Principal televizor Recenzie „Sugar”: Seria Colin Farrell Neo-Noir este o dezvăluire lungă

Recenzie „Sugar”: Seria Colin Farrell Neo-Noir este o dezvăluire lungă

Colin Farrell în Zahăr . Apple TV+

Urmărește trailerul pentru Zahăr si vei vedea ce pare a fi un neo-noir destul de obișnuit situat în Los Angelesul actual, centrat în jurul unui detectiv elegant, rezervat, cu fălci pătrate, interpretat de Colin Farrell . Exact ce producător/star Farrell și creator Mark Protosevici — un scenarist cunoscut pentru proiecte de gen înalt, cum ar fi Sunt o legendă , Celula și a lui Spike Lee Oldboy remake - fac un serial atât de vag și generic, nu este deloc clar. Ceva nu se adaugă.

Acesta, după cum se dovedește, este exact genul de curiozitate pe care Protosevich, Farrell și producătorul/regizorul Fernando Meirelles ( Orasul lui Dumnezeu ) speră să provoace. Acesta este un mister care provoacă privitorul să-și dea seama ce fel de poveste este. Serialul îl urmărește pe Farrell în rolul lui John Sugar, un detectiv privat care lucrează exclusiv în cazuri de persoane dispărute. Sugar este incredibil de tare, un om blând care poate învinge pe oricine în luptă, dar preferă să vorbească lucrurile într-una dintre nenumăratele limbi pe care le vorbește. Conduce un Stingray din 1966, se îmbracă în costume Saville Row și are cunoștințe enciclopedice despre cinematografia clasică. El s-a modelat după eroii filmului noir de altădată și este o potrivire atât de naturală încât nu pare niciodată că Sugar (sau Farrell, de altfel), o poartă. El este într-adevăr cel mai amabil, mai competent erou romantic cu ochi tristi pe care l-ai putea cere, în măsura în care cei care îl întâlnesc rămân să se întrebe „Cine este acest băiat?'

La început, misterul trecutului și al motivațiilor lui John Sugar este în mare parte fundalul unei capri tradiționale L.A. noir. Sugar este angajat de un producător de la Hollywood ( James Cromwell ) pentru a investiga dispariția nepoatei sale de 25 de ani, Olivia Siegel ( Sydney Chandler ). Familia Siegel este o regalitate legendară de la Hollywood, cu o istorie lungă și scandaloasă și, în mod tipic, găsirea Oliviei poate necesita descoperirea de schelete pe care familia ar prefera să rămână îngropate. Dispariția ei face parte dintr-o conspirație mult mai mare, una care se leagă și de istoria enigmatică a lui Sugar.

Cazul persoanei dispărute conduce complotul, dar misterul din jurul Sugar este cel care menține spectacolul interesant. Aproape întreaga serie este spusă din perspectiva lui: suntem în capul lui, aproape de el, îl cunoaștem și totuși nu știm aproape nimic despre el. Farrell este total captivant în rol, proiectând o aură care este în același timp primitoare și de necunoscut. Ca orice noir, Zahăr aruncă o lumină dură asupra influenței corupătoare a banilor și a puterii, dar cea mai puternică declarație socială a serialului este disonanța dintre decența personajului din titlu și lumea crudă în care trăiește. El nu se transformă în vin, pur și simplu îi tratează pe toată lumea cu o măsură de respect și umanitate, și totuși asta pare un miracol. De ce? Nu ar trebui să fie așa cum se comportă oamenii?

Kirby și Colin Farrell în Zahăr . Apple TV+

Principalul impuls al Zahăr este o poveste de detectiv hollywoodian atât de memorabilă încât atrage atenția asupra tuturor pieselor care par lipsă sau deplasate. Cel mai apropiat confident al lui Sugar este Ruby ( Kirby Howell-Baptiste , care se numește acum mononimul Kirby), dar nu este clar dacă lucrează pentru ea sau invers. Când izbucnește violența, Sugar pare să manifeste mai multă preocupare pentru trupurile inamicilor săi decât pentru al său. Bea ca un personaj Bogart, dar nu se îmbată niciodată. Când circulă cu mașina prin oraș sau își povestește gândurile, filmările din zilele noastre sunt întrerupte cu fotografii din clasice precum Noaptea vanatorului și Despăgubire dublă . Pare un om în afara timpului, cineva pentru care prezentul și trecutul ficțional nu se pot distinge.

Fernando Meirelles și directorul de fotografiat César Charlone fac o serie de alegeri stilistice șocante care subliniază ciudățenia lumii lui Sugar și locul lui în ea. Cei doi filmează folosind lumina disponibilă, permițându-le lor și actorilor lor mai multă libertate de mișcare. Acest lucru duce la niște poziții și mișcări creative, dar uneori care distrag atenția. Fotografia stabilă și cea portabilă par să alterneze la întâmplare, deși această abordare întâmplătoare poate face pur și simplu parte din efortul de a menține publicul inconfortabil.

Zahăr redă încet cele mai ciudate elemente ale sale, răspândind răspunsurile în cele opt episoade ale sale, dar până când natura sa completă este dezvăluită, de fapt nu face o mare diferență. S-ar putea să-i acorde lui Protosevich credit pentru că și-a făcut marele leagăn atât de bine, încât pare natural, chiar evident, dar, de asemenea, nu schimbă în mod fundamental nimic la ceea ce a urmărit publicul. Acesta poate fi un plus pentru telespectatorii în care investesc Zahăr ca o dramă convențională care nu vrea covorul scos de sub ei. Fiind cineva care adulmeca secretele ascunse ale show-ului încă de la început, nu m-a lovit. Oriunde îți stabilești așteptările, performanța lui Farrell ar trebui să te ducă până la sfârșit și, eventual, într-un al doilea sezon în care Zahăr premisa lui poate fi explorată într-un mod mai puțin obscur.

Primele două episoade din Sugar au premiera pe AppleTV+ pe 5 aprilie .