Principal televizor Recenzie „The Last of Us”: O călătorie post-apocaliptică familiară jucătorilor (și tuturor celorlalți)

Recenzie „The Last of Us”: O călătorie post-apocaliptică familiară jucătorilor (și tuturor celorlalți)

Bella Ramsey (l) și Pedro Pascal în „The Last of Us”. Liane Hentscher/HBO

În 2013, Ultimul dintre noi a provocat o nouă rundă de discuții despre jocurile video ca formă de artă în mod tradițional, urmată de noi genuri sau media considerate inițial drept calorii goale: prin faptul că sunt zdrobitor de deprimant. În joc – un exemplu remarcabil de povestire interactivă și ecologică – jucătorii își asumă rolul unui supraviețuitor al unui șocant de plauzibil apocalipsă în stil zombi care trebuie să protejeze o adolescentă care poate deține cheia pentru salvarea umanității. Traversând ruinele din vestul mijlociu american, jucătorii sunt forțați să ia decizii groaznice, executând alți scavengers care, de asemenea, încearcă pur și simplu să-și mențină familiile în viață.

Acum, Ultimul dintre noi a fost adaptat într-un serial HBO cu buget mare, avându-l în rolul principal pe convingătorul Pedro Pascal ( Mandalorianul ) și tânăra impresionantă Bella Ramsey ( Urzeala tronurilor ). Povestea lui Ultimul dintre noi se traduce cu ușurință în noul său mediu, unde rămâne o dramă pentru adulți puternică, menită să-și pedepsească publicul pentru că se bucură de ea, dar însăși trăsăturile care au făcut din materialul sursă un joc remarcabil pentru PlayStation sunt deja semnificații familiare ale dramelor HBO.

Serialul are loc la 20 de ani după ce ciuperca invazivă Cordyceps infectează cea mai mare parte a populației umane, transformându-i în monștri asemănătoare zombi. Cei neinfectați s-au adăpostit în comunități izolate sau în centre ale orașelor fortificate conduse de FEDRA, rămășițele fasciste ale guvernului SUA. Contrabandiştii Joel (Pascal) şi Tess (Anna Torv, Mindhunter ) sunt angajați de un grup de revoluționari pentru a o scoate pe furiș pe tânăra Ellie (Ramsey) din Boston controlat de FEDRA, punându-i într-o călătorie prin țară cu potențial importanță globală. Pe parcursul sezonului de nouă episoade, călătorii obosiți se întâlnesc cu hoarde de infectați hidoși, dar și alți supraviețuitori disperați care încearcă să facă față într-o lume necivilizată. Din punct de vedere tonal, nu este departe de început Zombie , iar oamenii obișnuiți care devin ucigași nemilos sub presiune este un element familiar al ficțiunii cu zombi sau post-apocaliptic. Execuția, totuși, este sobră și emoționantă, în acel mod plin de durere care asigură constant că este un spectacol pentru adulți.

Adevăratul factor X aici - ca și în joc - este dinamica dintre Joel și Ellie, iar Pedro Pascal și Bella Ramsey oferă Ultimul dintre noi un suflet care merită protejat. Faptul că Pascal excelează în a stimula empatia pentru haiducul său profund rănit nu este o surpriză, dar Ramsey (în vârstă de 19 ani, dar joacă mult mai tânăr) reușește să transmită un cocktail mai complicat de inocență, oboseală, durere de inimă și slăbiciune lui Bart Simpson. Acolo unde Joel își amintește lumea așa cum era înainte de a cădea, Ellie nu a cunoscut niciodată o viață care să nu fi fost moarte și mizerie din perete la perete. Pentru ea, este normal, dar asta nu ușurează; înseamnă doar că se comportă așa cum este. În legătura familiei surogat care crește între ei, Joel și Ellie găsesc o aparență de speranță și fericire, una care este amenințată în mod regulat.

Structural, Ultimul dintre noi se distinge de Zombie prin intermediul unei structuri mai episodice. În timp ce avansează povestea călătoriilor în curs de desfășurare a sezonului, episoadele individuale alternează între două formate. Primul este un clasic Incredibilul Hulk sau Kung Fu -Oprire la boxe în stil într-un oraș nou în care Joel și Ellie se confruntă cu o problemă locală, cu corolarul că aproape oriunde îl vizitează este mai rău atunci când pleacă. Celălalt este mai mult bazat pe flashback și concentrat pe vedete invitate, arătându-ne căderea civilizației sau lupta pentru supraviețuire din perspectiva diferitelor personaje. Deși linia de bază a relației dintre Joel și Ellie este inima spectacolului, acesta din urmă format este cel care oferă episoadele mai bune, cu apariții remarcabile ale lui Nick Offerman, Melanie Lynskey și Storm Reid. Secvențele în care Joel și Ellie își croiesc drum prin inamici sau trec pe scări și scânduri de lemn înainte și înapoi pentru a trece prin obstacole încep să pară puțin mai mult ca părțile jocului care trage – destul de distractive pentru a fi jucate, nu teribil de interesant de urmărit.

Spre meritul jocului, totuși, o mare parte din momentele personajelor care joacă atât de bine în serie sunt extrase direct din materialul sursă, uneori ritm pentru ritm sau linie-cu-linie. Fidelitatea nu este surprinzătoare, deoarece acesta este cazul unui povestitor care își adaptează propria lucrare pentru un mediu nou. Cernobîl Creatorul Craig Mazin a dezvoltat seria împreună cu directorul de creație al jocului, Neil Druckman, iar cei doi împărtășesc meritul de scenariu pentru episoadele cheie. Telespectatorii care caută fidelitate la jocurile pe care le iubesc (și pentru un subset al publicului, acesta va fi singurul lucru care contează) vor fi mulțumiți, dar cei care nu sunt familiarizați cu Ultimul dintre noi sau jocurile video moderne, în general, ar putea fi surprinse să afle cât de puțin trebuie schimbate sau adăugate pentru a se potrivi modelului unui serial HBO.

Doar că se potrivește aproape prea bine. Pentru jucători, seria este, în esență, o altă remasterizare a poveștii pe care au experimentat-o ​​deja, una cu actori live-action vs. modele pe computer și cinematografia regizată vs. o cameră controlată de jucător. Pentru telespectatorii obișnuiți ai dramelor HBO, este un alt spectacol sumbru în care cel mai șocant lucru (a se citi: lucru previzibil crud) se întâmplă întotdeauna, pentru că așa știi că este pentru adulți. Din oricare unghi, este un produs bine produs. Dar cu siguranță nu este nimic pe care nu l-ați văzut până acum.