ca un dat. Momentele de liniște sunt puține și îndepărtate, cu timpul dintre scenele de acțiune ocupat de conversații tehnice dense despre complicațiile intrigii. Ca și cum ar fi disperați să împiedice acest dialog să încetinească ritmul, McQuarrie și editorul Eddie Hamilton rareori lasă un personaj să completeze o propoziție fără a tăia dintr-un prim plan la altul al aceluiași personaj dintr-un unghi diferit. Efectul de dezorientare este cu siguranță intenționat, dar este și distragător.

Excepția de la toate plângerile mele aici este Grace, noul personaj interpretat de Hayley Atwell, faimosul Marvel. Hoțul viclean și alunecos al lui Atwell este prezentat ca Socoteala a doua parte a lui, dar din punct de vedere structural, este povestea ei. Grace este singurul personaj care se confruntă cu o creștere reală și, oricât de nefericit ar fi faptul că dezvoltarea ei vine în detrimentul restului distribuției secundare (în special Rebecca Ferguson), această investiție s-ar putea dovedi utilă dacă Atwell va fi folosit pentru a duce serialul. redirecţiona. Atwell demonstrează farmecul, gama și condiționarea cardiacă necesare conducerii Misiune imposibila , ar trebui să Cruise și Paramount (PENTRU) hotărăște în cele din urmă să treacă torța.

Tom Cruise în „Mission: Impossible Dead Reckoning – Part One”. Christian Black

Ceea ce ne readuce la Ethan Hunt a tuturor. În cel mai bun caz, Ethan este anti-Bond, un agent secret care refuză să accepte compromisul moral și daunele colaterale inerente spionajului global. Intrări în franciză M:I-3 și Cade afară explorați încercările imposibile ale lui Ethan de a menține relații umane normale. Socoteala tachinează că Ethan va primi în sfârșit o poveste de fundal Partea a doua , dar subliniază și cât de puțin înțelegem personajul în acest moment. De-a lungul filmului, Entitatea sinistră întreabă personajele ce este cel mai important pentru ei. Povestea este creată pentru a contesta dacă Ethan este mai dedicat misiunii sale sau vieților prietenilor săi; ceea ce m-a uimit nu este că nu știam, ci că nu-mi păsa. A fost nevoie să ne întoarcem și să revizionați Cade afară să ne amintim că am fost investit în aceste personaje în primul rând.

Poate că filmul în sine nu este atât de vinovat cât promovarea filmului. Încep să mă întreb dacă nu există un fel de efect de potcoavă subliniind lungimile nebunești prin care Cruise și compania au trecut pentru a executa acțiunea. Faptul că o vedetă de film sare într-adevăr acea motocicletă să devină atât de evident încât să treci dincolo de a fi preocupat de personaj direct pentru a fi impresionat de actor?

Tom Cruise mă poate convinge că cascadorii lui cu motocicleta sunt reale. El mă poate convinge că vântul de pe fața lui este real, iar forța G pe care o experimentează este reală. Dar, treaba este că nu trebuie. ei sunt real. Treaba lui este să mă convingă că Ethan Hunt este real și nu a făcut asta. Dacă cascadorii sălbatice din camera nu mă fac să cred că Ethan Hunt, nu Tom Cruise, sare acea motocicletă, atunci ar fi putut la fel de bine să le fi redate într-un computer.